تأسیس 11 واحد تولیدی با اشتغال 800 نفر در شهرهای مرزی کردستان


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، پیمان آلماسی صبح امروز در نشست خبری دبیر و معاونان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با رسانه ها که با حضور کارگروه های تخصصی و ارز صورت گرفت ، گفت: پشتیبانی و نظارت وظیفه اصلی سازمان سمت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی گفت: تعهد صمت در زمینه پیشگیری حمایت از واحدهای تولیدی و در این راستا پرداخت هزینه تجهیزات ارزان در سالهای اخیر است. در قالب ویژه در دستور کار است.

وی افزود: قانون حمایت از تولید که سه سال پیش در مجلس تصویب شد ، اساسی است. حالت خوبه اقدامات موثری برای حمایت از تولید ارائه دهید.

معاون وزیر صنعت سازمان صنعت ، معدن و تجارت کردستان به ایجاد 10 واحد تولیدی برای تولید لوازم خانگی و یک واحد تولید سیگار در شهرهای مرزی بانه ، ساکز و مریوان طی سه سال گذشته اشاره کرد. سالها به عنوان یک اقدام بسیار ارزشمند. این واحد با سرمایه گذاری 60 میلیارد تنی اشتغال 800 نفر را در مرزترین مناطق استان فراهم کرده است.

تولید 16 نوع لوازم خانگی در مرز بانه

وی اذعان داشت: در حال حاضر 16 نوع لوازم خانگی در شهر مرزی بانه تولید می شود.

الماسی با توجه به کمبود 15 میلیارد نخ سیگار در کشور و نیاز به واردات رسمی و غیررسمی با توجه به تقاضای مصرف کننده برای این محصول ، اظهار داشت: این میزان قاچاق است و تولید این محصول در کشور می تواند نقش مهمی داشته باشد. “ما باید با قاچاق کنار بیاییم.

بیشتر بخوانید  تجلیل از مردم داغدار آبادان در مراسم رونمایی از آلبوم سالارا عقیلی

وی گفت: واحد تولید سیگار در شهرستان سقز ظرفیت تولید 5 میلیارد نخ سیگار را دارد و هم اکنون در قالب 5 خط اتوماتیک فعالیت می کند.

به گفته الماسی ، شهر صنعتی بانه در حال حاضر زمینی برای واگذاری ندارد و واحدهای تولیدی 10 هکتار این شهرستان به طور فعال در منطقه تولید مستقر هستند.

وی گفت: گام بعدی ما تعمیق تولید بود و به همین دلیل در مجمع متوقف نشدیم ، واحدها را ترغیب کردیم که در صورت امکان قطعات تولید کنند.

الماسی گفت: 250 میلیارد تن تجهیزات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی پرداخت شده و تجهیزات لازم در امور اداری این سرمایه گذاران تأمین شده است.

وی اظهار داشت: وجود مشوق ها به حفظ این سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در استان کمک می کند ، باید از هر ظرفیتی در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام / 2330/71


دیدگاهتان را بنویسید