کابینه ائتلاف اسرائیل اولین شکست پارلمانی را متحمل شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش خبرگزاری فرانسه ، کابینه جدید اسرائیل اولین شکست بزرگ خود را در کنست (پارلمان) متحمل شد و نتوانست قانون جنجالی منع زندگی فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه را با شهروندان اسرائیلی تجدید کند.

نمایندگان کنست صبح روز سه شنبه با کسب اکثریت هیچ یک از طرفین به این لایحه رأی دادند. 59 نماینده به تمدید طرح رأی دادند و 59 نماینده دیگر مخالفت کردند.

نخست وزیر اسرائیل نفتالی بنت نتوانست اکثریت مورد نیاز برای گسترش به اصطلاح را بدست آورد قانون شهروندی و ورود به فلسطین اشغالی (اسرائیل) هنگام رأی گیری صبح در کنست ، که آسیب پذیری کابینه وی را تأیید می کند.

این اولین آزمایش مهم سیاسی نفتالی بنت در نزدیک به یک ماه بود که منجر به رهبری ائتلافی از احزاب چپ ، میانه رو و عرب شد.

برای اولین بار از زمان تصویب این قانون در ژوئیه 2003 ، همزمان با انتفاضه دوم ، قانون تابعیت و ورود به اسرائیل توسط کنست به طور مداوم تجدید می شد. دلایل این امر توجیهات امنیتی بود.

ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی از راست به چپ تبدیل می شود و از حمایت یک حزب عربی برخوردار است و 61 نماینده در کنست دارد.

بنت و بیشتر متحدان کابینه وی امیدوار بودند که این لایحه دوباره تصویب شود ، اما همه 61 عضو 120 عضو کنست مجبور شدند که در مورد آن رای دهند. اما ائتلاف موافقت نکرد. دو حزب چپ افراطی ، مورتز و اسلام گرای رام گفته اند که به قانونی که به گفته آنها تبعیض علیه اقلیت عرب صهیونیست رأی نمی دهند.

بیشتر بخوانید  فروش فوری نقد و اقساط 4 محصول مدیران خودرو آغاز شد+ قیمت

بنت مجبور شد آرا of گروه های مخالف ، از جمله متحد سابق خود در لیکود ، بنیامین نتانیاهو را برای تصویب قانون به دست آورد.

نمایندگان اپوزیسیون دست راستی اگرچه با این پیشنهاد موافقت کردند ، اما برای عدم خروج ائتلاف به آن رای ندادند. حزب بنت یامینا پس از رای گیری بیانیه ای صادر کرد و گفت مخالفان مستقیماً امنیت اسرائیل را تهدید می کنند.

نفتالی بنت دوشنبه شب اعلام کرد مشکلاتی وجود دارد که با آنها بازی نخواهیم کرد. امنیت یک خط قرمز است و ما باید ورود افراد و اعطای تابعیت را کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید