شمارش آرا در انتخابات شورای لرستان / نتیجه انتخابات شورای دورود و نورباد تغییر کرد – اخبار لرستان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب خرم آبادپس از انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان و اعلام نتایج نهایی این دوره ، برخی از نامزدها در شهرهای دورود و نورآباد به نتایج اعلام شده اعتراض کردند و این اعتراض باعث شمارش آرا در دورود و نورآباد. به گفته این مقامات ، به دلیل سهل انگاری برخی اعضای مراکز رای دهی ، از شمارش صندوق های رای گیری در دو شهر مذکور تغییراتی در ترکیب اعضای اصلی و معاونان ایجاد شده است.

در همین راستا ، هدی نظر دریکوند ، شهردار دورود در گفت وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به جزئیات شمارش آرا در انتخابات شهرستان دورود ، گفت: پس از شکایت برخی از نامزدهای دورود شورای شهر و با موافقت هیأت نظارت استان که تعدادی از صندوق های رای را شمارش کرده است. نظارت کامل توسط هیئت نظارت و شورای اجرایی شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه پس از شمارش آرا صندوق ها ، تغییراتی در لیست اولیه نامزدهای منتخب شورای شهرداری دورود ایجاد شد ، افزود: “در آغاز روند شمارش آرا significant اختلاف معنی داری در آرا in یکی از آرا وجود داشت. تفاوت موثر در این 8 صندوق.

فرماندار شهرستان دوروود گفت: هیچگونه تخلفی از سوی نامزدهایی كه آرا were آنها تغییر كرده و حتی یك رأی نیز باطل نشده است ، تنها آرا additional اضافی مندرج در صورتجلسه از آمار نهایی كاهش یافته و نتیجه نهایی اعلام شده است. .

وی با بیان اینکه اختلاف آرا فقط در یک صندوق رای است گفت: افزودن تعداد آرا در دقایق پایانی شعبه اخذ رای می تواند ناشی از سهل انگاری و خستگی مفرط اعضای شعبه یا عمدا باشد.

بیشتر بخوانید  برگه سبز خودرو همان سند رسمی است

دریکوند حمایت از آرا people’s مردم و حمایت از حقوق کاندیداها در شورای شهر را از اولویت ها و نگرانی های کلیه عوامل برگزاری انتخابات می داند و گفت: کلیه اعضای شعبه ای که این تخلف در آنها اتفاق افتاده در دادگاه از نظر حقوقی نماینده دارند عمل.

وی تصریح کرد: با توجه به نتایج شمارش آرا of شورای شهر دورود ، پس از تغییر در ترکیب اعضای شورای شهر ، معاون اول جایگزین هفتمین عضو اصلی شورای شهر شد. به همین دلیل حمید فاطی با 5612 رأی ، مهدی سالاروند با 5144 رأی ، حسن پیامانی با 4897 رأی ، دیوید سالاروند با 3760 رأی ، سپر پولادوند با 3735 رأی ، سلیمان دیناربا 3703 رأی و مهدی آروان با 3684 رأی به عنوان اعضای اصلی شورای شهر دورود و رضا سالاروند با 3566 رأی ، احمدرضا نامداری با 3482 رأی ، گلماباس پیشداد با 3322 رأی ، علیداد سالاروند با 3282 رأی و فاطمه مصداحی با 32 رأی . به عنوان معاون عضو شورای شهر دورود انتخاب شد.

پس از شمارش آرا شورای شهر نورآباد ، ترکیب اصلی ترکیب نقض شد و اعضای پنجم و ششم به ترکیب علی البدل بازگشتند و دو نفر به ترکیب اصلی معاون پیوستند او: در روند انتخابات ، نظارت ، کمیسیون های اجرایی و بازرسی به طور مداوم روند انتخابات را کنترل می کردند و هیچ شکایتی از بی نظمی و تخلف تا پایان دوره قانونی انتخابات به مراکز رای دهی گزارش نشده بود.

وی افزود: پس از شمارش آرا و اعلام نتایج برخی از نامزدهای شورای شهر بر اساس اسکن و خرید و فروش آرا به نتایج انتخابات اعتراض کردند اما هیچ سندی ارائه ندادند اما با توجه به اینکه وظیفه ما محافظت از صدای مردم و تصمیم گیری است ابهامات “به پیشنهاد هیئت نظارت بر شهر و تصویب هیأت نظارت مرکزی برای انتخابات شورای شهر و روستا ، ما دو صندوق رأی پیشنهادی را دوباره شمردیم.

بیشتر بخوانید  تأسیس کمیته مبارزه با فساد توسط رئیس / 5 انتظار اعلام شده توسط رئیس

فرماندار دلفان گفت: پس از شمارش دو صندوق پیشنهادی متوجه شدیم كه در ثبت نام نامزدها اشتباه وجود دارد و چهار صندوق دیگر را نیز شمردیم كه این امر نیز موجب سهل انگاری در ثبت آرا final نهایی شد.

وی گفت: پس از مشورت با دبیر هیئت نظارت استان ، کلیه صندوق های رای شورای شهر نورآباد تحت نظارت دادستان و ستاد کنترل مورد بررسی قرار گرفت. در یکی از صندوق های رای ، صدای دو نامزد بسیار متفاوت بود.

دارمانان گفت: کلیه افرادی که در مراکز اخذ رای دقت لازم را برای ثبت آرا خود نداشته اند به عنوان متخلف به دادسرا معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: براساس آرا final نهایی شمارش شده و تغییرات ایجاد شده ، ناصر ناصری با 7192 رأی ، مسلم عباسی با 6961 رأی ، علی کاظمی با 6794 رأی ، مولا علی نژاد با 5888 رأی ، محمود علی میرزایی با 5311 رأی ، سید عبدالله موسوی با 5290 رأی و منوچهر یارالهی با 5276 رأی به شورای شهر نورآباد و همچنین میثم عزیزی با 5036 رأی و شمرد مرادی با 4960 رأی و سید محمدامین نوربخش با 4924 رأی به عنوان معاونان شورای شهر نورآباد انتخاب شدند.

انتهای پیام / 645 / ش

دیدگاهتان را بنویسید