معمای ریاضی | اگر نابغه‌اید بگویید عدد گم شده در این دایره چند است؟


معمای ریاضی از جمله معماهایی است که حل روزانه آن می‌تواند به پرورش ذهن کمک کند. اینگونه معماها در کودکان باعث رشد مغز و افزایش قدرت تحلیل شده و در بزرگسالان از بروز بیماری‌های زوال عقل همچون آلزایمر جلوگیری می‌کند.

اگر شما هم اهل حل کردن این چنین معماهایی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ حل این سوال روید. این معما یک معمای واقعی است که به این راحتی‌ها حل نخواهد شد. اگر فکر می‌کنید که باهوش هستید باید بتوانید زیر یک دقیقه به پاسخ صحیح برسید.

بیشتر بخوانید: آیا می‌توانید عدد گم شده را در این معادله جالب پیدا کنید؟

این بازی های فکری به شما کمک می کند تا ذهن و سطح هوش خود را به روشی نوآورانه آزمایش کنید. در حین حل این پازل‌ها، باید کاملاً روی آنچه که باید حل کنید، تمرکز کنید. کلید حل این معماها توجه به خود سوال است. اگر سوال را متوجه شده باشید، این معما یک معمای کاملاً ساده و آسان برای حل است. در حین حل این معما، باید مشکل را تجزیه و تحلیل کنید و بعد به آن پاسخ دهید!

بنابراین می‌خواهید مهارت‌های ریاضی خود را آزمایش کنید؟

معمای ریاضی

یافتن پاسخ برای بازی‌های فکری، مهارت‌های تفکر، گوش دادن و خلاقیت شما را بهبود می‌بخشد. با این بازی‌های فکری خود را تقویت کنید، زیرا این معماها بهترین تقویت‌کننده‌ها هستند. اکنون برای حل این چالش بازی فکری آماده شوید.

بین اعداد درون این دایره یک رابطه منطقی وجود دارد. این رابطه را پیدا کرده و حدس بزنید عدد مورد نظر چند است؟

بیشتر بخوانید  آغاز فروش فوری 13 هزار خودرو بدون قرعه کشی| ثبت نام همزمان ایران خودرو و سایپا اقساطی

بیشتر بخوانید: اگه نابغه‌ای زیر یک دقیقه این معمای سخت ریاضی رو حل کن!

.

.

.

توانستید عدد را پیدا کنید؟

.

.

.

.

.

.

راه حل را پیدا کردید؟

.

.

.

پاسخ را مشاهده کنید:

.

.

.

.

مشاهده راه حل:

۱×۵ = ۵

۳×۵ = ۱۵

۲×۵ = ۱۰

به عنوان ۴×۵ = ۲۰

از این رو،

عدد گم شده = ۴

بیشتر بخوانید: اگه فکر می‌کنی ریاضیت خوبه این معما رو زیر ۳۰ ثانیه حل کن!

بازی‌های فکری یکی از ورزش‌ها‌ی ذهنی است که به طور منحصر به فردی ذهن شما را تقویت می کند.بنابراین معماها و بازی‌های فکری را می توان به عنوان یک تمرین مغزی کامل برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفت زیرا هر دو سمت راست و چپ مغز را درگیر می‌کنند.

بخش راست مغز خلاقیت، احساسات و تفکر شهودی را کنترل می‌کند، در حالی که سمت چپ، بخش تحلیلی، سیستماتیک و عینی است و معماهای ریاضی و چیستان‌ها می‌توانند به هر دوبخش کمک کنند. شاید به همین دلیل امروزه علاقه به حل بازی های فکری افزایش یافته است.

بازی های فکری معماهایی هستند که با فکر کردن دقیق  قابل حل هستند. افرادی که از حل پازل‌های پیچیده و راه‌حل‌های آن لذت می‌برند، حتماً باید بازی‌های فکری را حل کنند. لذت درست جواب دادن به معادله‌های ریاضی می‌تواند احساس توانمندی و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. اما اگر نتوانستید پاسخ درست را پیدا کنید نگران نباشید. با تمرین و تکرار و در مرور زمان می‌توانید به منطق اینگونه معماها پی ببرید.

امیدواریم از مطالعه این معمای ریاضی جالب لذت برده باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران ستاره به اشتراک گذارید.

بیشتر بخوانید  ناچو تا سال 2023 با رئال دوام آورد

دیدگاهتان را بنویسید