ترسناک‌ترین تصویر سال در شمال شرق تهران + عکس


تصویری از کوه دماوند بدون برف منتشر شده است که از نظر برخی کاربران ترسناک‌ترین تصویر سال لقب گرفته است.


نوک قلۀ دماوند این شکلی است.

«ال‌نینو»، سامانه‌ای که برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند پاییز و زمستان را پربارش می‌کند ولی در پاییز امسال هیچ بارش فوق‌العاده‌ای رُخ نداد و رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران اعتقاد دارد زمستان هم بارش زیادی نداریم.

ال‌نییو، یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است به معنی پسربچه است که هر ۲تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیّارهٔ زمین می‌شود از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشک‌الی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.

ال‌نینو چیست؟

ال‌نینو معمولاً هر ۲ تا ۷ سال رخ می‌دهد؛ بااین‌حال، تناوب دقیق آن نامشخص و غیرقابل‌پیش‌بینی است. این پدیده می‌تواند تا چند ماه و در مواردی حتی تا یک یا دو سال ادامه پیدا کند. اختلاف‌نظرها در مورد آثار تغییر اقلیم بر شدت وقایع ال‌نینو بسیار است و نمی‌توان حکمی قطعی دراین‌باره داد؛ هرچند به‌نظر می‌رسد که افزایش دمای جهانی می‌تواند باعث افزایش فرکانس رویدادهای ال‌نینو و لانینا شود.

درون اقیانوس، تجمع هوای گرم در نواحی شرقی اقیانوس آرام باعث لایه‌ای‌شدن پروفیل دما در اقیانوس می‌شود. درنتیجه حرکت مواد مغذی از اعماق به سطح متوقف می‌شود. به‌این‌ترتیب جمعیت آبزیان در لایه‌های بالاتر به‌دلیل مهاجرت به نواحی خنک‌تر یا افزایش مرگ‌ومیر کاهش می‌یابد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


بیشتر بخوانید  هشدار مهم هواشناسی؛ از فردا گرد و غبار به 13 استان می رسد

دیدگاهتان را بنویسید