امام حسن در چه سالی به امامت رسید | مدت امامت امام حسن


امام حسن در چه سالی به امامت رسید؟ آن که واژه امام حسن و نام امام حسن را برگزید و آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زور و اخلاق نیکو عبادت است.

امام حسن در 37 سالگی و در سال 41 هجری قمری به امامت و خلافت رسید. او مجبور شد با معاویه صلح کند. دوران امامت و حکومتش شش ماه و سه روز به طول انجامید. امام حسن پس از صلح به مدینه رفت و ده سال در مدینه ماند تا به شهادت رسید.

شناسنامه امام حسن مجتبی علیه السلام.

در تاریخ ولادت امام مجتبی علیه السلام اختلاف اندکی وجود دارد. به قول معروف در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری در شهر مدینه چشم به دنیا گشود. هفت سال از عمر شریف ایشان مصادف با زندگانی پربار پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم بود. پدر گرامی ایشان امام علی بن ابی طالب علیه السلام و مادر بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر پیامبر خدا می باشد.

آخرین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و پدر و مادر پیامبر اکرم نه تنها در نامگذاری آن فرزند از خداوند متعال پیشی نگرفتند، بلکه به انتظار برگزیده شدن نام آن فرزند مبارک از سوی خداوند نشستند. سرانجام وحى الهى آمد و به رسولش خبر داد: اسم اين بچه را حسن بگذار. سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله گوسفندی را قربانی کرد و موهای جوان آن را تراشید و به وزن آن نقره صدقه داد و با دستان مبارکش نوعی بوی خوش مخلوط به نام «خالوک» بر آن مالید. سر آن فرزند شایسته و سپس ناف او را برید و…

بیشتر بخوانید  صالح آبادی مدیر عامل یک شرکت بورسی شد

تنها کنیه امام مجتبی علیه السلام «ابو محمد» است. اما در عنوان حضرت تعابیر مختلفی ذکر شده است. مشهورترین القاب معظم له عبارتند از: تاکی، زکی، سعید، ساباط، ولی. در نقش گوهر او نیز تفاوت وجود دارد. سیره نویسان عبارت های زیر را جواهر پیامبر دانسته اند: «سبحان الله». «سبحان الله»؛ “الله اکبر”؛ «با نستین» و «حسبی الله».

با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید