ایران به موزه بین المللی بدون مرز پیوست



به گزارش ایرنا ، کتابخانه و بایگانی ملی ایران ، طرفداران عليمحمد وی گفت: این احتمال وجود دارد که ایران در پروژه بین المللی موزه بدون مرز شرکت کند. در این طرح که به منظور شناخت بیشتر و بیشتر هنر و معماری اسلامی در سرزمینهای مدیترانه شکل گرفته است ؛ افق های جدیدی برای ایران شناسی باز می شود.

متخصصان می افزایند: “پروژه بین المللی موزه بدون مرز” یک پروژه بزرگ و بین المللی است که در اوایل دهه 1990 با مشارکت سازمان های میراث فرهنگی در کشورهای مدیترانه آغاز شده است. “مدیریت این پروژه با سازمان موزه بدون مرز و هدف اصلی و اصلی آن نمایش آثار هنری ، معماری و باستان شناسی سرزمین های مدیترانه است. این سازمان در سال 1994 تاسیس شد و تاکنون فعالیت های مختلفی را انجام داده است.

وی گفت: “موزه بدون مرز” با استفاده از فن آوری مدرن و برپایی نمایشگاه در کشورهای مختلف بدون انتقال آثار هنری به موزه ها ، بازدید عموم و عاملی از راهروهای تاریخی را برای عموم مردم فراهم کرده بود. “آنها می توانند میراث فرهنگ و تمدن اسلامی را مشاهده کنند. .

این تور مجازی شامل آثار هنری ، مشاهده آثار تاریخی به جا مانده از قرون گذشته ، در عصر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) تا قرون جدید است که بیننده با سیر تاریخی ظهور و درخشش آن آشنا است. هنر و معماری اسلامی در همه ابعاد.

مدیر گروه تحقیقات ایران شناسی و اسلام شناسی در بایگانی و کتابخانه ملی ایران افزود: پروژه بین المللی موزه بدون مرز علاوه بر کار نمایشگاهی ، دارای دامنه وسیعی از تحقیقات و علوم است و بیشتر کار آن این است که تحقیقات و باستان شناسی جدید درباره آثار و میراث. “تاریخ و معماری اسلامی در کشورهای مدیترانه ، از شبه جزیره ایبریا (پرتغال و اسپانیا و اندلس) گرفته تا سرزمین های آفریقای شمالی ، خاورمیانه و آسیای صغیر (ترکیه).

بیشتر بخوانید  راز خوشمزگی خورش به آلوی اصیل اصفهان رو یاد بگیر! | طرز تهیه خورش به آلو +ویدئو

19 کشور از اروپا ، شمال آفریقا و خاورمیانه در پروژه موزه بین المللی بدون مرز شرکت کرده اند و تا به امروز بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی از الجزایر ، اتریش ، کرواسی ، جمهوری چک ، مصر ، آلمان ، لهستان ، ایتالیا ، اردن ، مراکش ، فلسطین ، پرتغال ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوریه ، تونس ، ترکیه و انگلیس به این برنامه پیوسته اند.

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به جایگاه تاریخ ، فرهنگ و تمدن ایران در جهان ، گروه تحقیقاتی كتابخانه ملی مطالعات ایران شناسی و اسلام شناسی قصد دارد با ورود علمی به این پروژه ، ایران را رسماً در این مجموعه قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید