BP طی 100 سال عراق را ترک می کند – اخبار اقتصادی جهان – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم با توجه به قیمت نفت ، احسان عبدالجابر ، وزیر نفت عراق اعلام کرد که انگلیس قصد دارد از عملیات اکتشاف و تولید در این کشور خارج شود.

آخرین اخبار و تحلیل های مربوط به ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

وی افزود: لوك اویل ، دومین تولیدكننده بزرگ نفت روسیه ، همچنین قصد دارد سهام خود را در یك میدان نفتی قرن 2 به غرب به شركت های چینی بفروشد.

به گفته عبدالجابر ، شرایط فعلی سرمایه گذاری در عراق برای حفظ شرکت های بزرگ بین المللی مناسب نیست. صحبت در مورد تمایل BP برای سرمایه گذاری در اوپک ، دومین تولید کننده بزرگ ، موضوع جدیدی نیست.

ماه گذشته ، وال استریت ژورنال گزارش داد که BP در حال بررسی دارایی های خود در عراق ، یکی از سومین میدان های نفتی بزرگ جهان است. BP در حال کار بر روی طرحی برای تشکیل یک شرکت جدید با شرکت ملی نفت و چین و شرکت نفت بصره است.

توقف عملیات نفتی انگلیس در عراق ، تمایل این شرکت برای حرکت به سمت انرژی پاک را نشان می دهد. این شرکت بزرگ انرژی حدود 100 سال است که در عراق فعالیت می کند.

حضور بریتیش پترولیوم در عراق از دهه 1920 در کرکوک آغاز شد. این شرکت به عراق کمک کرد تا از میدان نفتی باباگورگور که بزرگترین میدان نفتی در جهان بود ، نفت تولید و صادر کند.

به گفته BP ، میدان نفتی رم ، سومین میدان بزرگ جهان ، حدود 17 میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد. این شرکت به عنوان یک اپراتور میدانی 1.5 میلیون بشکه در روز تولید می کند که تقریباً یک سوم تولید نفت خام عراق را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  چگونه تلگرام را به حافظه گوشی تبدیل کنیم؟

لوک اویل 75٪ از میدان West Century 2 را در اختیار دارد و 25٪ باقیمانده متعلق به شرکت نفت شمال (NOC) است. قبل از اینکه اپیدمی تاج سرمایه گذاری و برنامه های تولید شرکت های بزرگ نفتی را متوقف کند ، لوک اویل قصد داشت تولید در میدان را از 400000 بشکه به 480،000 بشکه در روز افزایش دهد.

انتهای پیام / 98

دیدگاهتان را بنویسید