فیلم ضرب‌ و شتم کودکان معلول ذهنی در کمپ نیلوفران آبی بوشهر ۱۴۰۲


photo 2023 08 05 15 22 28

 

خبرهای مرتبط با ضرب و جرح، اذیت و آزار معلولان ذهنی در کمپ نیلوفران آبی بوشهر نگرانی‌های جدی را در جامعه ایجاد کرده است. ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان با شرایط وحشتناکی مواجه هستند که شامل ضرب و جرح، اذیت و آزار جسمی و روانی، سوءتغذیه و وضعیت بهداشتی نامناسب می‌شود.

 

این وضعیت نگران‌کننده بر ضرورت توجه به حقوق و آرامش معلولان ذهنی و نیاز به تأمین محیط مناسب برای توانبخشی و مراقبت از آنان تأکید می‌کند. این اقدامات نه تنها به منظور حفظ حقوق انسانی، بلکه همچنین به منظور ارتقاء جامعه‌ی سالم و عادلانه‌تر لازم است.

 

شفافیت و تحقیق دقیق درباره این اتفاقات ضروری است تا مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط بتوانند به مسائل مربوطه پی‌برند و اقدامات لازم برای پایان دادن به هر گونه سوء‌استفاده و نقض حقوق انسانی را انجام دهند. از جامعه نیز انتظار می‌رود تا به این موضوعات حساسیت نشان داده و از راه‌های مختلف برای ایجاد تغییرات مثبت در این زمینه حمایت کند.

 

دستور بازداشت عامل ضرب‌وجرح کودکان معلول در بوشهر صادر شد/تشکیل پرونده کیفری برای مرکز نگهداری کودکان معلول

🔸رئیس کل دادگستری استان بوشهر: دررابطه با فیلم منتشرشده در فضای‌مجازی در خصوص ضرب‌وجرح و اذیت‌وآزار معلولان ذهنی مرکز نیلوفرآبی در بوشهر، به محض اطلاع به همراه دادستان مرکز استان، معاون دادستان و مدیر کل بهزیستی استان از مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی بازدید به‌عمل آمد.

🔸فیلم منتشرشده در فضای‌مجازی مربوط به مرداد سال گذشته است. فردی که در فیلم منتشرشده اقدام به ضرب‌وشتم معلولان کرده است همان زمان از مرکز اخراج شده است.

بیشتر بخوانید  پیش بینی هوای تهران تا پایان هفته/ آیا در تهران باران می بارد؟

🔸دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب‌وشتم معلولان کرده است صادر شد، همچنین برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شد.

 

هشدار! تصاویر ناراحت‌کننده

مرکز ضرب‌وجرح و اذیت‌وآزار معلولان ذهنی نیلوفران آبی بوشهر

براساس ۲۰ دقیقه فیلم و گزارشات رسیده به کمپین،در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر،معلولان مورد ضرب‌وجرح،اذیت‌وآزار و بدرفتاری وحشتناک وهمچنین سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی قراردارند.

دیدگاهتان را بنویسید