مثل یه ریاضی دان باهوش مشکل معادله 1=7-6 رو با اضافه کردن یه چوب کبریت حل کن!


معماهای چوب کبریت جز آن دسته معماهایی هستند که باعث می‌شود به روش‌های منحصر به فردی فکر کنید و به بهبود توانایی‌های استدلال فضایی شما کمک می‌کند.

اگر به دنبال امتحان ضریب هوشی خود هستید، بهتر است با فکر کردن به این معمای چوب کبریت ذهن خود را فعال نگه‌دارید. معماهای چوب کبریت از آن دسته معماهایی هستند که می‌توانند به راحتی ذهن را به چالش بکشند. حل کردن این معماها به طور مرتب و روزانه مغز را وادار به فکر کرده و آن را فعال نگه می‌دارد.

این نوع معماهای ریاضی به دلیل اینکه باید تغییراتی در جایگاه هر کبریتی ایجاد کرد بسیار جذابند. در واقع معماهای چوب کبریت یکی از محبوب‌ترین نوع‌های معمای ریاضی است. اما به نظر شما برای حل این سوال چکونه باید عمل کرد؟ آیا می‌توانید با اضافه کردن یک چوب کبریت تساوی ۱=۷-۶ را برقرار کرد؟ قطعا راه حلی برای برقراری تساوی وجود خواهد داشت ولی این سوال برای به چالش کشیدن ذهن شما طراحی شده است.

حل این معما نیازمند یافتن الگوی پنهان آن است. شما باید سریع باشید زیرا زمان محدود است. این چالش نیاز به تفکر سریع و مشاهده خوب دارد. کمی مشکل است و مناسب افرادی است که باهوش هستند و به جزئیات کوچک توجه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: یه چوب کبریت رو بردار و معادله ۲=۸-۸ رو در ۷ ثانیه درستش کن!

معمای چوب کبریت ۱=۷-۶

اگر از حل پازل‌های پیچیده و یافتن راه حل آنها لذت می‌برید، این معما برای شما جالب خواهد بود.

.

.

.

.

.

آیا راه حلی به ذهنتان می‌رسد؟

بیشتر بخوانید  باران در گرما / وقتی باران بی پروا آب تمیز می ریزد + فیلم

بیشتر بخوانید: یه چوب کبریت رو بردار و به سادگی معادله ۷=۸+۷ رو به شکل درستش دربیار

.

.

.

.

.

آیا پاسخ نهایی را به دست آوردید؟

.

.

.

در چند ثانیه به پاسخ صحیح رسیدید؟

.

.

.

.

اکنون پاسخ صحیح را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید: با اضافه کردن یک چوب کبریت این تساوی ۰=۳-۹ را برقرار کن!

آیا متوجه چگونگی حل این معما شدید؟‌ 

این معمای چوب کبریت ریاضی به سادگی قابل حل بود. شما کافی است یک چوب به عدد شش اضافه کرده و آن را تبدیل به هشت کنید. به همین راحتی! زمان مصرفی شما برای درست کردن این معادله ریاضی چقدر بود؟ اگر توانسته باشید زیر ۳ ثانیه حل کنید واقعا باهوش هستید. 

حل روزانه همین معماهای چوب کبریت به ظاهر ساده می‌تواند در آینده تاثیر بسیار بزرگی در زندگی تک تک ما داشته باشد. اینگونه معماها باعث پرورش ذهن می‌شوند و در کهنسالی از بروز بیماری‌های زوال عقل همچون آلزایمر جلوگیری می‌نماید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران ستاره به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید