بایدن به پوتین هشدار داد: ایالات متحده قدرت مقابله به مثل با حملات سایبری را دارد



رئیس جمهور در پیامی تهدیدآمیز به رهبران روسیه گفت: اعتصاب باج ، که گفته می شود در خاک روسیه انجام شده است ، ضمن نشان دادن توانایی واشنگتن برای تلافی جویی ، خسارت “جزئی” به ایالات متحده وارد کرده است.

به گفته واشنگتن اگزاینر ، شعبه ای از گروه روسی REVil متهم به حمله آخر هفته است که بزرگترین حمله سایبری در تاریخ جهان خوانده شد و هزاران شرکت را تحت تأثیر قرار داد.

این گروه می گوید که در حال باز کردن قفل سیستم های خراب با 70 میلیون دلار ارز رمزپایه است و دولت بایدن از شرکت ها خواسته است که این مبلغ را پرداخت نکنند.

این حمله شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری به سایر شرکت ها ، ارسال موج به سراسر جهان و بسته شدن صدها سوپرمارکت در اروپا را هدف قرار داد.

چند هفته پس از اینکه جو بایدن گفت كه به ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه هشدار داده است كه علیه مجرمان اینترنتی كه در این كشور فعالیت می كنند ، اقدامی انجام دهد ، از رهبر آمریكا در مورد حمله به شركت نرم افزاری میامی كاسیا س askedال شد.

رئیس جمهور پس از پاسخ دولت فدرال به تاج و واکسن به خبرنگاران گفت که این حمله “خسارت جزئی” به تجارت ایالات متحده وارد کرده است.

ماه گذشته ، بایدن پس از نشست دوجانبه درب بسته در ژنو ، سوئیس ، گفت كه به پوتین هشدار داده است كه اگر حملات باج خواهی ادامه یابد ، از آمریكا تلافی خواهد كرد. به ویژه ، رئیس جمهور آمریكا گفت كه او از همتای روس خود س askedال كرده است كه اگر میادین نفتی روسیه در اثر حملات سایبری فلج شود ، چه احساسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  انتقاد تند همتی نسبت به عدم افزایش حقوق ها

وی روز سه شنبه تهدید را تکرار کرد. بایدن گفت: “من از توانایی ما در واکنش احساس خوبی دارم.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید