گمرک دوغارون هنوز در مرز افغانستان فعال است



به گزارش روز سه شنبه ایرنا از گمرک ، سید روح الله لطیفی در خصوص مقاله منتشر شده توسط نماینده سابق در فضای مجازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مرزها نظارت می کند و همه دستگاه ها اقدامات لازم را برای هرگونه اقدام انجام می دهند. این ایده که نیروهای نظامی و امنیتی بر مرزهای افغانستان کاملاً کنترل دارند.
وی افزود: تمام مرزهای ایران با افغانستان مانند گذشته در روند تجارت فعال هستند و برای رویه مسافر در مرز دوغارون ، با استقرار تیم وزارت بهداشت ، همه افرادی كه وارد آزمون تاج می شوند در صورت مثبت بودن آزمون ، آنها به افغانستان بازگردانده می شوند. “
لطیفی گفت: به دنبال پیگیری های همکاران در خدمات گمرکی دوهرون ، هیچ تغییری در روابط گمرکی در افغانستان ، اسلام کالا ایجاد نشده و استقبال مسافران ، کامیون ها و کالاها در دو طرف مرز به صورت عادی در حال انجام است. “
وی تأکید کرد: سیاست مصمم جمهوری اسلامی ایران دوری از تنش ها و توجه به صلح ، آرامش و امنیت در افغانستان و گفتگوی افغانستان و افغانستان است.
به گزارش ایرنا ، محمود صادقی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، ویدئویی در حساب توئیتر خود با عنوان “درگیری مرزی ایران و افغانستان” منتشر کرد.

بیشتر بخوانید  ﻓﺮﻭﺵ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ زامیاد آغاز شد + قیمت

دیدگاهتان را بنویسید