چرا افقاری به المپیک نرسید؟



مهرشاد افغاری که رکورد المپیک B را در مسابقات انتخابی المپیک ثبت کرد ، نتوانست به توکیو سفر کند.

به گزارش ایسنا ، علی رغم اینکه مهرشاد افغاری در ماده 100 انتخابی المپیک بلغارستان سهمیه المپیک B را کسب کرد ، متین بالسینی با اعلام قوانین فدراسیون شنا و FINA به عنوان نماینده ایران در پروانه 200 متر المپیک نمایندگی می کند. وی از طریق سهمیه دانشگاه به توکیو سفر می کند.

متین بالسینی به همراه سه بازیکن ملی پوش دیگر در 19 و 20 ژوئن در مسابقات مقدماتی المپیک صربستان شرکت کردند و دو بار رکورد ملی در ماده 200 متر پروانه را شکستند ، اما موفق به ثبت رکورد ورودی المپیک نشدند و حدوداً دومین سهمیه المپیک را از دست دادند.

فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو پس از عدم دریافت سهمیه مستقیم برای تیم ملی در این مسابقات ، سعی کرد با مشاوره سهمیه دانشگاه را بدست آورد و در آن تاریخ ، FINA ، 20 ژوئن برابر با 20 ژوئن ، نام تیم ملی (متین بالسینی ، مهدی انصاری ، سینا غلامپور و بنیامین قرهوس) برای سهمیه دانشگاه در FINA.

اما پس از آن ، در تاریخ 4 و 5 ژوئیه ، مسابقات قهرمانی شنا در اصفهان سه شناگر را به مسابقات مقدماتی المپیک بلغارستان فرستاد و مهرشاد افغاری موفق شد رکوردی برای ورود به بازیهای المپیک در رده 100 بدست آورد. بر اساس قوانین FINA ، بهترین ها حد نصاب برای ورود B ، در گروه المپیک خواهد بود. از آنجایی که این رکورد از طرف FINA به پایان رسیده است ، افغاری شانس حضور در بازی های المپیک را از دست داد.

بیشتر بخوانید  قتل زن و سگش در پارک + عکس

البته رئیس فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو سعی کرد علاوه بر سهمیه ورودی افقی از سهمیه دانشگاه نیز استفاده کند و دو شناگر را به المپیک بفرستد اما از آنجا که اسامی ملی سهمیه دانشگاه قبل از یک فینا اعلام شد سهمیه افقی مستقیم وی بالسینی را به عنوان نماینده شنای ایران در توکیو معرفی کرد.

از دست دادن شانس حضور در بازی های المپیک برای افغاری فاجعه تلخی است که پس از 14 سال موفق به ثبت رکورد المپیک B در این زمینه شد.
اگر فدراسیون شنا شناگران اصفهانی را به مسابقات صربستان اعزام می کرد یا حداقل اسامی آن شناگران را برای گرفتن سهمیه دانشگاه به FINA اعلام می کرد ، مهرشاد افغاری اکنون به توکیو سفر می کرد. البته شاید هیچ کس انتظار نداشت که شناگر اصفهانی پس از پایان مهلت اعلام افراد برای دریافت سهمیه دانشگاه بتواند وارد ورودی المپیک شود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید