در کدام کشور طلاق ممنوع است


درخواست طلاق اینترنتی

طلاق یک فرآیند قانونی است که به زوجین اجازه می دهد به ازدواج خود پایان دهند و راه خود را طی کنند. با این حال، برخی از کشورها وجود دارند که طلاق در آنها ممنوع است و زوج‌ها مجبورند در کنار هم بمانند، حتی اگر از ازدواج خود ناراضی باشند.

یکی از کشورهایی که طلاق در آن ممنوع است، فیلیپین است. فیلیپین تنها کشوری در جهان است که طلاق در آن غیرقانونی است. قوانین کشور فقط اجازه فسخ نکاح را می دهد، به این معنی که نکاح فقط در صورتی باطل می شود که از ابتدا معتبر نبوده باشد. این بدان معناست که زوج هایی که می خواهند به ازدواج خود پایان دهند باید ثابت کنند که مانع قانونی برای وصلت آنها وجود داشته است، مثلاً یکی از آنها زیر سن قانونی یا قبلاً ازدواج کرده است.

ممنوعیت طلاق در فیلیپین ریشه در سنت قوی کاتولیک این کشور دارد. کلیسای کاتولیک مخالف طلاق است و تأثیر آن بر جامعه فیلیپین قابل توجه بوده است. بسیاری از فیلیپینی ها ازدواج را یک نهاد مقدس می دانند که نباید به راحتی منحل شود.

با این حال، این ممنوعیت طلاق عواقب منفی برای بسیاری از فیلیپینی ها داشته است. زوج هایی که در دام ازدواج های ناخوشایند گرفتار شده اند، هیچ راه حل قانونی برای پایان دادن به وصلت خود ندارند، که می تواند منجر به خشونت خانگی و سایر اشکال سوء استفاده شود. به ویژه زنان، اغلب در دام روابط آزاردهنده قرار می گیرند، زیرا راهی برای خروج ندارند.

فقدان طلاق همچنین باعث می شود افراد پس از ازدواج ناموفق نتوانند به زندگی خود ادامه دهند. آن‌ها نمی‌توانند مجدداً ازدواج کنند یا خانواده‌های جدیدی تشکیل دهند، بدون اینکه ابتدا حکم فسخ صادر شود، که می‌تواند فرآیندی طولانی و پرهزینه باشد.

بیشتر بخوانید  اینستاگرام برای همیشه فیلتر شد مهر ۱۴۰۱

با وجود این مسائل، تلاش هایی برای قانونی شدن طلاق در فیلیپین صورت گرفته است. در سال 2018، مجلس نمایندگان فیلیپین لایحه ای را تصویب کرد که به موجب آن در شرایط خاصی مانند سوء استفاده یا اختلافات آشتی ناپذیر، طلاق را مجاز می دانست. با این حال، این لایحه هنوز باید قبل از تبدیل شدن به قانون توسط سنا تصویب شود.

در خاتمه، در حالی که طلاق در اکثر کشورهای جهان قانونی است، هنوز در برخی مکان ها ممنوع است. فیلیپین یکی از این کشورهاست که زوج‌ها مجبورند در کنار هم بمانند حتی اگر از ازدواج خود ناراضی باشند. در حالی که تلاش هایی برای قانونی کردن طلاق صورت گرفته است، سنت قوی کاتولیک این کشور همچنان آن را به موضوعی بحث برانگیز تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید