58000 پرونده در کرمانشاه حل و فصل شده است



ایسنا / کرمانشاه طبق گفته قاضی ارشد کرمانشاه ، طی دو سال گذشته حدود 58000 پرونده در کرمانشاه حل و فصل شده است.

پرویز توسلی زاده در همایش ستاد صبر ، با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی ، روحانیون شیعه و سنی و جمعی از بزرگان ، بزرگان و افراد صاحب نفوذ استان ، با بیان اینکه وضعیت صبر در استان ها “هدف اصلی است این کارمندان این است که صلح و سازش را در جامعه و بین مردم نهادینه کنند. “

وی افزود: این ستاد علاوه بر ترویج فرهنگ صلح ، بر مدارا در بین مردم تأکید دارد و قصد دارد سنت را منتقل و در این زمینه بخشش را تشویق کند.

رئیس دادگستری کرمانشاه افزود: در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت تمام بخشهای دادگستری ، از کلیه ادارات و سازمانهای مربوطه کمک خواهیم گرفت و مدیریت اختلافات را به افراد ، بزرگان ، بزرگان و افراد با نفوذ واگذار خواهیم کرد. . “

وی با اشاره به برخی اقدامات دادگستری استان در زمینه صلح و سازش ادامه داد: از همان ابتدای کار ما در دادگستری استان ، با ایجاد ستاد اصلاح طلبان و با کمک گروه های خارجی و خود مردم ، ما موفق به ترتیب بیشتر از 33،000 مورد شدیم. بیا بکشیم البته این آمار با کار شوراهای حل اختلاف که در حدود 25000 پرونده در مدت مشابه حل و فصل کرده اند متفاوت است.

توسلی زاده با بیان اینکه این سنت گذشته است و تحمل در فرهنگ ایرانی به ویژه مردم کرمانشاه ریشه دارد ، گفت: برای جامعه اسلامی ما مناسب نیست که فقط در استان کرمانشاه بیش از 30 درصد پرونده هایی که به دادگستری وارد می شود مربوط به اختلافات خانوادگی. “اختلافاتی که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود ، می تواند منجر به جرایم جدی از جمله قتل شود.

بیشتر بخوانید  نقاشی ای که 40 سال روی دیوارهای شهر نقاشی شده بود می میرد

رئیس مرکز توسعه اختلافات کرمانشاه با بیان اینکه گام های خوبی در این راستا و توسعه ستاد صبر در استان برداشته شده است ، افزود: از تمام توان ادارات و مجریان ، روحانیون و گروه های مختلف در این ستاد “ما برخاسته ایم و تمام تلاش خود را برای توسعه بیشتر فرهنگ صلح و سازش انجام خواهیم داد.

در پایان کنفرانس ، تصمیمات صادر شده توسط رئیس قاضی استان کرمانشاه به اعضای ستاد و حاضران در کنفرانس ارائه شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید