قیمت خودرو 8 تیر 1402



آنچه دیگران می خوانند:

امروز پنجشنبه 17 تیر 1402 مصادف با عید سعید قربان قیمت خودرو در بازارت کاهش نسبی را تجربه کرد.

با وجود افزایش جزئی قیمت خودرو در هفته گذشته، از ابتدای هفته گذشته روند قیمتی دوباره کاهش یافته و بازار تمایلی به بازگشت نشان نمی دهد. نامزدهای زیادی برای خودرو وجود ندارد و فروشندگان انعطاف بیشتری از خود نشان می دهند.

بازار خودرو در چند ماه گذشته در چرخه رکود و رکود به سر می برد و به دلیل کمبود خریدار نمی تواند بیش از این صعود کند. از سوی دیگر، کاهش های عجیبی که این بازار با شروع ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تجربه کرد و همچنین افزایش قیمت درب کارخانه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار را به شدت کاهش داد و اجازه قیمت بیشتر را نداد. کاهش می دهد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت های خرید و فروش قیمت خودرو در زمان نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید 111 و پراید 131 که به صرفه ترین سدان های بازار محسوب می شوند با حدود 5 میلیون افت به قیمت 340 میلیون و 325 میلیون تومان رسیدند.

با این حال، Quick Gear S نسبت به سایر محصولات کاهش قیمت کمتری داشت. این خودرو با دو میلیون تومان کاهش به 356 میلیون تومان معامله شد.

پژو 206 تیپ 2 یکی از هاچ بک های محبوب فرانسوی با 5 میلیون تومان کاهش 505 میلیون تومان خرید و فروش شد.

بیشتر بخوانید  شکیرا خواننده مشهور از همسرش جدا شد

اما پژو پارس LX TU5 جزو معدود خودروهای موجود در بازار بود که کاهش قیمتی را تجربه نکرد. به این ترتیب این سدان ایران خودرو با نرخ 640 میلیون تومان معامله شد.

ezgif.com gif maker 2 1 scaled

قیمت خودروهای مونتاژ شده

بازار خودروهای مونتاژی و خارجی اما بر خلاف داخلی در برابر کاهش مقاومت ایستاد و قیمت خودرو در اکثر محصولات بدون تغییر باقی ماند.

MVM X22 PRO یکی از کراس اوورهای چینی موجود در بازار است که پس از رسیدن به کانال یک میلیاردی، در نهایت به قیمت یک میلیارد و 10 میلیون تومان فرو رفت.

Bedstar B30 نیز چند روز پس از تخفیف های پی در پی در هفته های اخیر با قیمت یک میلیون و 240 هزار تومان خرید و فروش می شود.

جک اس 5 نیوفیس که رکورددار بیشترین کاهش قیمت در یک روز است، توانست تنها 15 میلیون تومان کمتر از روز گذشته معامله کند. به این ترتیب این کراس اوور چینی یک میلیارد و 400 میلیون تومان تغییر یافت.

اما فیدلیتی پرایم 5 نفره جزو معدود خودروهای موجود در بازار بود که بر خلاف بازار عمومی با اندکی افزایش قیمت مواجه شد. این خودرو با 10 میلیون تومان افزایش با نرخ یک میلیارد و 720 میلیون تومان خرید و فروش شد.

ezgif.com gif maker 3 1 scaled

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تعطیلی پیش رو، هیچ تغییری در قیمت خودرو برای روز جمعه پیش بینی نمی شود. بازار خودرو منتظر اتفاق بزرگی همچون آغاز واردات خودروهای فرسوده است و تا زمانی که یکی از اخبار مهم این حوزه وارد فاز عملیاتی شود، بازار در ثبات کامل خواهد بود.

بیشتر بخوانید  رسوایی یک مرد تهرانی در خانه دوستش + جزئیات

منبع: تجارت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید