لیفت بازو چیست و چگونه باعث از بین بردن افتادگی و شلی پوست می شود؟


جوانسازی پوست و رفع چین و چروک از مزایای لیفت هستند. دکتر پوست، با انجام انواع لیفت شامل لیفت ابرو، لیفت گردن، لیفت سینه و لیفت صورت باعث بهبود ظاهر افراد خواهد شد. البته گاهی افراد با عوارض لیفت همچون کبودی، تورم و عفونت هم مواجه می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لیفت چیست، می‌توان به استراحت کافی، پرهیز از فعالیت شدید، مصرف داروها طبق تجویز پزشک و رژیم غذایی سالم اشاره کرد. شاید بپرسید لیفت چیست ، لیفت یک روش جراحی زیبایی‌ست که با هدف بهبود ظاهر پوست، کشیدن یا بالابردن آن انجام می‌شود. دکتر پوست، این روش را با برداشتن پوست اضافه، کشیدن، تقویت عضلات و بافت‌های زیرین و بازگرداندن حجم از دست رفته انجام می‌دهد. لیفت صورت به کاهش چین و چروک‌ها، افتادگی پوست و بهبود خطوط صورت کمک کرده و نتایج طبیعی‌تری نسبت به روش‌های غیرجراحی در پی دارد. علاوه‌بر، لیفت صورت، لیفت گردن، لیفت سینه و لیفت باسن هم برای بهبود ظاهر این مناطق انجام می‌شود. دوره نقاهت پس از لیفت صورت، ممکن است چند هفته طول بکشد و برای رسیدن به نتایج مطلوب، به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد.

مجموعه‌ای از روش‌های زیبایی برای بهبود فرم و سفتی پوست بازوها را لیفت بازو می‌گویند. روش های لیفت بازو شامل لیفت با نخ، لیپوساکشن، تزریق ژل، لیزر، هایفوتراپی، اندولیفت، مینی‌لیفت و … می‌شود. نتیجه لیفت بازو، بهبود فرم و درمان افتادگی پوست است. از طرفی دیگر، کبودی، ورم، عفونت، عدم تقارن، حساسیت، درد، تغییرهای حسی و نیاز به جراحی مجدد در صورت نتایج نامطلوب، از عوارض لیفت بازو هستند.

برای انجام لیفت بازو، ابتدا باید به پزشک متخصص پوست و مو یا جراح پلاستیک مراجعه کنید. پزشک با ارزیابی پوست و میزان افتادگی، امکان انجام لیفت بازو برای شما را ارزیابی می‌کند.

2-2

لیفت بازو چیست و چه تاثیری در ظاهر دارد؟

لیفت بازو یا براکیوپلاستی، یک روش زیبایی است که برای رفع افتادگی و شل‌شدن پوست بازو انجام می‌شود. در این عمل، پوست اضافی و چربی‌های ناحیه زیر بغل تا آرنج برداشته می‌شوند، تا بازوها ظاهری سفت‌تر، صاف‌تر و زیباتر پیدا کنند. پوست بازو ممکن است به دلیل کاهش وزن شدید، افزایش سن، ژنتیک و تغییرهای هورمونی دچار افتادگی شود. در این صورت، با استفاده از روش های لیفت بازو شامل روش‌های جراحی و غیر تهاجمی می‌توان ظاهر بازوها را بهبود داد. لیفت بازو می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد داشته باشد. براکیوپلاستی، علاوه بر بهبود فرم بازوها، می‌تواند باعث افزایش راحتی در پوشیدن لباس‌های مختلف شود.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق ولنتاین 1400 چه روزی است؟

 

کدام روش لیفت بازو بهتر است؟

تا این جا با روش‌های مختلف لیفت بازو، ویژگی‌ها، مزایا، عوارض و ماندگاری آنها آشنا شدیم. جدول زیر، یک جمع‌بندی جامع از مقایسه همه روش‌های لیفت بازو را ارائه می‌دهد:














روش

تهاجمی بودن

ماندگاری

اثربخشی

دوره نقاهت

مناسب برای

لیفت با نخ

کم

۶-۲۴ ماه

متوسط

کوتاه

افتادگی خفیف تا متوسط

تزریق ژل

کم

۶-۱۸ ماه

کم تا متوسط

کوتاه

افتادگی خفیف

لیپوساکشن

متوسط

دائمی

خوب

متوسط

چربی اضافه و پوست نسبتاً سفت

لیزر

کم

۶-۲۴ ماه

متوسط

کوتاه

افتادگی خفیف تا متوسط

هایفوتراپی

کم

۶-۲۴ ماه

متوسط

کوتاه

افتادگی خفیف

ورزش

بدون تهاجم

متغیر

کم تا متوسط

بدون نقاهت

همه افراد

اندولیفت

کم

۶-۲۴ ماه

متوسط

کوتاه

افتادگی خفیف تا متوسط

مینی لیفت

متوسط

۶-۲۴ ماه

خوب

کوتاه تا متوسط

افتادگی متوسط

چسب لیفت

بدون تهاجم

موقتی

کم

بدون نقاهت

افتادگی بسیار خفیف

مزوتراپی

کم

۶-۱۲ ماه

کم تا متوسط

کوتاه

بهبود کیفیت پوست

 

 

انتخاب بهترین روش لیفت بازو به شرایط فردی، میزان افتادگی پوست و اهداف شخصی بستگی دارد. برای افتادگی خفیف، روش‌های غیرتهاجمی مانند لیزر، هایفوتراپی یا اندولیفت مناسب هستند. برای افتادگی متوسط تا شدید، لیپوساکشن یا مینی لیفت می‌تواند موثرتر باشد. ورزش برای همه افراد توصیه می‌شود، اما به تنهایی ممکن است برای افتادگی قابل توجه کافی نباشد. برای انتخاب بهترین روش، مشاوره با یک متخصص پوست یا دکتر جراح پلاستیک توصیه می‌شود.

خدمات دکتر پوست و مو و زیبایی متنوع است. دکتر پوست، پزشکی است با تخصص در درمان بیماری‌هایی که پوست، مو و ناخن‌ها را تحت تاثیر، قرار می‌دهند. متخصص پوست و مو، می‌تواند بسیاری از شرایط مختلف مانند آکنه، شوره سر، اگزما و سلولیت را تشخیص بدهد و درمان کند. با آگاهی از اینکه تخصص پوست و مو چیست و در زمینه زیبایی چه اقداماتی از سوی پزشکان این رشته انجام می‌شوند، برنامه‌ریزی برای درمان ساده‌تر خواهد شد. این پزشک، علم استفاده از روش‌های تشخیصی و تجویز درمان‌های تهاجمی و غیر تهاجمی را دارد. درمان بیماری‌های پوستی، تنها با مراجعه به دکتر پوست، میسر می‌شود.

1-1

چه کسانی باید لیفت بازو انجام دهند؟

بررسی این که چه افرادی گزینه مناسبی برای لیفت بازو هستند، بر عهده پزشک متخصص است. اما به‌طور کلی، انجام لیفت بازو برای افرادی با مشخصات زیر توصیه می‌شود:

 

  • افرادی که دچار افتادگی خفیف تا متوسط پوست بازو هستند.
  • کسانی که پس از کاهش وزن زیاد، دچار شلی پوست در ناحیه بازو شده‌اند.
  • افرادی که چربی اضافه در ناحیه بازو دارند و از ظاهر بازوهای خود ناراضی هستند.
  • کسانی که می‌خواهند فرم و شکل بازوهای خود را بهبود دهند.
  • کسانی که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته‌اند به نتیجه دلخواه در بهبود ظاهر بازوهای‌شان برسند.
  • افرادی که پوست بازوی شل و افتاده دارند؛ افرادی که به صورت مادرزادی یا به دلیل افزایش سن، پوست بازوی شل و افتاده دارند.
  • افرادی که پوستی با خاصیت ارتجاعی کم دارند؛ افرادی که پوستشان خاصیت ارتجاعی کمی دارد، ممکن است بعد از کاهش وزن یا افزایش سن، پوست بازوی شل‌تری داشته باشند.

 

 

ماندگاری اثر لیفت بازو چقدر است؟

ماندگاری هر روش لیفت بازو در بخش مربوط به آن توضیح داده شد. به طور کلی، ماندگاری نتایج لیفت بازو برای روش‌های مختلف به عوامل متنوعی بستگی دارد. بنابراین، یک پاسخ قطعی برای همه افراد وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین عواملی که بر ماندگاری نتایج لیفت بازو تاثیر دارند، شامل موارد زیر است:

 

  • تغذیه و ورزش؛ حفظ یک وزن ثابت و انجام فعالیت‌های بدنی منظم به حفظ نتایج عمل کمک می‌کند. افزایش یا کاهش وزن شدید می‌تواند بر پوست تاثیر بگذارد و نتایج عمل را تحت تاثیر قرار دهد.
  • سن؛ با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بنابراین، لیفت بازو برای افراد ممکن است زودتر نیاز به تکرار عمل داشته باشد.
  • ژنتیک؛ عوامل ژنتیکی نیز بر سرعت پیری پوست و افتادگی آن تاثیر می‌گذارند.

مراقبت‌های بعد از عمل؛ رعایت دقیق دستورالعمل‌های پزشک بعد از عمل، مانند استفاده از پانسمان‌های فشاری و انجام تمرین‌های خاص، به روند بهبودی پس از لیفت بازو ماندگاری نتایج کمک می‌کند

 

بهترین پزشک برای انجام لیفت بازو چه متخصصی است؟

بهترین پزشک برای انجام لیفت بازو جراحان پلاستیک یا جراحی زیبایی است. این متخصصان آموزش‌های لازم در زمینه عمل‌ های زیبایی از جمله لیفت بازو را دیده‌اند و تجربه بالایی در انجام آن دارند. متخصص پوست و مو نیز، در برخی موارد می‌تواند روش‌های غیر تهاجمی لیفت بازو مانند لیزر و هایفوتراپی را انجام دهد.

برای انتخاب بهترین پزشک لیفت بازو، می‌توانید سابقه و تجربه پزشک در انجام این کار را بررسی کنید. هم ‌نین، مطالعه نظرهای بیماران قبلی پزشک می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. بررسی امکانات و تجهیزات کلینیک زیبایی نیز در انتخاب پزشک لیفت بازو خوب موثر است. در نهایت، مشاوره با چند پزشک متخصص و مقایسه گزینه‌ها می‌تواند به انتخاب بهترین پزشک برای لیفت بازو کمک کند.

 

یک پزشک با تخصص جراح پلاستیک اکثر عمل های زیبایی صورت و بدن را انجام می دهد. همچنین این جراح می‌تواند ناهنجاری‌های پوستی یا مادرزادی، استخوانی و نقص عضو را هم درمان کند. این ناهنجاری‌ها به‌دلیل ایجاد مشکلات ظاهری، به اعتمادبه‌نفس افراد آسیب می‌زنند. انواع جراحی پلاستیک صورت و بدن مانند بلفاروپلاستی، واژینوپلاستی، لیپوساکشن، اتوپلاستی، ماموپلاستی، رینوپلاستی (جراحی بینی) و … را می‌توان نزد دکتر جراح پلاستیک انجام داد.

عمل‌هایی همچون اتوپلاستی (جراحی گوش)، ابدومینوپلاستی (جراحی شکم)، ماموپلاستی (کاهش سایز سینه)، از انواع مختلف جراحی پلاستیک بدن محسوب می‌شوند.

این در حالیست که لیفت صورت، لیفت ابرو، ژل لب، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و مزوتراپی، باعث اصلاح نقص‌های ظاهری می‌شوند.

برگرفته از مجله سلامت دکتردکتر(https://drdr.ir/)

 

 

بیشتر بخوانید  خداحافظی ایران خودرو با ۳ محصول

دیدگاهتان را بنویسید