ادامه پروازهای میان ایران و انگلیس تا 12 ماه آینده


خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران، ایران‌ایر، پروازهای دو روز در هفته میان تهران و فرودگاه هیثروی لندن هنوز برقرار است.

به نوشته روزنامه نشنال، در حقیقت، پروازهای ایران‌ایر همچنان به انگلیس، فرانسه و آلمان در سال آینده ادامه می‌یابد.

وزارت خارجه آمریکا شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را در تداوم تشدید تحریم‌های ضدایرانی به بهانه ادعای ارسال موشک به روسیه تحریم کرد.

پس از آن 3 کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام کردند که این شرکت را به همین بهانه تحریم می‌کنند.

اکنون انگلیس اعلام کرده که پروازهای این شرکت هواپیمایی به انگلیس تا ۱۲ ماه دیگر متوقف نخواهد شد.

وزارت خارجه انگلیس توضیح داده که این کشور اخطاری «۱۲ ماهه» به ایران‌ایر داده و بعد از آن تمامی توافق‌های هوایی میان 2 کشور لغو خواهد شد.

برای پایان دادن به توافق‌های خدمات هوایی در مناسبات بین‌المللی مرسوم است که زمانی برای کاهش خدمات تعیین شود و معمولا این دوره ۱۲ماهه است.

ایران‌ایر بعلاوه 2 پرواز در هفته از فرودگاه هیثرو، پروازهای مستقیمی به آمستردام، فرانکفورت، کلن، هامبورگ، مونیخ، وین، میلان، رم و پاریس دارد.

بر اساس آمار پایگاه خبری هوانوردی Simple Flying، حدود 1.8 میلیون نفر در سال گذشته میان اروپا و ایران سفر هوایی داشتند که در پروازهای از مبدأ ایران از هر 10 مسافر 7 مسافر پرواز ترانزیت از فرودگاه استانبول داشته است.

بسیاری از خطوط هوایی اروپایی نظیربریتیش ایرویز، کی‌ال‌ام و ایرفرانس قبلا به ایران پرواز داشتند که بیشتر این خدمات در سال 2018 به علت عواقب تحریم‌ها به پایان رسید.

بیشتر بخوانید  شرط برخورداری موسسات خیریه از معافیت مالیاتی اعلام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


دیدگاهتان را بنویسید