پاسخ شهردار مشهد به کمبود 12 هکتار زمین در ازای پارک توروگ



ایسنا / خراسان رضوی در جلسه امروز شورای شهر ، شهردار مشهد در پاسخ به سوال محمد حاجیان ، عضو شورای اسلامی شهر در مورد اینکه زمین 12 هکتاری در ازای پارک طورق داده نمی شود ، پاسخ داد

امروز در شانزدهمین شانزدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در دفتر شهردار برگزار شد ، محمدرضا کولای ، شهردار مشهد ، در پاسخ به س fromال محمدحاجیان شهری ، عضو شورای شهرداری مشهد ، برای تحویل 12 هکتار زمین در ازای پارک Torog ، گفت: ما پارک 12 هکتاری پارک را از سرمایه گذار دنبال کردیم. قطعه زمین پیشنهادی بین مالکان طی نامه ای به دبیرخانه جهت مبادله زمین ارسال شد و پس از اعتراض ، تصمیم بر این شد که تا پایان سال 1998 3 هکتار زمین از سرمایه گذار گرفته شود اما سرمایه گذار اقدامات مناسبی انجام نداد.

وی ادامه داد: شهرداری موضوع را در جلسه شورا مطرح کرد و مهلت پایان سرمایه گذاری را به سرمایه گذار مهلت داد و آخرین اخطار به سرمایه گذار ارسال شد. در ژانویه ، به دلیل عدم اقدام سرمایه گذار ، توسط شهرداری منطقه کار پلمپ شد. با ورود دادگستری ، فک ها را مهر و موم کردند تا کارگران بیکار بمانند. این پروژه در دستور کار کمیته موانع است که اولین جلسه آن در تاریخ 3 ژوئیه 1400 برگزار شد. موضوع به محض نهایی شدن به شورای شهر اعلام خواهد شد.

پاسخ شهردار مشهد تا زمانی بود که محمد حاجیان شهری ، یکی از اعضای شورای شهر مشهد در جلسه شرکت می کرد و این با اعتراض مسعود ریاضی ، عضو شورای شهر روبرو می شد. به سوال پاسخ دهید

بیشتر بخوانید  هدف ما و متحدان اروپایی ما تشدید تنش با ایران نیست

در این جلسه ، لایحه تعرفه های ثابت خطوط تاکسی تصویب شد و طبق این لایحه ، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی مجاز به افزایش تعرفه های ثابت خطوط تاکسی است. شهرداری مشهد موظف است تعرفه و تعداد خطوط ثابت را همزمان افزایش دهد. لایحه ای را برای افزایش هزینه سالانه به شورای شهر ارائه دهید.

لایحه اتمام مراحل ساخت ، تجهیزات ، نگهداری مدیریت اجرایی و بهره برداری از گذرگاه فرهنگی گلستان نیز تصویب شد و بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود که ساخت ، تجهیزات ، نگهداری ، اجرا و بهره برداری از گذرگاه فرهنگی گلستان که شامل تمام فضاهای باز است و با سرمایه گذاری 65 میلیارد و 894 میلیون ریال فاصله بین خیابان های دانشگاه و اسدالله زاده را پوشش می دهد.

سپس به منظور ساخت رستوران و کافه در کارخانه نوآوری ، پیش نویس قرارداد بهره برداری از رستوران و کافه کارخانه نوآوری به تصویب رسید.

همچنین یک اصلاحیه برای حمایت از فعالیتهای فرهنگی و هنری در شهر تصویب شد و بر اساس این اصلاحیه ، شهرداری مشهد می تواند از مراکز فرهنگی و هنری از جمله سینما ، تئاتر ، مutesسسات هنری و مدارس و گالری ها برای مقابله با اثرات شیوع حمایت کند. از ویروس کرونا. این حمایت های مالی شامل 100 گالری ، مجموعه دار و موزه ، هنرهای نمایشی ، از 140 آموزشگاه هنری رایگان و خرید خدمات آنها با 80٪ تخفیف و 30٪ خرید روزانه بلیط سینما است. در حمایت از این موارد 39 میلیارد ریال وام در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید  آخرین قیمت آپارتمان در تهران / درکه متری 73 میلیون ناقابل! + جدول

سپس در این جلسه پیش نویس قرارداد پروژه کمربند جنوبی تصویب شد ، بر اساس این لایحه ، شهرداری مشهد موظف است در خصوص ساخت پروژه کمربند جنوبی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تماس بگیرد که طبق حکم دادگاه تعلیق پروژه در مارس 2017. عملیات اجرایی تا زمستان 1398 به حالت تعلیق در می آید و از طرف دیگر با توجه به تغییرات شدید قیمت ها ، فسخ قرارداد را اعلام و اسکناس را بر اساس قرارداد را بپردازید و مدت تعلیق را مطابق با شرایط عمومی قرارداد به مدت 6 ماه پرداخت کنید. برای تکمیل عملیات اضافی پروژه کوه پارک در سال 1399 توسط بنیاد مذکور ، برای پرداخت وضعیت کار انجام شده در بر اساس قیمت متوسط ​​و به علاوه مناقصه های برگزار شده در همان دوره (برای پروژه های مشابه) با ضریب 20/1 برای پرداخت غیر نقدی (بدون تخفیف غیر ضروری در املاک و پروانه های صادر شده) ، حداکثر تا 400 میلیارد ریال و موضوع به سازش حزب همچنین لغو هرگونه ادعای پیمانکار در ارتباط با انتقال و تخلیه زمین و سایر موارد مربوط به عملیات مذکور و پذیرش مسئولیت های قانونی توسط وی در پاسخ به ادعاهای اشخاص ثالث در این زمینه اقدام می کند.

در جلسه امروز ، لایحه پرداخت خدمات حمل و نقل برای کارآموزان معلول و اعضای باسابقه مرکز آموزش فنی و حرفه ای معلولان مشهد تصویب شد. بر اساس این لایحه ، به منظور تسهیل حمل و نقل کارآموزان دارای معلولیت و جانبازانی که عضو مرکز آموزش فنی و حرفه ای افراد دارای معلولیت در مشهد هستند ، شهرداری مشهد حق تأمین هزینه های سفر دانشجویان شرکت های بخش خصوصی را دارد. . سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهرداری برای کمک به گروه های آسیب پذیر ذکر شده در بودجه 1400 شهرداری باید حداکثر 8 میلیارد ریال وام پرداخت کند.

بیشتر بخوانید  حمله تند ایلان ماسک علیه اپل و سایر شرکت‌ها: بروید به جهنم!

به دنبال جلسه لایحه بودجه سال 1399 ، سازمانهای شهری و برون شهری برای حمل و نقل کالا ، پایانه های مسافربری ، ساخت و ساز ، حمل و نقل و ترافیک ، مدیریت و نظارت بر رانندگان تاکسی ، اتوبوس ها و فن آوری های اطلاعات و ارتباطات شهرداری ها و شرکت های راه آهن شهری ، توسعه راه ارتباطات و تأیید عملکرد قطار شهری.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید