نکات ریز و درشت برای شستن سبزیجات و میوه برای خانم‌های خانه دار


برای دانستن روش صحیح شستن سبزیجات و میوه، در آینده با ما همراه باشید.

سبزیجات و میوه های تابستانی به دلیل آلودگی زیاد باید قبل از مصرف ضدعفونی شوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم شستن سبزیجات به جای ضدعفونی کننده های شیمیایی، سبزیجات را با محلول خانگی ضدعفونی کنید.

اگر فکر می کنید سبزیجات و میوه های ارگانیک به دلیل آلوده نبودن به آفت کش ها و مواد شیمیایی نیازی به تمیز کردن ندارند، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید.

حتی اگر میوه‌ها و سبزیجات آغشته به آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی نباشند، باز هم موادی روی سطوح خود دارند که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. سبزیجات و میوه ها را می توان با کودهای طبیعی و تقویت کننده خاک از جمله ورمی کمپوست پرورش داد.

بنابراین تمیز کردن میوه ها و سبزیجات با کمک مخلوط طبیعی حاوی جوش شیرین بسیار موثر است. بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یک ماده طبیعی است که به راحتی قابل تهیه است. نکته مهم در مورد جوش شیرین این است که آن را یک “بیو آفت کش” می دانند. بنابراین می تواند انواع باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین ببرد.

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی سبزیجات

طرز تهیه این ترکیب بسیار ساده است. کافی است چند قاشق جوش شیرین را در یک یا دو لیوان آب بریزید و خوب هم بزنید تا محلول کمی چسبنده شود. سپس مخلوط به دست آمده را در یک بطری یا ظرف اسپری بریزید.

در حالت دوم، محلول باید با قلم مو روی میوه یا سبزی اعمال شود. در مرحله آخر فراموش نکنید که میوه ها یا سبزیجات را به طور کامل با آب بشویید تا اثری از جوش شیرین روی آن ها باقی نماند.

بیشتر بخوانید  توافق برای عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید