تاس: اوپک پلاس به سهمیه های تولید فعلی احترام می گذارد



خبرگزاری تاس روز دوشنبه با استناد به منابع خبری آگاه از مذاکرات اوپک پلاس گفت: “تا زمانی که توافق حاصل شود ، اوضاع به همان شکل باقی خواهد ماند.”

براساس توافق اوپک پلاس ، کشورهای شرکت کننده تولید خود را از ماه مه تا پایان ژوئیه 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش دادند.

جلسه وزرای اوپک پلاس قرار بود امروز ساعت 4 بعدازظهر به وقت مسکو برگزار شود ، اما به دلیل رایزنی غیررسمی تلفنی بین شرکت کنندگان به تعویق افتاد.

امروز ، کشورهای اوپک پلاس مجبور شدند درباره افزایش 2 میلیون بشکه دیگر تولید نفت برای ماه آگوست بحث کنند ، اما در این مورد اختلاف نظرهایی بین کشورهای عضو وجود دارد.

به گزارش ایرنا ، اعضای اوپک پلاس ، متشکل از 23 کشور ، از سال اپیدمی تاج و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی ، رویکرد کاهش شدید تولید نفت را در پیش گرفته اند.

اما از اوایل ماه مه با افزایش قیمت نفت و بهبود شرایط بهداشتی در کشورهای پیشرفته ، این کارتل با سخاوت بیشتری تولید را افزایش داده است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در 11 ژوئن اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک تولید نفت خود را در ماه ژوئیه 441000 بشکه در روز افزایش می دهند.

به گزارش ایرنا ، نواک ، مسئول امور انرژی در دولت روسیه ، در پایان نشست وزیر اوپک پلاس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 اظهار داشت: قیمت های جهانی نفت در ماه های اخیر تثبیت شده است و این وضعیت تعادل را نشان می دهد بازار.

وی ادامه داد: قیمت های نفتی که در ماه های اخیر در بازار جهانی نفت شاهد بودیم ، کم و بیش تثبیت شده است و این وضعیت نشانه افزایش تدریجی تقاضای نفت و بهبودی بازار است.

بیشتر بخوانید  خلاصه اخبار نیم روزی ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: کشورهای عضو اوپک بر بهبود سریع تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی در جهان تأکید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید