به گزارش سایت طلا، در روزهای گذشته تصاویر و ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی از حضور محمدرضا گلزار در یکی از بازارهای موبایل تهران منتشر شد که نشان می داد جمعیت زیادی برای دیدن او در آنجا حضور پیدا کرده بودند.
گلزار که با اعلام قبلی و دعوت از طرفداران خود برای دیدار با او، روز پنجشنبه ۴ خرداد برای افتتاح یک مرکز خدمات تلفن همراه به این بازار موبایل رفته بود، خود نیز ویدئوها و تصاویری از این دیدار در استوری اینستاگرامش منتشر کرد و خطاب به مردم نوشت: «عاشقتونم.» با این حال انتشار این تصاویر خیلی زود با واکنش های منفی مواجه شد و بسیاری واقعی بودن این جمعیت را زیر سؤال بردند.
پس از انتشار این تصاویر، حسین لامعی، منتقد سینما در صفحه ی اینستاگرام خود به این اتفاق واکنش نشان داد و گلزار را به استفاده از سیاهی لشکر برای محبوب نشان دادن خود متهم کرد.
لامعی در اینباره نوشت:
ویدیویی از محمدرضا گلزار، در رسانههای داخلی و خارجی در حال وایرال است؛ که گلزار میانِ ازدحامِ طرفداران، واردِ «مراسم افتتاحیه یک مرکزِ خدماتِ تلفن همراه» میشود… گلزار خودش هم چندین ویدیو از این مراسم گذاشته و زیرش نوشته: «عاشقتونم»
عارضم به خدمتتان… آن جمعیتی که در آن مراسم دیده میشوند، «مَردمِ عادی نیستند». طرفدارِ گلزار هم نیستند. «سیاهیلشکرِ» سینماییاند. شغلِ رسمیِ آنها، «سیاهیلشکری»ست. بسیاریشان، تحتِ قردادِ دفاتر سینماییاند؛ در بسیاری از فیلمهای سینمایی، در نقش سیاهیلشکر بودهند، و اهالی سینما آنها را خوب میشناسند. نفری بین ۸۰ الی ۱۵۰ تومن روزانه میگیرند که سر صحنه حاضر بشوند. اگر بهشان این پول را بدهید، جاهای دیگر هم میروند. مثلِ اینجا…
باری… شعورِ مَردمِ ایران، اینروزها، بسیاربسیار فراتر از این تصاویرِ ساختگیِ تهوّعآور است. اگر به فکرِ لو رفتنِ خودتان نیستید؛ به فکر «آبروی مَردم» باشید.
ادعای سیاهی لشکر بودن هواداران محمدرضا گلزار توسط ۲ خبرنگار دیگر، شاهین صمدپور و بهمن بابازاده نیز تکرار شد.
صمدپور در یک استوری اینستاگرامی نوشت:
آقای سوپر استار سیاهی لشکر اجاره میکنه که دنبال ماشینش بدوئن!!!
مدت ها قبل حسین لامعی، منتقد فهیم سینما منو در جریان رفتار عجیب و غریب یک سلبریتی گذاشت، دوست سلبریتی ما برای مراسم ها و فرش قرمزهاش هنرور (سیاهی لشکر) اجاره می کرد که دورش هجوم بیارن و براش جیغ و هورا بکشن.
بعد رفتم تحقیقات کردم دیدم این کار بین یکی دو تا از سوپر استارهای معروف بسیار مرسومه، در یکی از این موارد عجیب تیم تبلیغاتی آقای سوپر استار رفته بودن سیاهی لشکرها رو درهم و برهم اجاره کرده بودن، مثلاً آقایی که ۶۰ سال سن داشت ۱۰۰ تومن گرفته بود که از یک ساعت قبل در محلی که آقای سوپر استار قراره حضور پیدا کنه بیاد و چند متری هم دنبال ماشینش بدوئه و اسمشو فریاد بکشه. حتی بعداً دفتری که این سیاهی لشکرها رو از اونجا اجاره کرده بودن هم پیدا کردم.
پی نوشت: به نظرم این آدم ها مثل گداهایی می مونن که برای بازار گرمی خودشون جلوی خودشون چند اسکناس روی زمین میندازن که بقیه هم تشویق بشن بهشون کمک کنن!
بهمن بابازاده نیز در توییتر خود نوشت:
۲۱۰۰ نفر با دریافت ۸۰ تا صد هزار تومان برای مراسم «محمدرضا گلزار» آفیش شده اند! سیاه لشگرهایی که در اکثر پروژه های سینمایی هستند و کارشان همین است! رسانه ها هم تیتر زده اند: «استقبال چندین هزار نفره از سوپر استار سینمای ایران!».
آخرین نقش آفرینی سوپراستار سینما ایران یادتان میآید؟
صفحه ی اینستاگرام سینمایی «سینما دیلی» نیز در یادداشتی دراینباره نوشت:
سوپراستار محبوب یا ستاره افول کرده؟
این روزها حضور محمدرضا گلزار در یک مرکز خدمات تلفن همراه حاشیهساز شده. جمعیت فشرده و پرتعدادی که در مقابل دوربین تیم تبلیغاتی مراسم از شور و شوقشان برای این بازیگر می گفتند به سرعت با واکنش انتقادی گسترده در شبکههای اجتماعی مواجه شدند. در اخبار اولیه این جمعیت به عنوان استقبالکنندههای چند ده هزار نفره از سوپراستار معرفی شدند اما تعدادی از چهرههای رسانه از جمله حسین لامعی، بهمن بابازاده و شاهین صمدپور از ساختگی بودن این جمعیت گفتهاند، و مدعی حضور سیاهی لشکرهای سینما در میان حاضران شدهاند.
در این شرایط، برای بسیاری، سوال مهم از تیم تبلیغاتی محمدرضا گلزار این است که اگر این بازیگر چنین حجمی از حامیان و طرفدران دارد، چرا در آمار بازدید آخرین سریالها و فیلمهای او، چیز دیگری دیده میشود؟! چرا در این سالها، فیلمها و سریالها و برنامههای او، از لحاظ بیننده و گیشه شکستخوردهاند؟ «گیسو» آخرین سریالِ خانگی و محصول پخششده گلزار به محصول شکست خورده پلتفرمش تبدیل شد و حتی یک هفته هم، پربازدیدترین محصول نماوا نبود. اتفاق مشابهی هم برای برنامه «هفت خان» افتاد. «ما همه با هم هستیم» هم به عنوان آخرین فیلم اکران شدهی گلزار، تبدیل به یک شکست تجاری شد و او از سال ۹۸ تا امروز هم جلوی دوربین فیلم تازهای نرفته.
به نظر میرسد گلزار، جایگاهش را به عنوان یک ستاره پولساز در سینما از دست داده و عملا بازیگرانی چون پژمان جمشیدی و بهرام افشاری در این سه سال جای او را در گیشه گرفتهاند.
در این شرایط همچنان سوال این است که به جای حواشیای مثل کلیپ «زندگی بدون محمدرضا گلزار» و جمعیت استقبالکنندگان، چرا این بازیگر با تولید یا همکاری در یک فیلم پر فروش، جواب منتقدینش را نمیدهد و به جای این حجم از حواشی، دوستدارانش را راهی سالنهای سینما نمیکند؟
این نخستین باری نیست که محمدرضا گلزار و هوادارانش خبرساز می شوند. طی سال های گذشته بارها ویدئوهایی از ازدحام جمعیت برای دیدار با وی منتشر شده است، از جمله در اوج همه گیری کرونا که با انتقادات زیادی همراه شد. در سال ۱۴۰۰ نیز ویدئویی از چند دختر جوان هوادار محمدرضا گلزار منتشر شد که از تصور دنیای بدون این بازیگر به گریه افتاده بودند. این ویدئو بسیار بحث برانگیز شد و واکنش های زیادی را به دنبال داشت.