54 مزرعه ظرفیت تولید تیلاپیا را دارند



عیسی گلشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه از سال 1998 برنامه تولید ماهی تیلاپیا در کشور مجوز گرفته است ، افزود: برنامه ریزی شده است که این ماهی به تدریج از هفت هزار تن در سال به 20 هزار تن در سال افزایش یابد. رسیدن.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت ، فرآوری و توسعه بازار آب سازمان شیلات ایران گفت: بنابراین تولید ماهی تیلاپیا از برنامه عقب مانده است ، بنابراین در سال 1999 550 تن تولید تیلاپیا در 13 مزرعه مجاز داشتیم. برای بهره برداری و سایر مزارع مرحله صدور مجوز ایجاد یا توافق اصولی است.

گلشاهی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده باید تا سال 1405 به تولید 20 هزار تن تیلاپیا برسیم در حالی که می توانیم به تولید 75 هزار تن برسیم اما برای جلوگیری از نگرانی هدف ما 20 هزار تن است.

تولید و تکثیر تیلاپیا در 5 استان کشور

مدیرکل دفتر بهبود ، پردازش و توسعه کیفیت بازارهای آب سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر پنج استان کشور از جمله کوم ، سمنان ، یزد ، خراسان جنوبی و کرمان مجوز دارند. برای تولید مثل و تولید تیلاپیا.

وی گفت از این تعداد فقط چهار استان مجاز به پرورش ماهی تیلاپیا بوده و استان کرمان نیز مجاز به پرورش آن است.

قیمت ماهی تیلاپیا برای گروه های کم درآمد

گلشاهی افزود: در صورت افزایش تولید تیلاپیا در کشور ، تهیه و مصرف آن برای گروه های کم درآمد امکان پذیر است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی تیلاپیا در مزرعه بین 15000 تا 18000 تن است که توسط مردم و حتی گروه های کم درآمد با قیمت 25000 تن و فیله با قیمت تقریبی 60،000 تن قابل دسترسی است. . “

بیشتر بخوانید  سرمایه گذاران طلا شگفت زده شدند!

به گفته وی ، این در حالی است که قیمت فعلی هر کیلوگرم فیله تیلاپیا وارداتی 120 هزار تن است.

تولید تیلاپیا را در تمام استان های بی خیال کشور ارائه دهید

مدیرکل دفتر بهبود ، فرآوری و توسعه کیفیت بازارهای آب سازمان شیلات ایران گفت: سازمان شیلات ایران تولید و پرورش ماهی تیلاپیا را در تمام استان های سهل انگار کشور پیشنهاد داده است که می تواند در تأمین نیازهای آب. کشور با قیمت مناسب.

وی اظهار داشت: هر گروه از ماهیان پرورشی می تواند در لیست ماهیان مهاجم سایر حیوانات آبزی باشد ، به همین دلیل حیوانات و حتی ارگانیسم های گیاهی در یک محیط خاص می توانند همزیستی کرده یا با سایر گونه ها رقابت کنند.

وی گفت: چالش اصلی ما تهاجمی بودن ماهی تیلاپیا نیست و اینکه به عنوان یک مهاجم می تواند سایر آبزیان را به خطر بیندازد ، اما مشکل اصلی ما کمبود کار گروهی و سازمانی است ، بنابراین اکنون ماهی تیلاپیا است که به دنبال تولید مثل در فقدان دسترسی به آبهای آزاد استان خوزستان از طریق آبهای مرزی عراق.

وی افزود: اگرچه ما از همان ابتدا با تعریف فرآیند توسعه پایدار با رهنمودهای فنی زیست محیطی و فنی مناسب جهت به حداقل رساندن این خطرات ، توانسته ایم تولید این ماهی را کنترل کنیم.

گلشاهی معتقد است که ما باید براساس منافع ملی و قضاوت تصمیم بگیریم ، تا تولید تیلاپیا در مزارع بتواند به منافع ملی کشور کمک کند.

به گزارش ایرنا ، طبق آمار سال 2017 ، در جهان بیش از 6 میلیون تن ماهی تیلاپیا تولید می شود که تولید کنندگان اصلی چین ، اندونزی ، ویتنام ، مصر ، بنگلادش و مالزی هستند.همچنین بر اساس آمار هند یکی از مخالفان است تولید تیلاپیا از سال 2009 تاکنون توانسته است بیش از 20 هزار تن از این ماهی را در سال تولید کند.

بیشتر بخوانید  فال عشق | فال عشق امروز | یه شروع دوباره در انتظار توست! + تفسیر دقیق

میزان مصرف سالانه فیله ماهی تیلاپیا وارداتی در کشور بیش از 12 هزار تن است که به نظر می رسد با وجود ظرفیت تولید این ماهی در کشورمان هنوز مجوز پرورش این ماهی در فضای بسته را نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید