به گزارش شمانیوز : خودرو جیلی آزکارا از دیگر محصولات کشور چین است که وارد اریان شده است. این خودرو یک کراساوور است. خودرو جیلی آزکارا در واقع نسخه پرو از جیلی بویو به حساب میآید. کابین جیلی آزکارا برخلاف ظاهر بیرونی خودرو، نمایی همچون سدانهای اسپرت دارد. در ادامه بررسی این خودرو وارداتی پرداخته ایم.
بررسی جیلی آزکارا
جیلی آزکارا یکی از محصولات جدید این خودروساز چینی محسوب میشود که از سال 2020 میلادی در بازار حضور دارد، بنابراین تا حدودی با خودرویی جدید و به روز سر و کار داریم. آزکارا براساس المانهای جدید تولید خودرو جیلی ساخته شده است، بنابراین این خودرو تا حدی نسبت به سایر کراساوورهای چینی همرده عملکرد متفاوتی دارد. این بخش از تفاوت را در قسمت مشخصات فنی خودرو بررسی خواهیم کرد.
جیلی آزکارا در واقع نسخه پرو از جیلی بویو به حساب میآید. جیلی بویو از سال 2016 توسط این شرکت و زیرمجموعههای آن همچون پروتون مالزی به تولید میرسد. نسخههای صادراتی این خودرو، با نام جیلی اطلس در سایر نقاط جهان به فروش رسیدند. در سال 2019، نسخه فیسلیفت این خودرو با نام جیلی بویو پرو به بازار چین عرضه شد. این بار جیلی تصمیم گرفت تا نام آزکارا را برای نمونههای صادراتی این خودرو انتخاب کند. بنابراین خودرویی که در ایران میبینیم، نسخه وارداتی جیلی بویو پرو است که با نام جیلی آزکارا در ایران و سایر بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد.
داخل جیلی آزکارا
کابین جیلی آزکارا برخلاف ظاهر بیرونی خودرو، نمایی همچون سدانهای اسپرت دارد. داشبورد این خودرو کم ارتفاع و کشیده است. کنسول میانی خودرو نیز ارتفاع زیادی دارد و به صورت مورب دو صندلی ردیف جلو را از یکدیگر جدا میکند. پنل ابزار این خودرو از نوع لمسی است اما به پنل نمایشگر اتصال ندارد و به صورت جداگانه نصب شده است. همچنین قسمت میانی داشبورد اندکی به جلو متمایل شده است تا کاربران تسلط بهتری بر نحوه فعالیت سیستم سرگرمی و تهویه خودرو داشته باشند.
جیلی آزکارا با دارا بودن فاصله محوری 2.67 متر، یک کراساوور کوچک محسوب میشود و حتی نسبت به برخی رقبای خود کابین کوچکتری دارد. با این حال چهار بزرگسال در این خودرو میتوانند سفر دلچسبی را تجربه کنند. فرمان خودرو نیز از نوع دیکات است که رانندگی با این کراساوور را به تجربهای لذتبخش تبدیل میکند. همچنین دکمههای کنترلی متعددی در کابین خودرو نصب شدهاند که استفاده از تجهیزات خودرو را هنگام رانندگی آسان میکنند. تریم داخلی جیلی آزکارا چرمی است و مواد استفاده شده در ساخت کابین نیز کیفیت مطلوبی دارند. فضای داخلی این خودرو از ترکیب چند رنگ شکل گرفته است که با توجه به نحوه سفارشگذاری، رنگهای متفاوتی را دریافت خواهید کرد. نمونهای که توسط فردا موتورز به نمایش درآمد، از تریم مشکی و مارون بهره میبرد. همچنین بخش میانی داشبورد خودرو نیز از رنگ مشکی براق و نقرهای تشکیل شده است.
طراحی جیلی آزکارا
جیلی در طراحی خودروهایش، همواره از سبک خاصی استفاده میکند و زبان طراحی منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین اگر محصول جدید این شرکت یعنی جیلی آزکارا را در کنار محصولات قدیمی آن همچون جیلی امگرند 7 قرار دهید، مشابهتهایی میان این دو خودرو با یک دهه فاصله را خواهید یافت. بزرگترین نشانه زبان ظاهری جیلی، جلوپنجره این خودرو است که به شکل آرم آن طراحی شده است. این نشانه در جیلی آزکارا مشاهده میشود. خوشبختانه چراغهای روشنایی اصلی نیز سرجای خودشان قرار دارند و به نواحی جانبی سپرها منتقل نشدهاند. همچنین میتوان گفت که طراحی بخش جلوی این خودرو شبیه به محصولات سئات است.
نمای جانبی جیلی آزکارا، مشخصههای طراحی منطقی و اسپرت را در خود گنجانده است. از نظر طراحی جانبی، جیلی آزکارا شبیه به تیگو 7 پرو است. خطوط شکسته و حجمهای فانتزی در طراحی این خودرو مورد استفاده قرار دارند اما سبک کلی این بخش ساده و شکیل است. در نمای عقب جیلی آزکارا، یک ظاهر آسیایی را میبینیم که در برخی محصولات چینی و ژاپنی قابل مشاهده است. چراغهای عقب این خودرو طراحی منظم دارند و توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شدهاند. همانند بسیاری از خودروهایی چینی، دو خروجی اگزوز تقلبی زیر سپر خودرو قرار گرفتهاند تا حس اسپرت خودرو را تقویت کنند.