آخرین جزئیات ورود “اتوبوس های برقی” به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران / توزیع 185 هزار دلار برای هر اتوبوس برقی با تصویب شورای اقتصاد – اخبار تهران – اخبار اجتماعی تسنیم


محمود طرفا در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی آژانس تسنیم وی با اشاره به بازدید کارکنان سازمان برنامه و بودجه از سه نمونه اتوبوس برقی ارائه شده توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ، اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل آلودگی هوا همیشه سلامت شهروندان را تهدید می کند ، توسعه حمل و نقل پاک در دستور کار قرار گرفته و ما قصد داریم برای دستیابی به این مهم از امکانات موجود کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از ظرفیت بودجه شهرداری تهران ، از ظرفیت های موجود در قانون بودجه کشور برای حمل و نقل پاک نیز استفاده می کنیم ، ادامه داد: یکی از ظرفیت های پیش بینی شده تبصره 19 است که در این راستا با دعوت از ، برنده کنسرسیومی (مشارکت چندین شرکت یا سازمان) برای راه اندازی اولین خط اتوبوس برقی در تهران با ظرفیت 50 واحد ؛ این اتوبوس های شارژ شبانه دیگر در روز شارژ نمی شوند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: یک نمونه از اتوبوس های برقی موجود ، واردات است و نمونه دیگر محصول گروه عقاب و مپنا است که “شتاب” نام دارد و یک محصول ایرانی است ؛ نمونه سوم اتوبوسی است که هفته گذشته رونمایی شد و محصولی مشترک از دانشگاه تهران ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و کارخانه اتومبیل سازی زرین است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تبصره 19 ، قصد استفاده از ظرفیت ماده 12 را که مربوط به توسعه حمل و نقل پاک است ، عنوان کرد: مسئولان برنامه و بودجه برای بازرسی از مشخصات اتوبوس ها از شرکت اتوبوسرانی بازدید کردند و سرانجام با تصویب شورای اقتصاد ، دولت برای تأمین اتوبوس های برقی شهرداری های سراسر کشور 185 هزار دلار به ازای هر اتوبوس پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید  توافق بایدن با ایران از توافق اوباما خطرناک‌تر است

ترفه گفت: در قانون بودجه 1400 ، فقط 500 میلیارد تن برای شهرداری های سراسر کشور در نظر گرفته شده است ، اما امیدواریم که دولت جدید توجه ویژه ای به حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشد و ارقام بیشتری را در این زمینه در نظر بگیرد. اروپا که با مشکل آلودگی هوا روبرو نیست ، حمل و نقل شهری را برقی می کند ، اما برای ما توسعه حمل و نقل پاک ضرورتی است که شهرداری به تنهایی نمی تواند انجام دهد ، بنابراین لازم است دولت رویکرد خود را در این زمینه تغییر دهد. این منطقه.

به گزارش تسنیم ، عمق داخلی سازی اتوبوس زرین خودرو 75 درصد و اتوبوس شتاب بیش از 70 درصد است. قسمت وارد شده اتوبوس شتاب دهنده سلول باطری است که کارخانه آن با سرمایه گذاری در حال ساخت است و سال آینده به بهره برداری می رسد ، در این صورت اتوبوس 100٪ خانگی ساخته می شود و برای سایر موارد استفاده می شود حمل و نقل ، مانند اتومبیل. سفر نیز گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید