اصفهان در راس استانهای هوشمند توزیع مرغ است



سامانه تنظیم و نظارت الکترونیکی به نام رهتاب توسط یک شرکت دانش بنیان با کمک کارگروه تنظیم بازار و معاون اقتصادی استاندار توانست سیستم کنترل و مدیریت بازار را در استان اصفهان فعال کند.

به گزارش ایرنا ، سیدحسن قاضی عسگر روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در استانداری افزود: سامانه رهتاب علاوه بر داشتن مزایای بی شماری ، نقاط ضعف کوچکی نیز دارد که باید به سرعت برطرف شود. تا آنجا که ممکن است “

وی ادامه داد: استفاده از این سیستم تاکنون جدی گرفته نشده و قرار است تولید به طور کامل تعطیل شود و مردم با کمک “اصفهان کارت” یا “رهتاب کارت” یا در غیر این صورت از کارت مرغ لازم را تهیه کنند. خرید می کند

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان به مردم این استان توصیه کرد که خریدهای خود را با استفاده از کارت اصفهان یا راهتاب از شبکه راهتاب انجام دهند.

وی افزود: خرید هر هفته 6 کیلوگرم مرغ با استفاده از سیستم مذکور به هیچ وجه به معنای سهمیه نیست بلکه نوعی سیستم توزیع هوشمند است.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: میزان تولید مرغ یارانه ای در استان و کشور کم است اما در نظر داریم مرغ به اندازه کافی تولید کنیم تا همه بتوانند به اندازه نیاز خود خرید کنند.

وی گفت: باید خط رایگان تولید مرغ مانند بوقلمون و شترمرغ در استان ایجاد شود.

معاون استاندار اصفهان گفت: بازار ، عرضه و تقاضا باید قیمت کالاها را تعیین کند اما امروز به دلیل اینکه بخشی از قیمت نهاده ها و کالاهای یارانه ای است ، به جای تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا ، انجام می شود.

بیشتر بخوانید  دولت پرداخت یارانه نقدی را ادامه می دهد / چرا توزیع کالابرگ اجرا نشد؟

وی ابراز امیدواری کرد با این اندازه گیری روند صعودی قیمت ها در حومه کشور و کشور کنترل شود و ما به حالتی برسیم که عرضه و تقاضا میزان قیمت ها را تعیین کند و تولیدکنندگان متناسب با نیاز بازار و همزمان تولید کنند. با حقوق آنها دست به کار شوید تا تولیدکننده و مصرف کننده را آزار ندهد.

قاضی عسگر با بیان اینکه حمل و نقل مواد اولیه به مدیریت اساسی احتیاج دارد ، گفت: در حال حاضر در حمل و نقل دام و طیور اختلاف نظرهایی در استان اصفهان وجود دارد.

وی افزود: ستاد هماهنگی حمل و نقل تشکیل شده است که متشکل از بزرگراه ها ، جهاد کشاورزی ، یک شرکت پشتیبانی دام ، نماینده شرکت های راه آهن ، نماینده راننده کامیون تحت مسئولیت مدیر استان برای هماهنگی اقتصادی است و مورد نیاز است. مواد اولیه و مقالات استان از جنوب کشور باید در اصفهان مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به اتمام زمان حمل و نقل گندم ، فرصت مناسبی برای انتقال این مواد اولیه از بنادر به استان وجود دارد و روزنه ای برای مرغداران و مرغداران و تولیدکنندگان طیور. . “

وی ابراز امیدواری کرد که این مواد اولیه در اسرع وقت به دست تولیدکنندگان دام و طیور استان برسد و نقایص موجود در این زمینه را جبران کند.

به گزارش ایرنا ، جلسه تنظیم بازار اصفهان برای تنظیم بازار طیور از طریق سیستم رهتاب و بررسی هزینه های بالای کالاهای مصرفی و بررسی وضعیت انتقال دام و طیور از بنادر به اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز 10 خرداد 1402 | فال فرشتگان الهی متولدین هر ماه

دیدگاهتان را بنویسید