نکاتی که باید قبل از خرید بلیط چارتر بدانیم ؟



آنچه دیگران می خوانند:


بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر به معنای اجاره بلیط است. به طور معمول فرآیند فروش بلیط هواپیما و جابجایی مسافر توسط شرکت های هواپیمایی انجام می شود. در این صورت بلیط هواپیما به صورت سیستمی به دست مسافر می رسد و دارای تعرفه مصوب می باشد.

اما گاهی پیش می آید که شرکت های چارتر یا برخی دفاتر گردشگری تمام یا بخشی از صندلی ها را از شرکت هواپیمایی خریداری می کنند و سپس بلیت آن پروازها را در اختیار مسافران قرار می دهند.

بلیط چارتر معمولاً برای سفرهای گروهی مانند گردشگری، ورزشی، سفرهای مذهبی و غیره استفاده می شود. با این نوع سفر، صاحبان تور یا گروه های تور می توانند از یک شرکت هواپیمایی یا افرادی که زمان و مقصد مورد نظر را مشخص می کنند، درخواست بلیط چارتر کنند و شرکت هواپیمایی یا افراد می توانند برای آنها پرواز ترتیب دهند.

چرا بلیط چارتر مقرون به صرفه تر است؟

به طور کلی هدف شرکت های هواپیمایی کسب سود از فروش بلیط است و برای تامین هزینه های خود برای هر صندلی پرواز قیمت مصوبی در نظر می گیرند. گاهی اوقات شرکت های هواپیمایی موفق به فروش تمام صندلی های خود نمی شوند و در این صورت متحمل ضرر می شوند.

اما چارترکنندگان با خرید تمامی صندلی های پرواز، بلیط هواپیما را با قیمتی بسیار کمتر از شرکت هواپیمایی خریداری می کنند. در نتیجه شرکت هواپیمایی بلیط های خود را با قیمت کمتری به مستاجر می فروشد و سود مستاجر از این تخفیف ها حاصل می شود.

به عبارت دیگر چارترکنندگان بلیط هواپیما را با قیمت های دلخواه می فروشند بدون اینکه شرکت هواپیمایی در سیستم قیمت گذاری آنها دخالت کند.

اگرچه چارترکنندگان همچنان مسئول پرداخت هزینه اجاره صندلی به ایرلاین هستند، اما در صورت عدم فروش تمامی صندلی های اجاره ای، باید کل هزینه اجاره را بپردازند.

بیشتر بخوانید  انفجار بمب در نزدیکی کاروان نظامی آمریکا در شمال عراق

به همین دلیل است که چارترکنندگان به طور کلی بلیط هواپیما با قیمت پایین را به مسافران ارائه می دهند، به خصوص در زمان های نزدیک به پرواز، بنابراین آنها می توانند تمام صندلی ها را بفروشند.

آیا این بلیط قابل برگشت است؟

در خصوص استرداد یا استرداد بلیط چارتر نیز همانطور که سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده است، قوانین استرداد بلیط چارتر نیز باید اجرا شود به همین دلیل چارترکنندگان قوانین مختلفی را برای کنسلی مسافران با توجه به نزدیکی پرواز پیش بینی کرده اند. می آید و اجرا می شود قبل از زمان برگشت مبلغ جریمه از مستاجر استعلام می شود.

آیا می تواند برای هر مسیری بلیط چارتر بخرد؟

خیر، بلیط چارتر فقط برای مسیرهای خاص و تحت شرایط خاصی قابل خرید است. معمولاً زمانی که تقاضای زیادی برای بلیط سیستمی برای یک مسیر وجود ندارد یا در روزها و ساعاتی که پروازهای سیستمی آن مسیر کمتر است، شرکت های هواپیمایی برای جذب مسافران، بلیط چارتر ارائه می دهند. همچنین در برخی موارد شرکت های مسافرتی و گردشگری می توانند برای تورها و سفرهای گروهی بلیط چارتر تهیه کنند. اما عموما بلیط چارتر به صورت تصادفی و برای هیچ مسیری در دسترس نیست و بسته به شرایط سفر ممکن است موجود باشد یا نباشد.

سفر آنلاین (2)

چه زمانی بلیط چارتر نخریم؟

باید گفت در فصول سفر تفاوت قیمت بلیط هواپیما چارتر با بلیط سیستمی چندان قابل توجه نیست. چرا که در این شرایط تقاضا برای سفر به اندازه کافی بالاست و اکثر کسانی که بلیط هواپیما چارتر ارائه می دهند تقاضای کاهش قیمت ندارند. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما چارتر می تواند حتی از بلیط سیستمی هم بیشتر باشد. اگر قیمت بلیط هواپیما چارتر با بلیط سیستمی یکسان است، خرید بلیط سیستمی توصیه می شود; زیرا بلیط هواپیما چارتر به دلیل برخی خرابی ها و ایرادات دارای معایبی است که در مقایسه با بلیط سیستمی از راحتی کمتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید  جودوکار الجزایری از بازی های المپیک 2020 توکیو انصراف داد زیرا رویای نماینده اسرائیل را ندارد

اما بیایید بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چارتر را بررسی کنیم. از آنجایی که قیمت بلیط هواپیما چارتر متغیر است، برای استفاده حداکثری از این شرایط، بهتر است قبل از خرید بلیط، مدتی نوسانات قیمت را مشاهده کنید و بلیط خود را در زمان مناسب با قیمت مناسب تهیه کنید. معمولاً در مواقعی که بیشتر مردم درگیر مشکلات خود هستند، قیمت بلیط هواپیما چارتر کاهش می یابد. به عنوان مثال آخرین ماه سال (اسفند) که بسیاری از مردم مشغول خرید عید و کارهای خانه هستند، بهترین زمان برای سفر شناخته می شود. برای مثال می توانید با خرید بلیط هواپیما چارتر با قیمت مناسب زمان مناسبی را برای سفر به جزیره کیش در این ماه پیدا کنید و از آرامش و آزادی این جزیره لذت ببرید. شرایط مشابه بلافاصله بعد از عید نوروز رخ می دهد. این یکی از ویژگی های مثبت بلیط هواپیما چارتر است که در زمان کم تقاضا قیمت آنها کاهش می یابد و با نزدیک شدن به زمان پرواز این کاهش افزایش می یابد. این نوع بلیط به بلیط لحظه آخری معروف است.

برای خرید بلیط هواپیما چارتر با قیمت مناسب کافی است به زمان مناسب سفر خود فکر کنید و تغییرات قیمت را در طول زمان رصد کنید. از آنجایی که قیمت بلیط هواپیما چارتر می تواند در طول فصل بسیار متفاوت باشد، بهتر است قبل از خرید با مقایسه قیمت ها و مشاهده نوسانات بهترین گزینه را انتخاب کنید. بلافاصله پس از خرید بلیط، جزئیات سفر را به دقت بررسی کنید و در صورت نیاز با شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی تماس بگیرید تا از بروز هرگونه مشکل پیشگیری و رفع شود. با رعایت این نکات می توانید با قیمتی مناسب و بدون دردسر زیاد از سفر خود لذت ببرید.

باورهای غلط در مورد پروازهای چارتر

یکی از نکات مهم خرید بلیط چارتر، آگاهی از باورهای غلط در مورد پروازهای چارتر است. این باورهای غلط به شرح زیر خلاصه می شود:

  • ظاهرا هواپیمای مورد استفاده برای چارتر یک مدل قدیمی و غیر قابل اعتماد خواهد بود
  • گفته می شود مسافر یک پرواز چارتر در طول پرواز تغذیه مناسبی نخواهد داشت
  • ظاهراً لغو پروازهای چارتر بسیار رایج است
  • ظاهراً اگر مسافر کافی نباشد، پرواز اصلا انجام نمی شود

بلیط چارتر را از کجا تهیه کنیم؟

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید بلیط چارتر باید به آن توجه کرد، خرید از مراکز و شرکت های معتبر است. گاهی اوقات می توانید با قیمت های وسوسه انگیزی برای خرید بلیط چارتر مواجه شوید و بدون توجه به اینکه چه کسی بلیط چارتر را می فروشد، آن را خریداری کنید، اما اگر بلیط چارتر را از مراکز معتبر خریداری نکنید، در فرآیند خرید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید بلیط چارتر حتما بلیط خود را از آژانس ها یا سیستم های معتبر فروش بلیط آنلاین مانند سفر آنلاین تهیه کنید. شما هم می توانید هتل برای خودت رزرو کن

سفر آنلاین با ارائه بلیط هواپیما از شرکت های معتبر چارتر، این اطمینان را به شما می دهد که می توانید بلیط خود را از بین مطمئن ترین پروازهای چارتر انتخاب کنید و بدون نگرانی بلیط هواپیما خریداری کنید. همچنین می توانید با سفر آنلاین به راحتی کارهای مربوط به ویزا را انجام دهید.


بیشتر بخوانید  سهل انگاری قربانی ؛ بی تفاوتی عده ای از ایلام به ولیعهد + تصاویر - اخبار ایلام - اخبار استانهای تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید