احداث مضاعف محور بیرجند – گاین طی 11 سال تمام نشده است – اخبار از خراسان جنوبی – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بیرجند، مجموعه تلخ تصادفات در جاده بیرجند – گاین داستان امروز و دیروز نیست ، اما زندگی مردم در این محور سالهاست که گرفته شده و خانواده های زیادی را ناراحت کرده است.

صحبت از جاده مرگ همان 100 کیلومتری تنفس است که هنوز نفس می کشد ، گویی سریال تلخ تصادفات جاده ای در جاده بیرجند – گاین تمام نشده است.

در سال 1989 ، مسئولان قول دادند که محور را دو برابر کنند ، اما اکنون ، 11 سال بعد ، فقط 68 کیلومتر دو برابر شده است و مردم هنوز با پاهای لرزان در این جاده قدم می گذارند.

جاده و اتومبیل هر دو ضلع مثلث ترافیکی هستند ، اما آنها همیشه سعی می کنند تقصیر را به گردن راننده بیندازند و از طرف دیگر کمتر صحبت کنند.

بدون شک ، وقتی صحبت از تصادفات جاده ای می شود ، ذهن معطوف به راننده اتومبیل یا عامل انسانی است ، در حالی که اگر ایمنی جاده و وسایل نقلیه در حالت استاندارد باشد ، عامل انسانی اولین عامل مرگ جاده ای نخواهد بود.

جاده بیرجند – گاین یکی از آسیب پذیرترین مسیرهای بین شهری در استان خراسان جنوبی است. این جاده که چندین سال در حال ساخت است آغاز شده است اما بسیار کند پیش می رود و این حرکت لاک پشت ها سال ها مردم را به انتظار این پروژه سوق داده است.

در همین حال ، صبح دیروز شاهد یک تصادف خونین در محور گائن-بیرجند بودیم که این بار یک حادثه زنجیره ای ، حادثه ای تلخ و ناگوار است که سابقه طولانی برای مردم دارد ، همانطور که وعده های مسئولان برای مردم تکرار شد.

بیشتر بخوانید  خوابیدن بعد از ظهر عاشورا چه حکمی دارد

این حادثه خونین صبح روز گذشته رخ داد ، هنگامی که علاوه بر دو نفر که جان خود را از دست دادند ، 9 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند ، داستان غم انگیز جاده مرگ پایان ندارد و مردم هنوز باید منتظر بازسازی این محور باشند و شاهد مرگ باشید. بگذارید عزیزانشان از این طریق کشنده باشند.

در حالی که مسیرهای مواصلاتی یکی از مهمترین عوامل در کاهش تعداد تصادفات و مرگ و میرها در نتیجه است ، اما متاسفانه جاده های کشور هنوز از کمبود کیفیت رنج می برند و ترمیم نمی شوند.

یکی از مهمترین جاده های استان خراسان جنوبی مسیر بیرجند – گاین است که به عنوان جاده مرگ یا محور بازداشت شناخته می شود و یکی از شلوغ ترین محورهای مواصلاتی استان به شمار می رود ، بنابراین لازم است دوباره کار کرد – روت شد.

این محور با وجود اینکه 102 کیلومتر طول دارد و از سال 89 تکرار آن آغاز شده است ، اما پس از 11 سال تنها 68 کیلومتر تکثیر ساخته شده و همچنان شاهد از دست دادن عزیزانمان در این محور هستیم.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: چه مدت طول می کشد تا جاده 100 کیلومتری دو برابر شود ، که بعد از 11 سال این افراد هنوز باید آرزوی ردیابی مضاعف را داشته باشند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: متأسفانه صبح دیروز شاهد کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 9 نفر از هموطنانمان در محور گائن – بیرجند در یک تصادف زنجیره ای بودیم.

بیشتر بخوانید  چرا به گیاهان تولید کننده می گویند

سرهنگ رضایی گفت: این حادثه که ساعت 1:45 بامداد در کیلومتر 28 بزرگراه قاین به بیرجند رخ داد ، در نتیجه برخورد 5 دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه کامیون بنز شرق ، دو سرنشین پراید و یک دستگاه خودروی تیبا بود. متاسفانه دو مسافر پراید ، یک زن و یک کودک ، در یک سالگی جان خود را از دست دادند.

وی علت این حادثه را سهل انگاری راننده کامیون کشنده به دلیل انحراف به چپ به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد.

فرهادی ، معاون استاندار خراسان جنوبی نیز اعلام کرد که پروژه بازسازی محور بیرجند- گاین از دستور کار برداشته نشده است ، اما کمبود بودجه روند کار را کند کرده است.

اسحاقی ، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه روز گذشته در محور بیراند – قاین نشان داد که باید توجه بیشتری به تسهیل و تسریع روند کار در این محور داشته باشیم.

اگرچه مسئولان قول تکثیر کامل این محور را دوباره در پایان سال می دهند ، اما باید دید که این قول همان سال های دیگر است یا اینکه فقط حضور مسئولان در این محور و گرفتن عکس یادگاری کافی است.

انتهای پیام / 254 / ح

دیدگاهتان را بنویسید