وزارت راه: مشاوران املاک معضل بازار مسکن اجاره ای – اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیموی با اعلام اینکه یکی از مباحث فعلی در زمینه استخدام مشاوران املاک پروانه اصلانی است ، گفت: تدوین سیاست های حوزه مشاوران املاک به عهده وزارت راه و شهرسازی نیست.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی نوسانات قیمت مسکن و اجاره بها مربوط به نوسانات اقتصاد کلان و تورم است ، افزود: تاکنون در سیاست های مسکن رویکردهای مختلفی داشته ایم به این معنا که دولت با این مشکل مقابله کرده و دولت وارد این منطقه نشده است. “این مشکل بخش مسکن را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از گروه های کم درآمد و پرداختن به مسکن در قانون مسکن ، گفت: “ما به دنبال اجرای این سیاست ها بودیم و با مجلس همکاری کردیم ، اما هنوز هم به حاکمیت جامع در زمینه برنامه ریزی شهری نیاز داریم. “

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استخدام حرفه ای شعار نیست و قوانین مرتبط تصویب شده است ، گفت: در این قانون اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تملک ، ساخت و اجاره زمین برای 99 سال “وزارت راه برای سازماندهی بازار اجاره برای سالهای متمادی برنامه ریزی کرده است. اما از آنجا که مشکلات تنها با تهیه زمین حل نمی شود ، بنابراین در صنعت ساخت و ساز مدیریت کل باید به عهده متولی برای حل مشکلات باشد.

اصلانی یادآور شد: ساماندهی مشاوران املاک در زمینه اجاره و خرید و فروش بسیار مهم است.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  انتخاب منطقه آموزشی باید با صبر ، دقت و حوصله انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید