تزریق واکسن ایران برکت در لرستان آغاز شد



دکتر ماریام کوشکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 2،000 دوز واکسن ایران برکت وارد استان شده است و اولین تزریق توسط 10 استاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد که تحقیقات مربوط به واکسن “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن برکت برای افرادی است که در این سامانه ثبت نام کرده اند ادامه داد: تا پایان هفته جاری محموله جدید واکسن برکت وارد استان می شود اما تاکنون دستورالعمل های مقدار و انتخاب آن هنوز وارد نشده است. اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین اولین محموله 19194 دوز واکسن کرونا از اول ژوئیه به استان تزریق شد و این روند همچنان ادامه دارد. شرایط تزریق می شود.

کوشکی گفت: 109 هزار و 400 دوز واکسن کرونا قبلاً به استان وارد شده و 101 هزار و 478 دوز تزریق شده بود و پیش بینی می شود با تولید انبوه واکسن های ایرانی روند واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری بگیرد.

کوشکی ادامه داد: تاکنون 85 هزار و 410 دوز اول و 16 هزار و 68 دوز دوم واکسن تاج در استان تزریق شده و محموله جدیدی برای تکمیل دوز اول واکسیناسیون تزریق می شود.

وی افزود: تاکنون 89٪ جمعیت بالای 80 سال ، 67٪ جمعیت 75-79 ساله و 56٪ جمعیت 70-74 سال لرستان واکسن تاج دریافت کرده اند و مابقی افراد به دلایلی مانند عدم تمایل واکسینه شدند. “

وی توضیح داد: اولویت واکسیناسیون افراد براساس رده های سنی و بیماری های خاص و دشوار براساس ثبت سیستم سیب یا توصیه های افراد است.

بیشتر بخوانید  جایزه زیباترین گل سال ۲۰۲۲ فوتبال دنیا به بازیکن قطع عضو لهستانی رسید! + ویدیو

کوشکی گفت: “در حال حاضر ، سیستم واکسیناسیون تاج به نشانی salamat.gov.ir برای ثبت گروه های فعال فعال است. پیام متنی مربوط به تاریخ و محل دریافت واکسن ، چند روز پس از ثبت نام برای متقاضی ارسال می شود. ارسال پیام کوتاه به تعداد واکسن های ارسالی به استان نیز بستگی دارد.

در طول شب گذشته در استان ، 288 بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و تعداد افراد آلوده به 122،845 نفر افزایش یافت ، همچنین یک بیمار از بیماری Covid 19 یک شب در این استان درگذشت و تعداد قربانیان ویروس کرونا به 1930 نفر رسید.

طبق مقر فرماندهی کرونا ، در حال حاضر شهرهای رومشکان و چگنی در ایالت زرد کرونا قرار دارند ، بروجرد ، دورود ، الیگودرز و سلسله ، دلفان ، ازنا و کوهدات در کشور نارنجی و پلدختر و هورام آباد در کشور قرمز قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید