آشنایی با کاربردهای لوله های پلی اتیلن


لوله پلی اتیلن که یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین لوله ها است ، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و برای انتقال مایعات و مایعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها از پلی اتیلن ساخته شده اند و خود پلی اتیلن از اتم های کربن و هیدروژن تشکیل شده است که پیوندهای مولکولی بسیار قوی دارند.

به گزارش ایسنا ، طبق اعلام Premier Holding ، این لوله ها دو نوع دارند که عبارتند از لوله های پلی اتیلن تک جداره و لوله های پلی اتیلن دو جداره. لوله های پلی اتیلن تک جداره ، که لوله های تحت فشار نیز نامیده می شوند ، می توانند فشارهای بین 2 تا 40 اتمسفر را تحمل کنند و عمدتا برای انتقال آب ، محافظت از کابل های برق و مخابرات و تخلیه استفاده می شوند. لوله پلی اتیلن دو جداره گرانش نیز نامیده می شود ، می تواند فشار خارجی زیادی را تحمل کند و در ساخت پل ، راه سازی و در شبکه های کوچک و بزرگ برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می شود.

مزایا و ویژگی های منحصر به فرد لوله پلی اتیلن تک جداره می تواند سبک ، حمل و نقل آسان ، نصب آسان ، با کیفیت بالا ، با انواع اتصالات ، مقاومت بالا در برابر فشار ، گرما ، سرما ، شوک ، مواد شیمیایی ، نور خورشید و ازن باشد. از مزایا و مشخصات لوله های پلی اتیلن دو جداره می توان به عمر بسیار طولانی ، قیمت مناسب و ارزان ، وزن کم ، زبری کم ، عدم گرفتگی و مقاومت زیاد در برابر حلال ها و گازهای شیمیایی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  پوستر کنفرانس بررسی زبان و ادبیات فارسی / تأکید بر تقویت پایگاه های ادبی و فرهنگی افتتاح شد

لوله پلی اتیلن نیز بر اساس نوع مصرف طبقه بندی می شود و انواع مختلفی دارد که عبارتند از: لوله پلی اتیلن گازی ، لوله پلی اتیلن آب ، لوله پلی اتیلن کابلی ، فاضلاب و لوله پلی اتیلن کشاورزی.

لوله گاز پلی اتیلن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در صنایع پتروشیمی برای انتقال گازهای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله در برابر زنگ زدگی ، خوردگی و آتش سوزی بسیار مقاوم است و نصب آن بسیار آسان و راحت است. لوله آبرسانی پلی اتیلن که بسیار قدیمی است ، برای انتقال آب آشامیدنی استفاده می شود و در فشارهای بین 2.5 تا 25 اتمسفر استفاده می شود. این لوله انعطاف پذیری بالایی دارد ، در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم است ، اصطکاک کمی دارد و قیمت مناسبی دارد. لوله کابل پلی اتیلن کابلهای برق و فیبرهای نوری را می پوشاند ، آنها را عایق بندی می کند و از آنها در برابر صاعقه ، برق گرفتگی ، ضربه و باران محافظت می کند. این لوله همچنین برای آبیاری قطره ای ، انتقال آب و کابل کشی در مناطق شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله فاضلاب پلی اتیلن از مواد پلیمری ساخته شده است و برای جمع آوری و حمل و نقل فاضلاب خانگی و بین شهری ، تخلیه ، جمع آوری فاضلاب و پسماندهای صنعتی و جمع آوری آب های سطحی استفاده می شود. این لوله دارای ضخامت زیاد و کامل است و می تواند فشار و بار زیاد را تحمل کند. لوله پلی اتیلن کشاورزی از تنوع زیادی برخوردار است ، دارای اندازه های مختلف و اتصالات محکمی است. از این لوله در صنایع کشاورزی و آبیاری باغها و مزارع استفاده می شود. از دیگر کاربردهای لوله های پلی اتیلن کشاورزی می توان به آبیاری قطره ای ، آبیاری تحت فشار ، آبیاری بارانی ، آبیاری نواری و آبیاری محلی اشاره کرد. این لوله انعطاف پذیر با کنترل میزان خروجی آب و صرفه جویی در مصرف آب از هدر رفتن آب جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  وظیفه همه مدیران خدمت‌گذاری به مردم است

لوله های پلی اتیلن به طور کلی دارای مزایای بسیاری هستند و مهمترین آنها موارد زیر است.

– نصب آسان و راحت.

– مقاومت و دوام بالایی دارند.

– انعطاف پذیری بالایی دارند.

– مقاومت بالا در برابر خوردگی ، زنگ زدگی ، نور خورشید و آسیب جدی.

– استاندارد ، بهداشتی و غیر سمی.

– سبک هستند و وزن کمی دارند.

– از کارایی و بهره وری بالایی برخوردار هستند.

– قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه ای دارند.

– آنها عمر طولانی و مفیدی دارند.

موارد استفاده و کاربردهای لوله های پلی اتیلن در بالا به طور مفصل ذکر شده است ، اما در زیر کاربردهای این لوله پرمصرف و زمینه های استفاده از آن ذکر شده است.

– شبکه های آبرسانی شهری و روستایی

– سیستم های انتقال مایعات و مایعات

– انتقال فاضلاب صنعتی

– سیستم های تهویه مطبوع به عنوان کانال انتقال

– شبکه های فاضلاب شهری و روستایی

– شبکه های زهکشی

– سیستم های آبیاری سیار

– شبکه های آبیاری برای آبیاری قطره ای و اسپری

سیستم های لایروبی

– شبکه های گازرسانی

– پوشش کابلهای مخابراتی ، فیبرهای نوری و برق

قیمت لوله پلی اتیلن به عواملی مانند خلوص مواد اولیه ، کیفیت مواد اولیه ، نوع ، اندازه و اندازه لوله بستگی دارد. هرچه میزان خلوص مواد اولیه بالاتر باشد ، استاندارد بودن لوله و قیمت بالاتر است. هرچه کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد ، قیمت لوله نیز بالاتر است. نوع ، اندازه و اندازه لوله عامل دیگری است که قیمت لوله پلی اتیلن را تعیین می کند ، که عوامل مختلفی در انتخاب آنها تأثیر می گذارد. به طور کلی ، قیمت لوله های پلی اتیلن روز به روز در حال افزایش است ، زیرا اجزای تشکیل دهنده این لوله از روغن ساخته شده و قیمت روغن روزانه تغییر می کند.

بیشتر بخوانید  ویدئو/ تیزر انگلیسی و عجیب محمد رضا گلزار از خودش!

پایان گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید