چرا برخی از داوطلبان پس از واکسیناسیون تاج دریافت کردند؟



سید رضا مظهری ، مدیر اجرایی مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن کویران برکت در مورد آخرین وضعیت آزمایشات بالینی واکسن کویران برکت ، توضیح داد: در شش شهر ، 20 هزار نفر در مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن برکت شرکت کردند ، که اهل تهران بودند. اول و دوم برای آنها ساخته شده است. دو هزار داوطلب واکسینه شده کامل در کرج وجود داشت که 3000 نفر از آنها ساکن مشهد ، 1500 نفر بوشهر ، 2500 نفر اصفهان و 2500 نفر شیراز بودند که دوز اول واکسن و تزریق دوم را دریافت کردند.

تزریق دوز دوم واکسن برکت برای داوطلبان را شروع کنید

وی ادامه داد: در حال حاضر تزریق دوز دوم واکسن برای این داوطلبان آغاز شده است و عوارض جانبی واکسن در افرادی که واکسن دریافت کرده اند در سیستم ثبت نامی که راه اندازی شده ثبت می شود. “اگر در این دوره فرد “PCR” مثبت دریافت می کند یا نیاز به مداخله پزشکی دارد ، تیم های پزشکی از او مراقبت می کنند. کمیته های علمی توسط وزارت بهداشت تشکیل می شود و پرونده های داوطلب به صورت موردی بررسی می شود. بر اساس همین مطالعات ، مجوز واکسیناسیون اضطراری صادر شد.

ما موارد شدید عوارض واکسن را نداشته ایم

مدیر اجرایی مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن کویران برکت توضیح داد: عوارض جانبی واکسن برکت بیشتر عوارض سطح اول مانند تب خفیف است و خوشبختانه موارد شدید واکسن نداشته ایم. اثرات تا لحظه تب خفیف ، عوارض گوارشی و تنفسی در کمتر از یک درصد داوطلبان گزارش شده است و هیچ عارضه جانبی جدی در ارتباط با واکسن نداشته ایم. تعدادی از عوارض جانبی شدید در افرادی که پس از دریافت اولین دوز به بیماری کرونر قلب مبتلا می شوند ، وجود دارد. ما آموزش های لازم را به این افراد ارائه دادیم ، اما برخی از داوطلبان احساس كردند كه بلافاصله پس از دریافت اولین دوز در امان می مانند و پروتكل های بهداشتی را رعایت نمی كنند ، و این باعث می شود كه به بیماری Covid 19 مبتلا شوند ، كه نباید مصرف شود. اثرات واکسن

بیشتر بخوانید  با این 4 ترفند فوق العاده، خواب به سراغ شما می آید

مجاری خاطرنشان کرد: تمام عوارض جانبی واکسن برکت به کمیته های علمی وزارت بهداشت ارائه می شود و آنها تصمیم می گیرند که آیا عوارض جانبی مربوط به واکسن است یا خیر ، اما تاکنون کمیته های علمی مستقلاً در حال کار نبوده اند اثرات واکسن. “

نظارت بر سلامت داوطلبان تا یک سال

به گفته مدیر اجرایی مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن کویران برکت ، نظارت بر سلامت داوطلبان تا یک سال به طول خواهد انجامید ، در این مدت افراد 28 بار برای اطلاع از سلامتی و عوارض جانبی با آنها تماس می گیرند. واکسن تحقیقات و مقالاتی وجود خواهد داشت و به تدریج نتایج منتشر و در دسترس محققان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه منبع آماری بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر پس از دریافت واکسن وزارت بهداشت است و باید مجوز انتشار توسط آنها صادر شود ، افزود: در نتیجه ما مجاز به انتشار آمار و وزارت بهداشت نیستیم. بهداشت باید اعلام کند که چند داوطلب به این بیماری مبتلا هستند. “اما واقعیت این است که واکسن برکت یکی از مogenثرترین واکسن ها از نظر ایمنی است و تعداد بیماران بسیار کم است.

چرا افراد نباید از این واکسن مطلع شوند؟

وی توضیح داد: “ما ایمنی را بین افرادی که واکسن دریافت کرده اند و افرادی که واکسن دارونما دریافت کرده اند مقایسه می کنیم.” البته هیچ یک از افرادی که واکسن دریافت کرده اند از این مشکل آگاهی نداشته اند. همچنین ، از طرف دیگر ، میزان آلودگی بین این دو گروه را بررسی می کنیم و پس از مدتی کدها خراب شده و مشخص می شود که چه کسانی واکسن دریافت کرده اند. سطح آنتی بادی خون هم در گروه کنترل و هم در موارد منفرد اندازه گیری می شود و در نتیجه ، تأثیر واکسن مشخص می شود. خوشبختانه فازهای یک و دو رمزگشایی شده اند و نتایج نشان می دهد که سطح ایمنی بدن دریافت کنندگان واکسن قابل قبول است.

بیشتر بخوانید  325 خانوار تحت اداره زنان در خمین از خدمات اجتماعی بهره مند می شوند

کویران ایران برکت ، مدیر اجرایی مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن ، در مورد اینکه چرا افرادی که این واکسن را دریافت می کنند نباید از این مسئله آگاهی داشته باشند ، توضیح داد: آزمایشات این واکسن دوسوکور است ، افرادی که این واکسن را دریافت می کنند و حتی محققان آن را می دانند مهم نیست. اما چرا داوطلبان از دریافت واکسن مطلع نمی شوند؟ زیرا نتایج مطالعات واقع بینانه تر است و با ذینفعان تداخل نمی کند. افزایش آنتی بادی ها ممکن است به دلیل بیماری کرونر قلب در افرادی که واکسن دریافت کرده اند باشد یا اثرات روانشناختی باعث احساس واکسیناسیون در فرد شود. مطالعات ما نشان می دهد برخی از افراد واکسینه شده علائمی مانند سردرد یا تب نیز دارند ، اما تفاوت این علائم با نتایج بین دو گروه قابل توجه است و اگر اثرات جمعیتی دو گروه برابر باشد ، این عوارض جانبی می تواند گفته می شود عوارض جانبی واکسن نیست. بنابراین ، با مطالعه دوسوکور باید نتایج دقیق تری حاصل شود. البته ما متعهد به تزریق واکسن به افرادی هستیم که پس از رمزگشایی واکسن نما را دریافت کرده اند.

زمان انتشار نتایج آزمایشات بالینی واکسن برکت

مظهری درباره زمان انتشار نتایج آزمایشات بالینی واکسن برکت توضیح داد: نتایج آزمایشات بالینی با مجوز وزارت بهداشت گام به گام منتشر می شود و یکی از آنها منتشر شد ، این شماره تا یک سال و در هر مرحله از مطالعه گام با نتایج ارائه شده است. صدها متخصص مختلف اطلاعات مربوط به داوطلبان را جمع آوری و تحلیل می کنند. متقاضیان می توانند عوارض جانبی واکسن را در برنامه iGap خود گزارش دهند و با شماره 4030 تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید  رمز ارزی که جایگزین بیت‌کوین می‌شود!

47231

دیدگاهتان را بنویسید