پرداخت سود سهام عدالت یک میلیون تومانی برای سهامداران



آنچه دیگران می خوانند:

تعدادی از افراد در سال 2005 نتوانستند سهام خود را بدست آورند. بقیه سهام شامل افرادی که موسسات حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد را پوشش می دهند، امسال صاحب سهام خواهند شد. سهم مالکیت در سال 1400 دوبرابر شده و فاز اول سود سهام مالکیت واریز شده و فاز دوم تا پایان اسفند ماه واریز می شود و صاحبان سهام می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند. .

مالکیت از مالکیت و مدیریت دولتی حذف شده است. سهام مالکیت شامل سهام 49 شرکت بورسی و غیر بورسی است. مردم می توانند ارزش سهام خود را از طریق سیستم سهام عدالت ببینند. قوه قضائیه نوعی یارانه است که از طریق تعاونی های دادگستری استان به ذینفعان اعطا می شود. هدف از عرضه سهام، گسترش سهم بخش تعاونی در اقتصاد ایران است.

باغستانی در پاسخ به این سوال که آیا کم کاری بود؟ وی می گوید: کم کاری نیست، نیاز به تعامل بین دستگاه های مختلف است و هیچ دستگاهی از کار نمی افتد.

سید احسان خاندوزی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت از ابتدای شروع به کار بر ظرفیت استفاده قانونی از ارزهای رمزنگاری شده برای کمک به شرایط کسب و کار در کشور تاکید داشته است، گفت: از این نظر، متن خوبی است” همچنین با همکاری سایر نهادها از جمله بانک مرکزی و وزارت نیرو ارسال شده است. این متن در مرحله تصویب در دولت است و پس از تصویب می توان گام جدیدی در این زمینه برداشت. یکی از محورهای مورد نظر دولت و مجلس در برنامه هفتم تعیین نقش ارزهای رمزنگاری شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان بازار سرمایه در یک سال و نیم اخیر در عمل متوجه شده اند که توافق خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، گفت: بازار سرمایه یکی از ظرفیت های اساسی عملیات مالی کشور است. سیستم. زمانی که دولت شروع به کار کرد حدود 760 موسسه مالی فعال بود، اکنون بیش از 930 موسسه مالی فعال هستند. در یکی از شفاف‌ترین دوره‌های بازار سرمایه، یکی از خواسته‌های جدی بازرگانان پیش‌بینی‌پذیر بودن، عدم تغییر مقررات و آئین‌نامه‌های مکرر فعالیت تولیدی است که چشم‌انداز صنعت بورس را تضمین می‌کند. کشور.

بیشتر بخوانید  دیدار روحانی با رئیس جدید دادگستری - اخبار مهر اخبار ایران و جهان

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، درباره روز کارگر و مطالبات جامعه کارگری اظهار داشت: کارگران هستند. یکی از آسیب پذیرترین و مظلوم ترین اقشار جامعه است که به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تورم و تحریم، بیشترین فشار را متحمل شده و متحمل ضرر و زیان می شود.

وی افزود: مشکلی که کارگران را متضرر می کند، نبود امنیت شغلی، نبود کمک های اجتماعی و حتی نبود بیمه و بیمه تکمیلی است. در برخی واحدهای تولیدی 3 و حتی یک ماه با کارگران قرارداد می بندند که وضعیت کاری آنها را در وضعیت مبهم قرار می دهد. در واقع این حق طبقه کارگر نیست که هم از مشکلات اقتصادی و شغلی و هم از نبود امنیت شغلی رنج ببرد.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق و مزایای کارگران با تورم همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه در اکثر موارد حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم رشد نکرده است. و امسال شکاف بین دستمزد کارگران و تورم افزایش یافت، یک کارگر چگونه باید در این شرایط زندگی کند؟

شریفیان در این خصوص ادامه داد: وقتی از جوانی جمعیت، نشاط اجتماعی و رفع شکاف طبقاتی صحبت می شود، خانواده ها باید از نظر درآمدی در امنیت باشند و بتوانند حداقل مایحتاج زندگی را به راحتی تامین کنند اما به دلیل رشد سرگیجه آور است. مسکن اجاره، قیمت علاوه بر هزینه های غذا و غذا و حتی حمل و نقل، خوب، در این شرایط، بچه دار شدن برای یک جوان کارگر یا زوجی که شرایط مالی خوبی ندارند، سخت است. اگر می‌خواهیم قانون مجلس درباره جوانان و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را به طور کامل اجرا کنیم، باید قشر کارگر را که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، تضمین کنیم.

بیشتر بخوانید  نادری: ضربه سنگینی نبود و من مشکلی ندارم - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

وی تصریح کرد: جامعه کارگری توقع زیادی از دولت ندارند و فقط خواهان امنیت شغلی، بیمه پایه و بیمه تکمیلی و همچنین تامین مسکن مناسب هستند و واقعا مطالبه آنها به حق است. البته در سال های گذشته اقداماتی در مجلس برای پاسخگویی به مطالبات کارگران انجام شده است، اما به دلیل برخی ضعف های اجرایی و نظارتی، این قوانین اجرایی نشده است و جامعه کارگری می تواند مطمئن باشد که مجلس برای پاسخگویی به مطالبات این عزیزان تلاش خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نقاط ضعف قانون کار گفت: قطعا قوانین خالی از اشکال نیست و باید تغییر کند و قانون کار هم جدا از این مقوله نیست. برخی از منتقدان قانون کار می گویند که این قانون منجر به اختلاف بین کارفرما و کارگر می شود و در بیشتر موارد بی عدالتی ایجاد می کند یا حقوق کارگر را تضییع می کند و یا کارفرما را در مقابل کارگر قرار می دهد. به نظر من تغییر برخی قوانین ضروری است و بهتر است با توجه به منافع کارگران و کارفرمایان تغییر کند.

شریفیان درباره خروج بخشی از کارگران از چرخه فعالیت کارگاهی و تولیدی گفت: در سال های گذشته به دلیل رشد لجام گسیخته تورم شاهد بوده ایم که حقوق نیم ماه کفاف کارگران را نمی دهد و کارگر حساب می کند و می بیند که روزی هشت ساعت کار می کند، و گاهی بیشتر، اما حقوق. آخر ماه متوجه می شود که مسئولیتی در قبال زندگی خود ندارد و به همین دلیل تصمیم می گیرد برای خودش کسب و کاری راه بیندازد یا اگر نمی تواند تجارتی راه بیندازد، موتور یا ماشین بخرد و در تاکسی اینترنتی کار کند. و وقتی متوجه شد که درآمد ناشی از رانندگی از حقوق کارگران بیشتر است، در مقابل کارگر تعظیم کند.

بیشتر بخوانید  شقایق فراهانی از ایران رفت

وی گفت: زمانی که کارگران ایرانی به دلیل دستمزد پایین از تولید خارج می شوند، کارفرما برای پرکردن خلاء نیروی کار به کارگران مهاجر افغان روی می آورد.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت و نمایندگان کارگری بیم دارند با افزایش بیشتر دستمزد کارگران کارفرما مجبور به کناره گیری شود. اصولاً با انجام اصلاحات اقتصادی، کاهش تورم و حمایت از مسئولان واحدهای تولیدی می توان دستمزد کارگران را متناسب با تورم افزایش داد نه کاهش.

شریفیان در پایان گفت: از سوی دیگر بهتر است دولت با دادن سهام در شرکت های دولتی از کارگران حمایت کند تا از سود دوره ای این شرکت ها بهره مند شوند و بعد از چند سال اگر آنها باید سهام را بفروشند و بخشی از مشکلات زندگی آنهاست.


دیدگاهتان را بنویسید