طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، شهر صنعتی تبریز توسط شهید مدنی که در سال 1362 احداث و آغاز شده است ، قدیمی است اکثر و به عنوان اولین شهر صنعتی تبریز شناخته می شود.
بیش از هزار کارگاه در شهر واقع شده است و حدود 5،000 نفر در کارگاه ها کار می کنند ، عمدتا در صنایع چوب ، دفتر ، مبلمان و سایر صنایع.
این شهر از بسیاری از زیرساخت ها مانند آب آشامیدنی بهداشتی و جاده دسترسی محروم است و گاز این شهر نیز می باشد بعد از 38 سال تازه متصل شده
عدم دسترسی مناسب شکایت اصلی فعالان و کارمندان این شهر است. علاوه بر این ، این شهر از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیست و کارگران و فعالان در شهر صنعتی شهید مدنی مجبور به تهیه آب لازم از طریق لوله آب آشامیدنی ورودی شهر می شوند. تحویل باغها
گفتنی است این شهر علاوه بر نداشتن جاده دسترسی مناسب و استاندارد از لحاظ روسازی خیابان ها و معابر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.
تلاقی رویدادها بدون سطح فراموش شد
رئیس هیئت امنای شهر صنعتی شبرید مدنی تبریز در خصوص عدم دسترسی به این شهر گفت: طبق برنامه تفصیلی مصوب شورای حکومتی آذربایجان شرقی در سال 2014 تقاطع قرار بود بدون سطح شخصی در بزرگراه شهر ساخته خواهد شد ، اما مقامات به قول های خود عمل نکرده اند.
احمد حق لاله گفت: ساخت تقاطع بدون سطح فراموش شد ، وی ادامه داد: با معرفی بزرگراه تبریز – سهند ، دسترسی صاحبان واحدهای تولیدی این شهرستان به بزرگراه شهد کسایی – تبریز و بزرگراه تبریز – سهند مسدود شد.
وی ادامه داد: پس از مسدود شدن جاده به این شهر ، صاحبان واحدهای تولیدی و کارمندان در این شهر صنعتی مجبور شدند بخشی از مسیر را طی کنند و رمپ وسیله نقلیه را در جهت مخالف برانید ، که باعث تصادفات روزمره ، باعث تصادف در این منطقه می شود.
وی افزود: پس از احداث بزرگراه تبریز – سهند ، ورودی جدیدی از مسیر وادی رحمت برای این شهر تعیین شد اما این مسیر نیز طولانی بود و هیچ خروجی برای آن تعیین نشده بود.
هاگ لاله با تاکید بر اینکه می خواهیم راهی برای دسترسی به این شهر ایجاد کنیم ، اظهار داشت: شهرداری تبریز ، دفتر مدیریت آذربایجان شرقی و همچنین شرکت توسعه شهر جدید سهند در این زمینه کوتاهی کرده اند. ما می خواهیم در حالی که شرکت عمران شهر جدید سهند پایه های اجرای این پروژه شخصی را ایجاد می کند ، طرح تفصیلی مصوب را اجرا و اجرا کنیم.