بازگشت محدودیت های کرونر در روزی که نیمی از استان ها قرمز شدند


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینمهمترین خبر امروز در مورد کرونا آلودگی قطعی بیش از 16000 ایرانی به ویروس کرونا در یک شب است. تعداد بسیار زیادی که روزهای سخت پیش رو را نشان می دهد. در همین راستا ، طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ، از دیروز تا امروز ، 6 ژوئیه 1400 ، و طبق معیارهای تشخیصی نهایی ، 16.080 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شد که 1733 نفر در بیمارستان بستری شدند . تعداد کل 19 بیمار کوید در کشور به 3،286،923 نفر رسیده است.

در حین ۲۴ ساعت آخر ، ۱۴۶ بیمار تحت پوشش ۱۹ آنها جان خود را از دست دادند و تعداد کل مرگ و میر ناشی از این بیماری به 85 هزار و 95 نفر رسیده است. همچنین 2 میلیون و 953 هزار و 586 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. 3296 بیمار مبتلا به Covid 19 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار می گیرند.

تاکنون 24 میلیون و 119 هزار و 858 آزمایش تشخیصی کووید 19 در کشور انجام شده است ، در حال حاضر 92 شهر کشور قرمز رنگ ، 183 شهر نارنجی و 173 شهر زرد هستند.

متأسفانه ، مشکل فقط در افزایش تعداد بیماران نهایی با بیماری کرونر قلب نیست. بلکه درمان این بیماران با قطع مکرر برق بسیار حیاتی شده است. رئیس اتحادیه ملی گازهای پزشکی و صنعتی با بیان اینکه ظرفیت تولید اکسیژن به طور کلی در تابستان حدود 15 درصد کاهش می یابد ، گفت: تولید اکسیژن تقریباً نیمی است که در موج پنجم وضعیت ممکن است ما را مجبور به وارد کردن اکسیژن کند..

بیشتر بخوانید  5 اختلاف بین این دو ساعت شیک وجود دارد! پیدا کنید؟ + جواب

امروزه ، طرح رنگی کرونر در شهرها و استانها نیز به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. کاربرد ماسک وضعیت قرمز برای 15 مرکز استان اعلام کرد

بازگشت محدودیت های کرونر در روزی که نیمی از استان ها قرمز شدند

طبق اعلام این برنامه ، علاوه بر شهرهای قرمز قبلی ، در روز چهارشنبه ، شهرهای عجب شیر (استان آذربایجان شرقی) ، اصفهان ، کاشان (استان اصفهان) ، کرج (استان البرز) ، ایلام (استان ایلام) ، دشتستان ، کنگان (استان) بوشهر) ، رباط کریم ، شهریار ، پیشوا (استان تهران) ، مشهد (استان خراسان رضوی) ، شیروان (استان خراسان شمالی) ، چابهار (استان سیستان و بلوچستان) ، شیراز (استان فارس) ، بابل ، ساری ، سائور نوشهر (استان مازندران) ، جاسک (استان هرمزگان) ، فارسان ، لردگان (استان چهارمحال و بختیاری) ، شهربابک (استان کرمان) ، بویراحمد (استان کهگیلویه و بویراحمد) ، رشت (استان باغف بابا ، گیلان) استان) (استان یزد) به رنگ قرمز قرار داده شده است.

طبق آخرین آمار رنگ آمیزی ، 120 شهر قرمز ، 182 شهر نارنجی ، 146 شهر زرد و صفر شهر آبی هستند.

این وضعیت پیچیده منجر به محدودیت های بیشتری نسبت به قبل شده است. به عنوان مثال ، فرماندار استان كوم اعلام كرد كه بر اساس پرستش استان كوم و همچنین تعداد زیادی اجتماعات ، وضعیت تاج نارنجی استان می تواند به یك حالت قرمز برسد ، بنابراین ورود و خروج خودروهای شخصی به شهر كوم ممنوع شد.

در پایتخت ، سطح ممنوعیت ها افزایش یافته است. استاندار تهران این را گفت هرگونه تجمع برتر 15 شخصی در استان تهران غیرقانونی است و ما آن را جدی خواهیم گرفت ، وی گفت: هر دستگاه اجرایی که ضوابط 70 درصدی کارگران از راه دور را رعایت نکند قانون را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید  هشدار مهم هواشناسی برای ۱۹ استان/ پیش بینی وضعیت هوا تا پایان هفته

معاون رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز اعلام کرد پلیس در حال مقابله با قاچاق غیر مجاز به شهرهای قرمز و نارنجی است و با توجه به ورود موج پنجم و مشارکت بیش از 270 شهر کشور ، که به رنگ قرمز و نارنجی هستند ، مقررات پلیس راهنمایی و رانندگی باید افزایش یابد.

بازگشت محدودیت های کرونر در روزی که نیمی از استان ها قرمز شدند

محدودیت های بین المللی دیگری نیز به محدودیت های داخلی افزوده شده است. طبق اعلام سازمان هواپیمایی بوتسوانا ، برزیل ، سواتینی ، هند ، لسوتو ، مالاوی ، موزامبیک ، نپال ، آفریقای جنوبی ، زامبیا ، اروگوئه و زیمبابوه لیستی از کشورهای قرمز وجود دارد و مسافران از این مقاصد اجازه ورود به ایران را ندارند.

واکسیناسیون و انواع جدید تاج

در حالی که میزان واکسیناسیون در مناطقی از جهان افزایش یافته است ، شیوع این بیماری امیدهای پایان دادن به همه گیری را افزایش داده است. سویه جهش یافته ویروس کرونا به نام دلتا با قدرت و مقاومت بیشتر در برابر واکسن ، پایان ویروس کرونا را کند می کند. ای باید بگم ویروس دلتا بسیار مسری است و از قدرت باورنکردنی در انتقال افراد سالم به داخل خانه برخوردار است.

نسخه جدید کرونا در آمریکای جنوبی نیز امروز در اخبار ارائه شد. سویه لامبدا ، با نام علمی C.37 ، اولین بار در پرو شناسایی شد و نمونه ها در دسامبر سال 2020 کشف شد. گزینه لامبادا عامل 80٪ از جمعیت در آمریکای جنوبی است.

تاریخچه انتقال تاج از سطوح آلوده نیز موضوع خبرهایی است که دکتر مردانی ، استاد بیماری های عفونی اعلام کرده است. وی گفت: “ویروس.” ویروس کرونا آنها می توانند هرجایی بنشینند مگر در نقش انتقال ویروس از سطح زمین بسیار کمتر از 17 ماه پیش است که ویروس کرونا ظاهر شد. ای

بیشتر بخوانید  متن قبولی دانشگاه برای خودم [لحن احساسی، پرانرژی، قوی و خلاق]

امروز ، سخنگوی دولت ربیعی درباره واکسن های ساخته شده در ایران اظهار نظر کرد. خاخام سخنگوی دولت گفت: “تاکنون در مورد شروع کار از مراحل تا تحقیق یا مراحل تولید 8 واکسن و فقط تا کنون فقط از ۲ واکسن پاستور و برکت معرفی شده است. بقیه کاندید واکسن کرونر هستند ، بنابراین بخشی از نمونه واکسن نیستند و در حال حاضر در مراحل بالینی هستند.

بازگشت محدودیت های کرونر در روزی که نیمی از استان ها قرمز شدند

کارشناسان می گویند در این شرایط نباید انتظار داشت که ایران از صادرات واکسن کرونر سود ببرد. علی کشماری ، اقتصاددان گفت: ایران از نظر خطرات سیاست های بهداشتی در رتبه 164 (از 195 کشور) و از نظر مراقبت های بهداشتی در رتبه 84 (از 95 کشور) قرار دارد. در مقایسه با سایر کشورها ، از صادرات واکسن کرونا نمی تواند صادرات قابل توجهی ایجاد کند.

یک دکتر اقتصاد مالی از دانشگاه پوترا در مالزی معتقد است که ایران ، حتی اگر اصرار به صادرات واکسن کرونا داشته باشد ، با چندین مشکل عمده در این زمینه روبرو است: اول اینکه ، در تولید واکسن کرونا در اروپا و ایالات متحده رقبای قدرتمندی دارد. ایالت ها. آنها به راحتی بازار را از دست نمی دهند و دوم عدم اطمینان معاملات مالی برای بخش خصوصی است که تحت الشعاع تحریم ها قرار گرفته است.

البته در این بین مردم شوخی می کنند و می پرسند این همه افشاگری چه فایده ای دارد؟ باید من برای هر ایرانی واکسن اختراع و کشف کنید؟

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید