سقط جنین هنوز زنده است – ایسنا


“ما به یک کشور سقط جنین تبدیل شده ایم.” در بیانیه ایسا کلانتری ، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رئیس جمهور ، در مورد خودروها ، به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ، آمده است که 73 درصد اتوبوس های کشور و 87 درصد مینی بوس ها از رده خارج شده اند ، اما حفاظت از محیط زیست ، به عنوان ناظر قانون هوای پاک هنگامی که روشهای نوسازی و از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده و عملکرد دستگاه ها به خوبی انجام نمی شود.

به گزارش ایسنا ، “اتوبوس های جدیدی که امروز تولید می شوند بدون هیچ فناوری و به صورت کپی برداری “در همین حال ، دستگاه ها و ناظران متولی مانند وزارت صمت ، سازمان استاندارد ، سازمان حفاظت و سازمان حفاظت محیط زیست به درستی این روند را کنترل نمی کنند و در نتیجه منجر به تولید خودروهای بی کیفیت مانند اتوبوس های اسکانیا می شود. . “روشن است که او سالها درگیر حوادث بوده است.”

طبق اظهارات اخیر مهدی جمالی نژاد ، معاون ساخت و توسعه و شهرسازی و توسعه روستایی ، در فوریه سال گذشته ، 70 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بدون توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر منسوخ و فرسوده شده بود. جدیدترین آمار حمل و نقل جاده ای موجود در وب سایت وزارت راه و شهرسازی ، در سال 1997 ، حدود 50٪ از کل مسافران ناوگان اتومبیل به اتوبوس و مینی بوس متصل بودند که میانگین سنی آنها به ترتیب 10 و 23 سال تخمین زده شده است.

خراب شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و حومه ای مشکلی است که بارها توسط مقامات ، کارشناسان و دستگاه های مختلف در سال های اخیر به آن اشاره شده است ، تا اینکه هیئت دولت در سال 1996 قطعنامه مصوب سال 1987 را لغو کرد و مبانی اسقاط خودروهای دست دوم وظیفه تولیدکنندگان خودرو بود و وارد کنندگان ، و با توجه به آن تولیدکنندگان اتومبیل به 30 درصد تولید خود نیاز دارند برای جایگزینی ماشین های فرسوده استفاده می شود. جالب اینجاست که در همان سال 1996 ، قانون هوای پاک تصویب شد و راهکارهایی برای نوسازی و کاهش وسایل نقلیه فرسوده ارائه داد ، که البته توسط آژانس هایی که قانون تعهدات خود را برای آنها تعیین کرده بود ، تا حد زیادی نادیده گرفته شدند.

بیشتر بخوانید  خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

شماره گذاری هر سه خودروی دیزلی “جدید” منوط به اسقاط یک یا چند خودرو دیزل فرسوده است

طبق تبصره اصلاح شده ماده 4 “آیین نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی” (موضوع ماده 2 قانون هوای پاک) ، مصوب هیئت وزیران در سال 1997. شماره گذاری سه خودروی دیزلی جدید با استاندارد آلایندگی یورو 5 منوط به اسقاط یک یا چند وسیله نقلیه دیزلی با همان ظرفیت کل برای گواهی اسقاط خواهد بود. اما طبق گفته کلانتر سالانه بیش از 1.5 میلیون خودرو بدون کاهش تعداد خودروها به “سیستم های شهری” اضافه می شوند و در بهترین حالت کمتر از 5 درصد خودروهای اضافه شده به چرخه تولید از چرخه حذف می شوند.

در همین حال ، با بی توجهی به اسقاط خودروهای فرسوده دیزلی در ازای شماره گذاری خودروهای دیزلی جدید ، از جمله کامیون ، اتوبوس و مینی بوس از حمل و نقل عمومی ، سرعت افزودن خودروهای “جدید” به ناوگان حمل و نقل عمومی در حال کند شدن است. به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور کمک نمی کند ، اما تعداد ناوگان فرسوده را افزایش می دهد.

ممانعت از تولیدکنندگان خودرو و تأخیر در شماره گذاری خودروهای دارای استاندارد یورو ۵-

مطابق قانون خلوص هوای فوق الذکر ، اسقاط وسایل نقلیه دیزلی تا حدی به شماره گذاری وسایل نقلیه با استاندارد یورو 5 بستگی دارد. ماده 4 قانون هوای پاک همچنین پیش بینی می کند که تولید و واردات انواع وسایل نقلیه موتوری نیاز دارد مطابقت با مقادیر حد انتشار برای آلاینده ها ، همانطور که توسط سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام شده است. این بدان معناست که طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، تولیدکنندگان خودرو باید محصولات خود را مطابق با استاندارد آلایندگی یورو 5 تولید می کردند ، اما متأسفانه به دلیل موانع تولیدکنندگان خودرو ، استفاده از این ماده توسط قانون هوای پاک به تعویق افتاده است. تا پایان سال 1999 و تا آن زمان تعدادی از اتومبیل ها ، برخلاف قانون هوای پاک ، مجوز آژانس حفاظت از محیط زیست و تصویب هیئت دولت مطابق با استاندارد یورو 4 شماره گذاری شد.

بیشتر بخوانید  کسانی که مقابل فلسطین ایستادند آمریکا، فرانسه و انگلیس بودند + فیلم

از طرف دیگر ، انصراف مقررات ماده 8 قانون هوای پاک این مسئله مربوط به اسقاط خودروهای دست دوم پس از رسیدن به سن فرسودگی و تصویب آیین نامه جدید و جایگزینی بود که در آن معیارهای اسقاط انواع وسایل نقلیه “معاینه فنی” علاوه بر تشدید چالش آلودگی هوا ، افراد بیشتری را در معرض تصادفات جاده ای قرار داده است زیرا برخی از کارشناسان معتقدند معاینه فنی در ایران و معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین خصوصاً در زمینه تست ترمز اشکالات عمده ای دارد، در نتیجه ، آیین نامه جدید ماده 8 قانون هوای پاک باعث کاهش ایمنی وسایل نقلیه سنگین و افزایش میزان تصادفات خواهد شد.

مطابق ماده 27 مقررات اجرای قانون هوای پاک ، “مسئولیت نظارت بر اجرای این مصوبه به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است که موظف است گزارشی از نحوه اجرای این مصوبه را به هیئت وزیران ارائه دهد. شش ماه “اکنون این س questionال مطرح است که چرا نقش نظارتی آژانس حفاظت از محیط زیست در برچیدن وسایل نقلیه آخر عمر و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به درستی اعمال نمی شود؟ چرا آژانس حفاظت از محیط زیست به عنوان نهادی که وظیفه نظارت بر اجرای این قانون توسط 21 نهاد مسئول را بر عهده دارد ، کمبودها را به هیئت دولت گزارش نکرده است ، یا اگر چنین است ، چرا دولت هیچ اقدام موثری انجام نداده و اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده است این موضوع

به گزارش ایسنا ، ضمن حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی ، از آلودگی هوا گرفته تا ترافیک و حوادث ، در قانون هوای پاک و اجرای کامل آن پیش بینی شده است ، بسیاری از دستگاه ها و نهادها از جمله تولیدکنندگان خودرو ، مجلس ، سازمان حفاظت محیط زیست ، دولت و … مواردی مانند آلودگی هوا ، تخلیه و از بین بردن ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تحت تحریم است و سو mis مدیریت نادیده گرفته می شود. در همین حال ، یک افسر پلیس گفت: “نیرو به تولیدکنندگان خودرو نمی رسداو آب تمیز را به دست منتقدان می ریزد. واقعیت این است که اگر این حلقه معیوب اصلاح نشود ، هر روز شاهد تصادفات جاده ای بیشتری در سراسر کشور خواهیم بود و شاهد پربودن محسن و ریحان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  9 توصیه برای تصمیم گیری در مورد خرید و بررسی بازی

از طرف دیگر ، اگرچه آژانس حفاظت از محیط زیست استدلال می کند که در اعمال صحیح قانون هوای پاک قدرت اقدام علیه خودروسازان و سایر آژانس ها را ندارد ، اما در دامنه عملی خود ، گرچه قانون سن را نقد می کند از اتومبیل ها و علی رغم آگاهی از این که آزمون فنی در کشور به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین به درستی انجام نمی شود. وی اتوبوسی را برای بازدید از تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی انتخاب کرد که شرایط فنی خوبی نداشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید