بلاتکلیفی یک میلیون کنکوری! / داوطلبان از سوالات غیراستاندارد شکایت دارند



تحصیلات: برخی از س questionsالات با مفاهیم کتاب درسی مطابقت ندارند

بعد از چندین روز شکایت و انتقاد داوطلبان ، بعد از ظهر روز گذشته سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز از ارسال نامه ای به سازمان سنجش خبر داد. در این نامه آمده است: “با توجه به گزارش های دریافتی و مطالعات انجام شده در مورد سوالات آزمون سراسری امسال ، اگرچه انتظار می رفت به دلیل هماهنگی و مکاتبات قبلی ، شرایط خاص کرونر در طراحی سوالات آزمون امسال در نظر گرفته شود تا از فشار روانی جلوگیری شود. . “متأسفانه ، نه تنها در بعضی از دروس (به ویژه ریاضیات) این اتفاق نیفتاد ، بلکه همچنین دیدیم که برخی از س testالات آزمون تا حدودی با رویکرد ، اهداف و محتوای کتابهای درسی مطابقت ندارند.” برخی از س questionsالات به صراحت به مفاهیمی مراجعه کنید که در کتابهای درسی ذکر نشده است. “در این نامه ، حسن ملکی ، رئیس سازمان ، خواستار تشکیل فوری کارگروهی در سازمان سنجش و تصمیم گیری برای حذف موارد نامعتبر شد. این قطعاً بر ارزیابی و رتبه داوطلبان پذیرش در دانشگاه ها تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده مجلس: شفافیت

پارلمان نسبت به انتقاد گسترده از کنکور در سال 1400 بی تفاوت نبود. در پاسخ بهارستان نامه ای از سوی عباس مقتدی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به وزیر علوم ، مبنی بر اینكه: “در مورد نحوه و منابع س questionsالات كنكور ، موضوعات مختلفی با اسناد مطرح شده است.” در این راستا ، لازم است تا این وزارتخانه در اسرع وقت شفافیت لازم را در دستور کار خود قرار دهد و در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی کند. ”

بیشتر بخوانید  زلزله نسبتا شدید در کرمان/ سیرچ لرزید

سازمان سنجش: بگویید کدام سوال خارج از کتاب درسی است

از طرف دیگر ، نهاد ارزیابی کننده در حال حاضر به شکایات و انتقادات مطرح شده در روزهای اخیر رسیدگی نمی کند. فاطمه زرنامیزی ، سخنگوی این سازمان ، در مصاحبه با خراسان گفت: “سازمان تحقیق و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش باید به طور حرفه ای اعلام كند كه چه س questionsالاتی خارج از كتاب درسی مطرح می شود تا بتواند این مسئله را برطرف كند.” سازمان ارزیابی همچنین اعلام کرد که تا ظهر دیروز نامه ای در این زمینه دریافت نکرده و مطالب آن را در سایت های خبری بررسی کرده است.

سازمان پژوهش: ما آماده ارائه نمونه هایی در کارگروه هستیم

پیگیری های ما از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در مورد موقعیت سازمان سنجش با پاسخ زیر همراه بود: “علاوه بر نمونه های متعددی که توسط معلمان و داوطلبان گزارش شده است ، کارشناسان سازمان تحقیقات لازم را انجام داده اند.” نگهبان کنکور ، باید کارگروه مربوطه را تشکیل دهد تا نمایندگان ما با حضور در جلسه این کارگروه ، نمونه های خود را ارائه دهند. ” با توجه به عدم ارسال نامه ، به خراسان گفته شد که دو نامه در تاریخ 5 ژوئیه به رئیس سازمان سنجش و وزیر آموزش و پرورش ارسال شده است و از کارگروهی درخواست شده است. رسیدگی به نگرانی های بیش از یک میلیون متقاضی و خانواده های آنها و روشن کردن بحث برانگیز 1400 کنکور در اسرع وقت مهم است.

2323

دیدگاهتان را بنویسید