قلع و تخریب 596 ساختمان غیرمجاز در استان گیلان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، دستیار ارشد دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ، با اشاره به اینکه سال گذشته 596 ساختمان غیرمجاز در استان گیلان قلع و سرکوب وی گفت: “با متخلفان برخورد قاطع می شود. در این راستا شاهد افزایش 35 درصدی پرونده ها هستیم.”

وی با اشاره به افزایش ساخت و سازها در اراضی غیرمستقیم و باغی استان گیلان ، تأکید کرد: در مورد هرگونه ساخت و ساز در این اراضی قاطعانه تصمیم گیری می شود.

مدیر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان همچنین به دسترسی هزار و 711 روستا به آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: 2563 روستا نیز به برق دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 325 روستا نیز دارای اینترنت و یک هزار و 881 روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند ، افزود: 975 طرح آزمایشی در مناطق روستایی نیز در استان ساماندهی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1998 49 میلیارد تن اعتبار از طریق ارزش افزوده شهرداری ها به مناطق روستایی استان گیلان اعطا شده است ، ادامه داد: سال گذشته این میزان به 62 میلیارد تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هفت میلیارد و 600 میلیون حجم اعتبار در سال 58 در سال 58 بر اساس ماده 58 به روستاها توزیع شد ، افزود: در سال گذشته این میزان به 9 میلیارد تن رسید.

مدیر امور دهیاری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه 1585 روستای استان بر اساس پیگیری ارزیابی شده است ، گفت: 920 روستا طبقه بندی و 665 روستا نوسازی شده است.

بیشتر بخوانید  فیلم | اظهارات عجیب ریحان البرز مدیر تیم گل درباره حمل اسلحه جعلی

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به بیمه روستایی افزود: امسال بیمه حوادث به صورت متمرکز و فقط با پرداخت 53 هزار تن برای روستاییان و به دنبال آن نزدیک به 80 هزار خانوار روستایی در استان انجام شد.

دینی اشاره به رانش روستایی خرشک رودبار گفت: 17 خانوار در این روستا تاکنون از این بیمه حوادث بهره مند شده و کمک های خوبی دریافت کرده اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان به توزیع 400 میلیارد تن شغل برای ایجاد اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 600 فرصت شغلی ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید