هدف اصلی دشمن در کشف حجاب اجباری، سواستفاده از زنان بود



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش شامانفس و به نقل از سراج24; محمدحسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار سراج24 در خصوص موضوع حجاب; وی تصریح کرد: در بحث حجاب که به گفته کارشناسان و جامعه شناسان نابسامانی های اجتماعی در پاییز سال 1401 اتفاق افتاد، می توان استراتژی جدید دشمن را دید که تکرار و سناریوی تاریخی بود، اما ناموفق بود. می توان آن را در فضای عمومی با رمز بی حجابی قرار داد.

وی افزود: هدف اصلی دشمنان مردم ایران سوء استفاده از زنان و دختران جوان در قالب رهبری به اصطلاح انقلاب زنان در گام اول و در گام دوم تخریب بیشتر زنان در فضای بین المللی بود. که سال گذشته در ناآرامی های اجتماعی به طرق مختلف دنبال شد.

یک کارشناس مسائل راهبردی تصریح کرد: رونمایی از حجاب اجباری در سال گذشته در واقع نقطه حساسی در فرهنگ جامعه بود که می توانست واکنش زنان و مردان را برای استثمار دشمن برانگیزد، یعنی زنان و دختران از القاب رهبران خیابانی استفاده کردند. در کف خیابان برای تحریک مردان و استفاده ابزاری از آنها برای کشتن پروژه ها در منطقه خیابان و سپس در مدارس و در ادامه برنامه های او تخریب جامعه زنان ایرانی و سپس در فضا بود. بین حمله بین المللی به زنان از داخل و خارج (به صورت کوتاه کردن مو).

بیشتر بخوانید  اولین تصاویر از حمله مسلحانه به مغازه همسر مسی

دهگانی بیان کرد: حجاب، عفاف و حیا از مولفه های مهم فرهنگی و اجتماعی در ایران اسلامی است و تاریخ نشان داده است که زنان ایرانی هیچ گاه حاضر به نمایش جسم و حجاب در سطح جامعه نبوده اند در حالی که دشمن در صدد تخریب زنان است. این عرصه و فعالیت خود را بر اساس منافع خود در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی تغییر می دهند.

وی با بیان اینکه در زمان رضاخان با همان هدف دشمن امروز حجاب آشکار شد و از زنان و دختران استفاده ابزاری شد، ادامه داد: زنان ایران اسلامی در طول تاریخ همواره با بی حجابی و حجاب و عفاف به عنوان مولفه های خود مواجه بوده اند. مبانی فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خود را برگزیدند و با تهاجمات دشمن روبرو شدند.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اقدامات گسترده دشمن در راستای افشای حجاب اجباری و استفاده ابزاری از زنان، خاطرنشان کرد: دشمن فعالیت های تبلیغاتی، رسانه ای و جنگ ترکیبی را انجام داد که از خیابان شروع شد و در در فضای رسانه ای، بلکه در فضای اجتماعی نیز دنبال می شود. به نظر می رسید او در صدد ترویج پوشش اجباری و در نتیجه رسیدن به اهداف بزرگ خود بود، اما با هوشیاری مردم و تلاش مسئولان، اقدام وی ناکام ماند.

دیدگاهتان را بنویسید