مجسمه های دزدیده شده از پارک هنرمندان تهران؟



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با استناد به روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران ، شاپور دیواسالار از مرمت ، بهسازی و جانمایی برخی آثار در مجموعه پارک هنرمندان خبر داد. وی گفت: “در این مجموعه 27 مجسمه وجود دارد که هر کدام در دوره های مختلف و بر اساس کمیسیون های متعددی که به هنرمندان داده شده ، اجرا و نصب شده اند. بنابراین ، از نظر مواد نصب و حتی روش نصب ، کارها بسیار متفاوت است ، تا حدی که بعضی از آثار دارای پایه سنگ و برخی دیگر دارای بتن هستند.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در یکی از رسانه ها مبنی بر سرقت آثار پارک هنرمندان ، گفت: متأسفانه بخشی از اطلاعات صرفاً جذب مخاطب و ایجاد جو است. بدیهی است که رسانه ها باید قبل از انتشار موضوع را با جزئیات بررسی کنند ، اما به نظر می رسد رسانه ها حتی از کارمندان پارک و خانه هنرمندان در مورد این رویداد سال نکرده اند.

معاون وزیر فرهنگ و هنرهای شهری سازمان زیباسازی در تهران ادامه داد: با جستجوی ساده در وب سایت سازمان زیباسازی ، گزارشگر این رسانه محترم می توانست به راحتی اخبار آغاز شده مرمت این مجموعه یا حداقل با کارمندان خانه هنرمندان قبل از انتشار این خبر ، اما متأسفانه به نظر می رسد بازار شایعات بسیار مرفه تر از اطلاعات واقعی است.

دیوسالار درباره دلایل مرمت آثار این مجموعه گفت: “یکی از اصلی ترین مشکلات مجسمه های این مجموعه آثاری است که به صورت غیر اصولی در فضای چمن و باغ نصب می شود.” به دلیل قرار گرفتن در معرض ، آبیاری در باغ اغلب دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شود ، بنابراین علاوه بر ترمیم ، آنها نیز نیاز به انتقال دارند. به عنوان مثال ، مجسمه زن نیلبیک ایرج محمدی که به دلیل وجود درختان بلند به چشم نمی آمد ، همانند مجسمه عشق شیخ الحکمه در همان ردیف ، به جلوی تماشاخانه ایرانشهر منتقل شد. و هیچ مجسمه ای دزدیده نشده است.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز برنج قهوه‌ای که از آن بی اطلاعید! / عکس

معاون وزیر فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: موضوع دیگری که در این پروژه به آن پرداخته شده پایه دست ساز مجسمه های موجود در این مجموعه است ، بنابراین تصمیم گرفته شده که تمام پایه ها از بتن باز ساخته شود. “

دیواسالار درباره نحوه نگهداری از آثار برنز در این مجموعه گفت: ”همانطور که می دانید برخی از کارهای ایرانشهر برنز هستند ، بنابراین تمام آثار این مجموعه به یک شاسی آهنی در داخل پایه متصل می شوند و در نهایت با درجه یک کار می کنند بتن در معرض “برای جلوگیری از حوادث ناگوار مانند سرقت پشتیبانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از کارها مانند کار استاد مددی که در سال های گذشته به سرقت رفته بودند ، در دوره ای جایگزین فایبرگلاس شده اند که در شأن و منش این هنرمند و کار وی نیست ، بنابراین کار دوباره دور ریخته شده و با برنز ترمیم شده و فرم شما گذشته خود را بدست آورده اید. کار خانم فاطمه امدادیان نیز با همین سرنوشت روبرو شد که با استفاده از مواد برنز مرمت می شود و در مکان مناسبی در پارک قرار می گیرد. لازم به ذکر است که مجسمه های فایبرگلاس برداشته شده هم اکنون طی جلسه ای به خانه هنرمندان تحویل داده می شوند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران از منتقل نشدن برخی از آثار این مجموعه خبر داد و گفت: آثاری که دچار زنگ زدگی و مشکلاتی مانند پوسیدگی هستند قطعاً ترمیم ، انتقال و به این مجموعه منتقل می شوند. ، اما آثار چندین هنرمند مانند استاد حکیم که کاری از سنگ یا دو کار چوبی برادران بزرگوار است که احتمال شکستن آنها وجود دارد ، جابجا نخواهد شد. تنها کاری که از مجموعه حذف شده مربوط به شکل هندسی آقای شجاع الدین شهابی است ، که به دلیل بی توجهی به شئونات اسلامی بیش از یک دهه پیش ، اکنون هیچ ارتباطی با ترمیم کار ندارد.

بیشتر بخوانید  امام جمعه پردیس: استقرار دولت سیزدهم نوید «گفتمان مقاومت فعال» است

سرانجام دیواسالار تأکید کرد: تلاش ما این است که با ترکیب مواد پایه و ترمیم اشیا damaged آسیب دیده به فضای هنری ایرانشهر که یک مجموعه فرهنگی و تفریحی بسیار مهم در شهر است ، شکل زیباتر ببخشیم تا شهروندان بتوانند استخراج بیش از فضای موجود “از قبل لذت ببرید.

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید