شعر پاییز می رسد که مرا مبتلا کند [متن، آهنگ و ویدئو]


شاید در این روزهای لطیف و دل‌انگیز پاییزی، که نسیم‌های خنک و آرام پاییز به جان‌مان می‌نشیند و آسمان با رنگ‌های نارنجی و طلایی غروب‌هایش، دل‌هایمان را به رویایی عاشقانه می‌کشاند، شعر «پاییز می‌رسد که مرا مبتلا کند» بیش از هر زمان دیگری در گوش‌هایمان طنین‌انداز شود.

این شعر دلنشین از علیرضا بدیع است، شاعری که نامش با پاییز و دلتنگی‌های عاشقانه گره خورده است. علیرضا بدیع، که در سال ۱۳۶۴ خورشیدی در شهر نیشابور چشم به جهان گشود، از همان دوران نوجوانی یعنی از سال ۱۳۷۶ به دنیای زیبای شعر و ادب قدم گذاشت.

او نه تنها به عنوان یک شاعر، بلکه به عنوان یک ترانه‌سرا، معلم و مجری توانسته است در دل‌ها جای بگیرد. از مهم‌ترین دستاوردهایش می‌توان به کسب رتبه‌ی دوم در جشنواره‌ی بین‌المللی شعر فجر اشاره کرد، که جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌ی شعر ایران برای او رقم زد.

پاییز می رسد که مرا مبتلا کندپاییز می رسد که مرا مبتلا کند
پاییز می رسد که مرا مبتلا کند

بدیع در طول سال‌ها حضوری پررنگ در جشنواره‌های ادبی و هنری داشته و با هنرمندانی چون سالار عقیلی، حسام‌الدین سراج، محمد معتمدی و قاسم افشار همکاری کرده است. اما نقطه‌ی عطف شهرت او، بی‌شک، همکاری‌اش با حجت اشرف‌زاده در سرودن قطعه‌ی «ماه و ماهی» بود که این ترانه‌ی عاشقانه و تاثیرگذار برای او شهرتی بزرگ به همراه داشت. این اثر مشترک، چنان تاثیری در دل‌ها نهاد که هر بار شنیدن آن ما را به دنیای رویاها و خاطرات عاشقانه می‌برد.

بیشتر بخوانید: گلچینی از زیباترین اشعار علیرضا بدیع

پاییز، با تمام زیبایی‌ها و دلبری‌هایش، بهانه‌ای شده تا این شعر محبوب و عاشقانه، دستمایه‌ی دل‌نوشته‌های بی‌شماری در فضای مجازی گردد. بسیاری از افراد، با آمدن این فصل دل‌فریب، احساسات عاشقانه و دلتنگی‌های درونی‌شان را با بیت‌های این شعر زیبا در هم می‌آمیزند و آن را در قالب نوشته‌ها و دکلمه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند. از سوی دیگر، این شعر بارها و بارها در دکلمه‌ها و آوازهای گوناگون بازخوانی شده و هر بار با صدای گرم و دلنشین هنرمندان ایرانی جان تازه‌ای گرفته است. یکی از اجراهای به‌یادماندنی این شعر، به دست حجت اشرف‌زاده صورت گرفت که آهنگسازی آن نیز با همین حال و هوای پاییزی در دل بسیاری جای گرفت. موزیک ویدیوی پاییزی این آهنگ زیبا و دل‌انگیز که در پایان این پست برای شما آماده‌ی تماشا و دانلود شده، به خوبی توانسته روح پاییز را با این شعر درآمیزد و ما را به دنیای رؤیاها و خیال‌های عاشقانه ببرد.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس و دانشگاه های البرز

اکنون، نسخه‌ی کامل این شعر را برای شما آماده کرده‌ایم تا در این روزهای پاییزی که هوا از بوی خاک نم‌زده و صدای برگ‌های خشک زیر پاهایتان پر است، با دل خود زمزمه کنید و از زیبایی‌های این فصل دلربا بهره‌مند شوید. همچنین، آهنگ زیبای حجت اشرف‌زاده را نیز برای شما قرار داده‌ایم تا با گوش سپردن به آن، در لحظه‌های خلوت و آرامش‌بخش این فصل، در دل دنیای خیال‌ها و عشق‌های ناگفته غوطه‌ور شوید. بدون شک، این موسیقی همراه با نسیم خنک پاییز، حال و هوایی جادویی به روزهای شما خواهد بخشید.

پاییز می رسد که مرا مبتلا کندپاییز می رسد که مرا مبتلا کند
پاییز می رسد که مرا مبتلا کند

متن شعر پاییز می رسد که مرا مبتلا کند

پاییز می رسد که مرا مبتلا کند
با رنگ های تازه مرا آشنا کند

پاییز می رسد که همانند سال پیش
خود را دوباره در دل قالیچه، جا کند

او می رسد که از پس نه ماه انتظار
راز درخت باغچه را بر ملا کند

او قول داده است که امسال از سفر
اندوه های تازه بیارد ـ خدا کند ـ

او می رسد که باز هم عاشق کند مرا
او قول داده است به قولش وفا کند

پاییز عاشق است و راهی نمانده است
جز این که روز و شب بنشیند دعا کند 

شاید اثر کند و خداوند فصل ها
یک فصل را به خاطر او جا به جا کند

تقویم خواست از تو بگیرد بهار را
تقدیر خواست راه شما را جدا کند

خش خش… صدای پای خزان است، یک نفر
در را به روی حضرت پاییز وا کند

آهنگ شعر پاییز میرسد که مرا مبتلا

آهنگ زیبای پاییز می‌رسد که مرا مبتلا کند با صدای حجت اشرف‌زاده:

بیشتر بخوانید  هنوز در مورد میزان یارانه پولی و حذف ارز ترجیحی تصمیمی نگرفته ایم


دکلمه‌ی زیبای پاییز می‌رسد که مرا مبتلا کند با صدای رضا پیربادیان:

موزیک ویدئو پاییز میرسد که مرا مبتلا کند

موزیک ویدیوی پاییزی با آهنگ حجت اشرف‌زاده:

دیدگاهتان را بنویسید