سه پیشنهاد به دولت برای جلوگیری از قطعی برق



دولت سیزدهم که ابتکار استفاده از انرژی خورشیدی را به عهده گرفته است ، گفت: یک کارشناس کار سه پیشنهاد را به دولت پیشنهاد داده است تا از قطع برق و مدیریت مصرف آن در کشور جلوگیری کند.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا ، درباره تأثیر مکرر قطعی برق در کارخانه و فعالیت های تجاری اظهار داشت: بخشی از قطع مکرر برق به دلیل بحث معدن کاران و استخراج ارز است و بخشی دیگر به دلیل مصرف زیاد در تابستان است. . ما بارها هشدار داده ایم که تابستان بسیار داغی روبرو هستیم و برق کشش لازم را نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو راه حل اضطراری برای جلوگیری از قطع مکرر برق در اختیار داریم. اول اینکه مردم باید پس انداز کنند ، به عنوان مثال اگر کولرهای گازی آنها روشن است ، باید سایر وسایل برقی و چراغ ها را خاموش کنند ؛ همه وسایل برقی به طور همزمان کار نمی کنند و الگوی مصرف را دنبال کنید.

نجف افزود: دومین راه حل فوری این است که وزارت نیرو مناطقی را که در استخراج کد ارز دخیل هستند و برق زیادی مصرف می کند ، شناسایی کند و از این طریق از مصرف زیاد برق جلوگیری کند تا شبکه خانگی و کارخانه ها تحت فشار قرار نگیرند. . “

این کارشناس کار تأکید کرد: در شرایط فعلی کمبود برق داریم و این مسئله بر تولید محلی ، کارخانه و اشتغال تأثیر می گذارد ، بنابراین باید برای آسیب رساندن به بخش اقتصادی و تولیدی اقدام فوری انجام شود.

بیشتر بخوانید  هجوم نوع بسیار قابل حمل کرونا به چین / شانگهای به کانون فوران کرونا تبدیل شده است

وی در مورد دلایل مصرف بیش از حد برق در کشور گفت: “درست است که جمعیت کشور دو برابر نشده است ، اما ساختمانها ، مراکز خرید و کارخانه ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در افزایش خانگی موثر است. مصرف. وی افزود: از طرف دیگر تحریم ها بی تأثیر نبودند ، شنیده می شود كه دو كارخانه در كشور با مشكل روبرو بودند. وقتی ما تحت تحریم هستیم طبیعی است كه واردات قطعات اتفاق نمی افتد و بنابراین گیاهان دچار مشكل می شوند.

این کارشناس با اشاره به عوامل مencingثر در قطع مکرر برق ، سه پیشنهاد برای جلوگیری از این امر به دولت ارائه کرد و گفت: فعالیت معدن کاران علاوه بر صرفه جویی در مصرف مردم و مصرف زیاد برق ، در حال حاضر به صورت شبکه است . “استخراج زیرزمینی استخراج کد ارز یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار است. اگر دولت قبلاً لایحه سازمان معدن کاران را در مجلس معرفی می کرد ، اکنون شاهد اثرات مضر آن نبودیم ؛ بنابراین ، با توجه به عمر کوتاه دولت فعلی ، که بعید است این لایحه را در پارلمان ارائه دهد ، توسط دولت آقای رئیسی تشویق می شود لایحه ای را برای جلوگیری از قطع مکرر برق و قانونی کردن فعالیت ارزهای رمزنگاری شده در مجلس ، در مجلس ارائه دهد.

نجف صادرات برق به سایر کشورها را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قطع برق می داند و می افزاید: “ما بارها تأکید کرده ایم که هنگام بحث در مورد قراردادهای خارجی ، منافع داخلی در اولویت است و هرچه صادر کنیم انرژی یا سایر محصولات است. “ما باید مازاد را خارج کنیم تا در داخل به مشکل بر نخوریم.

بیشتر بخوانید  فقط یک دونه چوب کبریت رو تکون بده و تساوی 5=9×3 را حل کن!

وی پیشنهاد کرد: در مواقعی که به انرژی در خانه نیاز داریم ، حتی در ماه های اوج مصرف ، نمی توانیم در صورت لزوم از طریق برق ، صادرات برق انجام دهیم یا بند دیگری در قرارداد اضافه کنیم تا صادرات برق کاهش یابد. ما نمی توانیم به دلیل کشورهای همسایه در کشورمان بحران ایجاد کنیم. اینترنت به دلیل قطعی برق ، دستگاه های POS و بیمارستان هایی که با برق کار می کنند ، مختل می شود ، بنابراین ما باید اقدامات احتیاطی ویژه ای انجام دهیم و در چنین شرایطی با بحران مقابله کنیم.

در بخشی دیگر از گفتگو با ایسنا ، این کارشناس کار پیشنهاد جایگزینی انرژی خورشیدی با برق را داد و گفت: “ما می توانستیم 10 سال پیش در این پروژه سرمایه گذاری کنیم و اکنون می توانیم از آن استفاده کنیم ، اما چون در دولت ها وارد زندگی روزمره می شویم ، هرگز سراغ این داستان نرفتیم.

نجف افزود: انرژی خورشیدی از نظر سرمایه گذاری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و یکی از پاک ترین و ارزان ترین انرژی ها است ، بنابراین من به دولت سیزدهم پیشنهاد می کنم برنامه ای بلند مدت برای جایگزینی انرژی خورشیدی داشته باشد. “بیابان هایی که می توانیم برای این کار استفاده کنیم هدف

وی گفت: برخی از کارخانه های تولیدی که اکنون انبارها و سوله های بزرگ خود را دارند که برای استخراج کد ارز طراحی شده اند ، چرا از انرژی خورشیدی به جای برق استفاده نمی شود؟ وزارت نیرو می تواند به همه دستگاه ها ، ادارات و سازمان ها ، مجتمع ها و م institutionsسسات اطلاع دهد و مردم و ساکنان برج ها و آپارتمان ها را به استفاده از انرژی خورشیدی فراخواند یا علاوه بر مصرف برق و خاموش شدن آن ، از انرژی خورشیدی به عنوان انرژی جایگزین استفاده کند .

بیشتر بخوانید  ارتش با تمام توان به ستاد مبارزه با فساد کرونا کمک کرد

وی خاطرنشان کرد: به منظور تشویق کارخانه ها و مردم به استفاده از انرژی خورشیدی ، دولت و وزارت نیرو می توانند به بانک ها اطلاع دهند که وام و تسهیلات را به متقاضیان ارائه می دهند یا تخفیف و تخفیف مالیاتی برای مصرف کنندگان ارائه می دهند.
وی گفت: “سالهاست که بسیاری از کارشناسان و اساتید دانشگاه بر لزوم استفاده از انرژی پاک و خورشیدی در کشور تأکید کرده اند ، اما دولتها به آن علاقه نشان نداده اند و یا چشم انداز برنامه های بلند مدت خود را ترسیم نکرده اند.” ما ساعت های طولانی آفتاب در آسمان داریم و فضای زیادی برای این کار داریم ، بنابراین امیدواریم که دولت سیزدهم ابتکار عمل را به دست بگیرد و نگاه طولانی مدت به استفاده از انرژی پاک و خورشیدی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید