از پایا برام پول واریز شده » ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / سهام عدالت


آیا تا به حال اس ام اسی در مورد واریز پول دیده اید، اما نمی دانید این سپرده از چه کسی است و چرا؟ برای همه ما حداقل یک بار این اتفاق افتاده است. البته دیدن پیامکی مبنی بر واریز وجه به حساب ما لذت بخش و قابل تامل است. اما به شرطی که بدانیم چه کسی و چرا پول را برای ما واریز کرده است.

اگر می خواهید بدانید که چگونه فردی که در حال واریز پول است و همچنین روش های مختلف واریز پول به کارت و حساب دیگری را بشناسید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ لندو با ما همراه باشید. زیرا پس از مطالعه این مقاله هیچ نگرانی و نگرانی بابت پول غیرمنتظره در حساب خود نخواهید داشت.

2 راه برای شناسایی شخصی که به حساب شما پول واریز کرده است

اولین قدم برای اینکه بفهمید چه کسی و با چه هدفی به حساب شما پول واریز کرده است، شناسایی روش سپرده گذاری است و قدم بعدی شناسایی سپرده گذار است. ترفندهای شناسایی سپرده گذار را در 2 روش سپرده گذاری مختلف برای شما آورده ایم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر و کامل تری سپرده گذار را شناسایی کنید.

از کارت به کارت واریز کنید

با گسترش اینترنت و گسترش دنیای دیجیتال، انجام بسیاری از کارها بدون نیاز به مراجعه حضوری و از منزل امکان پذیر است. این مسائل عبارتند از: خرید صرافی الکترونیکیپول را می توان از خانه، خرید آنلاین و غیره واریز کرد.

اگر در خانه نشسته اید و به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی پیامکی دریافت کرده اید، می توانید بدون مراجعه حضوری و از همان منزل به بانک، فردی را که پول را پرداخت کرده است شناسایی کنید. چطوری میپرسی؟ یک ترفند به شما می گوییم.

  • اگر پول از الف کارت شخصی به حساب شما واریز شده است، 10 تراکنش آخر حساب خود را از حساب بانکی خود حذف کنید.شماره کارت سپرده گذار را می توانید در همان قسمت نمایش گردش حساب مشاهده کنید.
  • پس از درخواست شماره کارت، زمان ورود به بخش سپرده کارت است.
  • شماره کارت را در این مرحله وارد کنید.
  • اکنون نام دارنده کارتی که قصد واریز وجه به او را دارید ظاهر می شود و به راحتی می توانید فردی را که پول را واریز کرده است شناسایی کنید.

حال ممکن است موضوعی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. اگر شخصی پولی از کارت شخصی من به حساب من واریز نکرده باشد، مسئولیت من چیست؟

نگران نباش؛ قسمت بعدی مقاله به سوال شما پاسخ خواهد داد. در قسمت بعدی در مورد واریز پول از یک سازمان، شرکت، تیم و … صحبت کردیم.

واریز از اتاق پایاپای الکترونیکی

بهتر است ابتدا با معنی و مفهوم اتاق پایاپای الکترونیکی آشنا شوید تا بتوانید به راحتی فردی که پول را واریز کرده است شناسایی کنید. سیستم تسویه حساب الکترونیکی (ACH) برای پرداخت های بین بانکی انبوه راه اندازی شده است. علاوه بر این، این سیستم دارای ویژگی هایی است که ارزش دانستن دارد. امکاناتی مانند: واریز پول از یک بانک به چند بانک دیگر، پرداخت سود سهام در تمامی بانک ها و انتقال مشتریان از بانکی به بانک دیگر.

حال از خود می پرسید که چگونه می توان از نام و مشخصات سپرده گذار در این روش واریز مطلع شد؟ ما به شما می گوییم

  • اگر در پیامک اتاق پایاپای الکترونیکی برای واریز مبلغ به حساب شما ذکر شده است، لطفاً بدانید که از این روش واریز استفاده شده است.
  • برای شناسایی فردی که با این روش پول را واریز کرده است، باید به بانک مراجعه کنید و از شعب بانکی که پول را برای شما واریز کرده اند و به چه منظوری سوال کنید؛
  • البته با این روش می توانید خودتان حدس بزنید چه کسی به حساب شما پول واریز کرده است. به عنوان مثال حقوق ماهیانه شما به این صورت واریز می شود; اگر جزو سرمایه گذاران بورس هستید، سود مجامع شرکت از این طریق به شما واریز می شود.
  • اگر سپرده از طریق کارگزاری و مرتبط با سود سهام شما باشد، تشخیص آن آسان است. از آنجایی که می توانید وارد بازار سهام یا پنل سبد سهام خود شوید، سود سهام خود را در آنجا ببینید و آن را با مبلغ واریز شده به حساب خود مقایسه کنید.
بیشتر بخوانید  طوفان مغناطیسی امشب 2020 | طوفان مغناطیسی امشب ساعت 12 – ایران چطور

مهم است بدانید:
از ارسال پیامک در مورد واریز پول بدون شناسایی شخص واریز ساده خودداری کنید. این مشکل می تواند برای شما مشکلات و مشکلاتی ایجاد کند
از ارسال پیامک در مورد واریز پول بدون شناسایی شخص واریز ساده خودداری کنید. این مشکل می تواند برای شما مشکلات و مشکلاتی ایجاد کند.

مشکلات عدم شناسایی شخصی که پول را واریز کرده است

مشکلات ناشی از عدم شناسایی شخصی که پول را واریز کرده است

عدم شناسایی شخصی که پول را برای شما واریز کرده است، مشکلات حقوقی و کیفری ایجاد می کند. بهتر است سطح اطلاعات خود را افزایش دهید و بیشتر در مورد آن مطالعه کنید تا کمتر اشتباه کنید. این مشکلات حقوقی و کیفری به شرح زیر است.

مشکلات حقوقی

گاهی اوقات به دلیل عدم آموزش و ناآگاهی سپرده گذار، پولی به اشتباه به حساب ما واریز می شود. در این شرایط، این وظیفه ماست که پول را به مالک بازگردانیم. در غیر این صورت با مشکلات حقوقی مواجه خواهیم شد.

قوانین به ما می گویند: «کسی که عمداً یا سهواً چیزی را که طبق قانون متعلق به او نیست بردارد، مکلف است آن را به صاحبش برگرداند».

بنابراین اگر مقداری بدون شناسایی شخص واریز کننده و حساب او به حساب شما واریز شده است، حتی اگر شخصی که پول را واریز کرده است آن را از شما درخواست نکرده است، سعی کنید پول را به صاحبش برگردانید تا واریز نشود. مشکلاتی در آینده ایجاد کند.

دردسر جنایی

ممکن است در خانه روی کاناپه خود دراز کشیده باشید و از هر جایی مبلغی را به صورت پیامکی دریافت کنید. جنبه مثبت این قضیه این است که شخص دیگری به اشتباه پول را برای شما واریز کرده است.

اما همه چیز همیشه مثبت نیست و شناسایی نکردن فردی که پول را واریز کرده است می تواند مشکلات بزرگتری برای شما ایجاد کند. در مورد این مشکلات بزرگ بیشتر صحبت می کنیم تا آب نزنید و همیشه توجه داشته باشید.

حساب خود را با آن انجام دهید تصور کنید سیستم Shaperkشما خرید آنلاین انجام دادید، هک شد. بنابراین اطلاعات بانکی شما اکنون در دست هکرها است.

بنابراین، هکرها با داشتن اطلاعاتی در مورد حساب شما و هزاران حساب دیگر، مقدار زیادی پول از حساب بانکی شما سرقت کرده و به حساب شما واریز می کنند. پس از آن با پولی که به حساب شما واریز می کنند، کالا می خرند یا در سایت های شرط بندی توکن می خرند.

در این صورت اگر صاحب اکانت دزدیده شده شکایت کند، علاوه بر باند هکر، پای شما نیز گیر کرده است. پس بهتر است به محض مشاهده پیامک واریز، فردی که پول را واریز کرده است شناسایی کنید تا با این مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید  ترفند جدید واتساپ بدون فیلتر شکن

هشدار جدی و توصیه مهم:
ما در مجله لاندو (لاندو سامانه خرید اقساطی کالا و خدمات است) به طور بسیار جدی به شما هشدار می دهیم که حتما سعی کنید با شخصی که پول را پرداخت کرده ملاقات کنید و این انتقال وجه را به حساب خود به او اطلاع دهید.
حتی اگر به هیچ وجه نتوانستید سپرده گذار را پیدا کنید به واحد اطلاع رسانی مراجعه و این موضوع را توضیح دهید تا بار حقوقی و کیفری این موضوع به طور کامل از دوش شما برداشته شود و رفع اتهام شود.

پس از آشنایی با فرآیند شناسایی سپرده گذاران و مشکلات احتمالی، نوبت به آشنایی با روش هایی می رسد که می تواند تا حدودی در جلوگیری از این اتفاق موثر باشد.

باید بخوانید: چگونه از کلاهبرداران اینترنتی شکایت کنیم؟

3 راه برای جلوگیری از واریز پول به حساب ما بدون اطلاع ما

برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناخوشایند، می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع آن انجام دهید. واریز پول نیز از این امر مستثنی نیست.

  • از آنجایی که نمی‌توانیم حساب بانکی خود را 100% در برابر هکرها و مجرمان محافظت کنیم، باید مقدار کمی پول در حسابی که همیشه از آن استفاده می‌کنیم نگهداری کنیم.
  • سامانه اس ام اس بانک و تلفن بانک خود را فعال کنید و حتما پیامک های بانکی خود را کامل بخوانید و از آن غافل نشوید.
  • در خرید اینترنتی حتما به نکات لازم توجه کنید; نکاتی مانند: رمز عبور پویا، رمز عبور در صفحه خرید آنلاین، جلوگیری از فیشینگ و غیره؛

با در نظر گرفتن موارد فوق و شرایطی که ذکر کردیم، همچنان می‌توانید پیامک مبالغ واریزی را بدون شناسایی شخصی که پول را واریز کرده است دریافت کنید. زیرا این نوع وقایع تا حدودی اجتناب ناپذیر بوده و همیشه احتمال وقوع آنها وجود دارد.

تنها چیزی که همیشه باید در هر شرایطی به آن فکر کنید این است که با مراجعه به شعب بانک، سوزاندن کارت بانکی، مراجعه به اداره اطلاعات و غیره خود را آزاد کنید و از پرداخت هزینه جلوگیری کنید.

علاوه بر این، باید مراقب باشید که این پول های بادآورده را به هیچ وجه خرج نکنید. زیرا خطر اتهاماتی مانند: فیشینگ، پولشویی، کلاهبرداری و غیره. در کمین است و می تواند شما را برای مدت طولانی گرفتار کند.

حال که این مقاله در مورد سپرده گذاری، شناسایی سپرده گذار، انتقال وجه، مشکلات واریز پول غیرمنتظره و … است، بهتر است روزانه اطلاعات بیشتری در مورد سقف سپرده کسب کنید تا سطح دانش خود را در این زمینه بالا ببرید. با مشکل در هنگام واریز پول

باید بخوانید: فیشینگ چیست و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

حد واریز پول

سقف سپرده چقدر است؟

بالا بردن سطح اطلاعات بانکی مانند: روش های سپرده گذاری، سقف سپرده گذاری و شناسایی فرد سپرده گذار و …. مطمئنا مفید و کاربردی است و به کارتان خواهد آمد.

این بخش را به دقت بخوانید تا متوجه شوید که با استفاده از روش های مختلف سپرده گذاری در روز چقدر می توانید انتقال دهید.

  • سقف کارت به کارت: با گسترش دنیای مدرن و پیشرفت تکنولوژی، انجام کارها به صورت الکترونیکی رونق بیشتری یافته است. به عنوان مثال: شناسایی شخصی که پول واریز می کند، پول را به صورت الکترونیکی انتقال می دهد، قبوض الکترونیکی می خرد و غیره. امضای الکترونیک و … فرآیند کارت به کارت نیز به راحتی و به صورت الکترونیکی امکان پذیر است. اگر می خواهید از این طریق محدودیت انتقال پول را بدانید باید به شما بگوییم: می توانید از طریق اپلیکیشن های بانکی تا سقف 10 میلیون، نرم افزارهای کارت، اپلیکیشن ها و … پول را انتقال دهید. تا 5 میلیون و از طریق خودپرداز تا 50 میلیون تومان. انجام دهید؛\
  • سقف شبا (ثابت): سقف انتقال وجه در این روش 100 میلیون تومان است. با وارد کردن شماره شبا از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک می توانید این کار را انجام دهید.
  • سقف ساعتی: سقف انتقال وجه به روش ساعتی 50 میلیون تومان می باشد. در ضمن حداقل مبلغی که می توانید از طریق ساتنا انتقال دهید 5 میلیون تومان است.
  • محدودیت حواله در شعب بانک: برای انتقال وجه درون بانکی می توانید بدون محدودیت و تا هر سقفی که بخواهید عملیات سپرده گذاری انجام دهید. کافیست به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کرده و عملیات سپرده گذاری را انجام دهید.
بیشتر بخوانید  چرا گوگل پلی برنامه دانلود نمیکند ۱۴۰۱

اکنون که با روش های مختلف انتقال وجه آشنا شدید، می توانید یکی از روش های فوق را تا سقف دلخواه انتخاب کرده و عملیات انتقال وجه را انجام دهید.

ضمناً برای جمع بندی و نتیجه گیری صحیح در خصوص هویت فردی که پول را واریز کرده و اطلاعات اطراف آن، قسمت بعدی مقاله را از دست ندهید!

باید بخوانید: کدام بانک ها افتتاح حساب آنلاین دارند؟ مراحل افتتاح حساب آفلاین چیست؟

برای پایان خوب سوال هویت شخصی که پول را واریز کرده است، این بخش را بخوانید!

در سال گذشته طرح جدیدی به نام رمز اینترنتی پویا برای پرداخت وجه و خرید اینترنتی فعال شده است. این سوال مزایای بیشتری نسبت به فعال کردن رمز عبور دیگر دارد.

مزیت رمز یکبار مصرف این است که هر فردی می تواند برای واریز وجه و خرید اینترنتی از رمز یکبار مصرف استفاده کند و این موضوع کمتر در واریز وجه اشتباه می کند. بنابراین، هنگامی که هیچ سپرده اشتباهی انجام نمی شود، نیازی به شناسایی شخصی که پول را واریز کرده است وجود ندارد.

مهم است که باید پولی را که به اشتباه پرداخت شده است به شماره کارتی که پول از آن واریز شده است، برگردانید. حتی اگر صاحب حساب اصرار دارد که پول را با نام دیگری به حساب شخص دیگری منتقل کنید، هرگز آن را قبول نکنید.

آیا به اشتباه به حساب شخص دیگری پول واریز کرده اید؟ یا کارت شما به اشتباه شارژ شده است؟ واکنش شما در این مواقع چیست؟ از شما برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود با دیگران در نظرات این مقاله سپاسگزاریم!

سوالات متداول در مورد شناسایی فردی که به حساب شما پول واریز کرده است

بعد از ارسال اس ام اس در مورد پرداخت وجه چقدر طول می کشد تا به بانک یا مرجع قضایی اعلام شود؟

پس از ارسال پیامک، بهتر است حداکثر ظرف 48 ساعت به بانک اطلاع دهید. حتی اگر روز تعطیل است، می توانید آن را به مراجع قضایی اطلاع دهید.

اگر به اشتباه به حساب شخص دیگری پول واریز کنیم، چگونه می‌توانیم اقدامات لازم را برای پس گرفتن پول انجام دهیم؟

فردی که مال خود را تلف کرده است می تواند با مراجعه به فیش های پرداختی به شورای حل اختلاف یا دادگاه نسبت به استرداد وجه خود اقدام کند.

حداکثر تعداد تراکنش های بانکی که هر فرد می تواند از طریق اینترنت بانک در یک روز انجام دهد چقدر است؟

هر فرد می تواند با استفاده از اینترنت بانک در یک روز حداکثر 100 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید