وزیر فرهنگ: سازوکاری برای بارگذاری اطلاعات محرمانه باید ایجاد شود



براساس گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا توسط وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی ، سیدعباس صالحی وی در جلسه کارگروه پایش فرهنگی کشور افزود: بر اساس نیازهای موجود دستگاههایی که در پایش فرهنگی فعالیت می کنند باید مقداری هماهنگی وجود داشته باشد تا نتیجه کار در ارتقا حوزه فرهنگی کشور م effectiveثر باشد کشور.

از طرف دیگر ، اطلاعات مربوط به رصد فرهنگی کشور باید برای عموم و جامعه نخبگان در دسترس باشد تا اطلاعات فرهنگی لازم را بدست آورند.

وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی تأکید کرد: طی یک سال گذشته چندین اتفاق خوب در نظارت فرهنگی کشور رخ داده است که یکی از آنها سیستم داده های فرهنگی است ، این سیستم باید به عنوان نقطه شروع جدی گرفته شود و همه اعضا و سازمان هایی که کشورهای عضو نیستند باید به بهبود کیفیت این سیستم کمک کنند.

ما به عنوان وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی هر آنچه مربوط به فرهنگ است را در این سیستم قرار می دهیم اما سایر دستگاه ها باید در این زمینه کمک های لازم داشته باشند.

وی همچنین به سایت پایش فرهنگی در کشور اشاره و تصریح کرد: سایت پایش فرهنگی که اخیراً کار خود را آغاز کرده است همراه با سیستم داده های فرهنگی فرصت جدیدی را فراهم کرده و این دو می تواند برای مدیریت فرهنگی و اقدامات عملی مفید باشد.

در همان زمان ، یکی از اعضای کابینه دولت دوازدهم گفت: “از ابتدای دولت دوازدهم ، موسسه فرهنگ ، هنر و ارتباطات تلاش خود را در این راستا آغاز کرده است و مهم این است که کار برنامه ریزی شده توسط پایان دولت دوازدهم “

در نظارت فرهنگی ، بحث اطلاعات عمومی و ویژه بسیار مهم است ، زیرا باید مطالبه گر باشد ، بنابراین در مدت کوتاهی که از طرف دولت باقی مانده ، سایت اطلاعات باید شروع به کار کند ، بنابراین دستگاه ها باید اطلاعات خود را بارگذاری کنند. البته موضوع به روزرسانی باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و اطلاعات به روز باشد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: “البته ، باید مکانیزمی برای بارگذاری اطلاعات محرمانه و فرآیند اینکه چه اطلاعاتی باید به عنوان محرمانه طبقه بندی شود ، ایجاد شود. استاندارد اطلاعات و بارگذاری آن نیز مهم است و شما منطقی باشد. “برای داده وجود دارد.

بیشتر بخوانید  دانلود سریال جوکر + قسمت اول تا آخر سریال جوکر

وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی با بیان اینکه خروجی مواد برای نظارت فرهنگی نیز مهم است ، خاطرنشان کرد: روند استخراج اطلاعات مهم است ، بنابراین در این زمینه باید مطالعه ای انجام شود ، البته این تحقیقات به تحقیق پژوهشی تبدیل می شود بسیار مهم است. ، بنابراین ما باید فرایندی برای انتقال از داده ها به اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی داشته باشیم.

ادبیات این کارگروه باید به یک نظریه کلی منجر شود ، ما باید ببینیم که از مشاهدات فرهنگی چه می خواهیم ، باید هشدارهای فرهنگی را در مشاهدات فرهنگی دنبال کنیم ، بنابراین ادبیات نظری این کارگروه باید تقویت شود و از داده ها تصمیمات مدیریتی گرفته شود .

در پایان صالحی ابراز امیدواری کرد کارگروه نظارت فرهنگی که کار خود را جدی گرفته است بتواند در زمینه فرهنگ بیش از گذشته کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید