معمای اگر دروغ بگویی انیشتین | معمایی به ظاهر ساده اما سخت


در دنیای امروز که اکثر انسان ها درگیر شبکه های مجازی هستند و وقت خود را صرف دیدن کلیپ های مختلف و ویدئوهای سطحی می کنند، بد نیست که کمی با حل معماها و چیستان های مختلف ذهن خود را به چالش بکشیم. با حل معاملات مختلف می توانید ذهن خود را فعال نگه دارید، کمی از فضای کارهای روزمره دور بمانید و به فکر عمیق فرو بروید. البته برخی از دانشمندان گفته اند درگیر کردن ذهن با معماهای مختلف می توانند از بیماری هایی مانند آلزایمر جلوگیری کند. 

البته شما می توانند علاوه بر حل کردن این معماها، دیگران را در مهمانی ها با این معماها و چیستان ها سرگرم کنید، یا ساعات خوشی را با کودکانتان سپری کنید. می توانید برای آن ها معماهایی در حد سن خودشان بخوانید و به آن ها بگویید در صورت حل کردنشان به آن ها جایزه می دهید. 

در این نوشته یکی از معماهای معروف که نام آن “مرگ و زندگی” است را می خوانید. این معما منصوب به انیشتین است و به معمای انیشتین اگر دروغ بگویی نیز معروف است. در ادامه ابتدا معما و سپس حل آن را خواهید خواند. 

پیشنهاد: در ستاره می توانید معمای نسبت فامیلی پدر زن پدر شوهر و معمای حاکم، نوکر و خروس را نیز بخوانید.

معمای اگر دروغ بگویی یا مرگ یا زندگی

پادشاهی از وزیر خود خشمگین می شود و میخواهد او را اعدام کند اما به او حق انتخاب میدهد تا نوع اعدام را تعیین کند. به او می گوید یک جمله بگو. اگر راست بگویی تو را دار خواهم زد و اگر جمله ات دروغ باشد با گیوتین گردن زده خواهی شد. آیا جمله ای وجود دارد که او را از مرگ نجات دهد؟

بیشتر بخوانید  راه اندازی بانک ایرانی در سوریه/ دلار از مبادلات دو کشور حذف می‌شود

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ

مرد باید بگوید “من با گیوتین گردن زده خواهم شد” امتحان کنید!!!!

شما می توانید کمی خلاقیت به خرج بدهید و صورت معما را تغییر بدهید و آن را به صورتی که برای بقیه افراد جذاب باشد تغییر دهید. مانند:

به مردی می گویند می خواهیم تو را بکشیم. اما به تو حق انتخاب می دهیم. اگر راست بگویی تو را دار می زنیم و اگر دروغ بگویی تو را با گلوله خواهیم کشت.

پاسخ

مرد باید بگوید شما مرا با گلوله خواهید کشت. 

 

دیدگاهتان را بنویسید