تقویت همکاری علمی و آموزشی با توسعه روابط بین ایران و عراق



به گزارش روز چهارشنبه هیئت روابط عمومی دانشگاه آزاد ، دکتر علی اکبر ولایتی با اشاره به اقدامات مثبت رئیس جمهور عراق و همچنین دیدارهای وی با مقامات و برادران عراقی و تأکید بر نظر مثبت مقامات ارشد دو طرف در خصوص توسعه روابط ، گفت: دو کشور در جهان وجود دارد که مانند ایران و عراق ، نقاط مشترک زیادی دارند و آنچه در زمان صدام اتفاق افتاد یک استثنا در تاریخ مشترک دو کشور است که هیچ ارتباطی با خواسته های هر دو ملت

رئیس شورای بنیانگذار و هیئت امنای دانشگاه اسلامی آزاد افزود: “در هیچ کجا نمی توانید دو کشوری را پیدا کنید که از حدود هشت سال جنگ جان سالم به در برده باشند و پس از هشت سال که سایه جنگ برداشته شود ، می توانند با یکدیگر با اخلاص و اخلاص رفتار کنند. “و مقام معظم رهبری همیشه بر توسعه روابط در همه زمینه ها تأکید کرده اند.

ولایتی تأکید کرد: یکی از راه های توسعه و تعمیق روابط تقویت تعاملات علمی و آموزشی در سطوح بالا است و با توجه به اطلاعات برخی از مناطق عراق ، از جمله سلیمانیه ، جایی که متعلق به شما است ، تمایل به ایجاد دانشگاه وجود دارد و این آمادگی برای ایجاد کلون “دانشگاه اسلامی آزاد در مناطق مختلف وجود دارد ، که به آموزش عالی در عراق کمک و پشتیبانی می کند.

دکتر برهم صالح نیز با ابراز خرسندی از حسن نیت فعلی اظهار داشت: از حضور آیت الله العظمی خامنه ای احترام و تبریک می گویم و برای وی در این شرایط حساس و مهم ایران و منطقه آرزوی موفقیت دارم.
رئیس جمهور عراق افزود: “من از نظرات شما در مورد روابط دو کشور آگاه هستم و می توانیم آنچه را که برای ایجاد فرصت های همکاری و تقویت روابط دو جانبه و تعاملات بین دو ملت دوست ، برادران و مسلمانان در عراق و ایران. برای روابط قوی “برای داشتن بیشتر و بیشتر.

بیشتر بخوانید  ویژه برنامه‌های شبکه دو برای ایام محرم

وی افزود: ما مفتخریم که برای گفتگوهای بعدی با جناب عالی در بغداد ملاقات خواهیم کرد و شما نیازی به دعوت ندارید و در اینجا در میان برادران خود هستید و در موقعیت رسمی من همیشه آماده ام تا شما را به بحث بیشتر برای تقویت ارتباط دعوت کنم . “و تبادل نظر کنید.

دکتر برهم صالح تأکید کرد: عراق به ارتباط ، همکاری ، تعامل ، مساعدت و برادری رهبری ، ملت و دولت ایران متکی است و به این مهم اهمیت می دهد و امیدوارم هر دو کشور بتوانند اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: با نظر شما در زمینه روابط دو کشور موافقم و این روابط از ویژگی ها و ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است و بر اساس تاریخ ، جغرافیا ، دین و فرهنگ هر دو کشور است. از نظر تقویت روابط علمی و فرهنگی ، دانشگاه آزاد اسلامی در سلیمانیه جایگاه ویژه ای دارد و ما از پیشنهاد ایجاد شعب دانشگاه آزاد در عراق استقبال می کنیم و کلیه امکانات و امکانات را در این زمینه فراهم خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید