ترفند جادویی تازه نگهداشتن موز



آنچه دیگران می خوانند:


چگونه موز را برای مدت طولانی تازه نگه داریم؟

موز یک میوه محبوب است. دانستن چگونه نگهداری موز می توانید این موز را مدت بیشتری تازه نگه دارید یا اگر موزی که خریداری کرده اید هنوز نرسیده است، می توانید آن را زودتر آماده کنید.

موز در شرایط خاصی می تواند خیلی زود برسد. برای اینکه بتوانید موز را همانطور که دوست دارید بخورید، دستورالعمل ها را دنبال کنید نگهداری موز در این مقاله دنبال کنید.

نگهداری موز در آشپزخانه این امکان وجود دارد، اما اگر آن را روی پیشخوان بگذارید، به خاطر داشته باشید که می تواند به سرعت گرم شود و فرآیند رسیدن سریعتر خواهد بود. موز باید در دمای حدود 12 درجه سانتیگراد نگهداری شود. کارشناسان می گویند: یک اتاق تاریک بدون نور مستقیم خورشید برای نگهداری موز ایده آل است.

موز را از کیسه پلاستیکی خارج کنید و هرگز آن را در کیسه پلاستیکی قرار ندهید زیرا گرما و رطوبت داخل کیسه به سرعت میوه را خراب می کند. اگر می‌خواهید موز قهوه‌ای، لطیف و بیش از حد رسیده نباشد، آن‌ها را جدا کنید.

برای افزایش طول عمر موز، آن را از سایر میوه ها دور نگه دارید، به عنوان مثال، سیب و آووکادو می توانند روند رسیدن موز را تسریع کنند. اما اگر می خواهید موزی که قبلا خریده اید رنگ آن را خراب کند، این ترفند را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید  کسری ۱۰ درصدی برق در کشور مربوط به استخراج رمز ارز است

موز را باید قبل از رسیدن در یخچال قرار دهید زیرا وقتی در محیط سرد قرار می گیرد دیگر نمی رسد و وقتی در یخچال قرار می گیرد رنگ آن روشن می ماند و قهوه ای نمی شود.

بقیه موز در صورت قرار گرفتن در معرض هوا قهوه ای می شود، بهتر است در ظرف در بسته و در جای خنک نگهداری شود.

می توانید موز را برای نگهداری طولانی مدت برش داده یا پوره کنید و سپس در فریزر نگهداری کنید. پوست آن را بگیرید و پوره کنید و در سینی های مخصوص یخ بگذارید و در فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن میوه، می توانید آن را تا 6 هفته در کیسه فریزر نگهداری کنید و از آن برای تهیه اسموتی استفاده کنید.

نکاتی برای نگهداری طولانی مدت موز:

زمانی که موز رسید، آن را در یخچال قرار دهید، اگر نگذارید، پوست آن قهوه ای یا حتی سیاه می شود.

• می توانید ساقه های موز را در کیسه های فریزر یا سلفون بپیچید، زیرا گاز اتیلن آزاد می شود و موز زودتر می رسد.

• موز را جدا از سایر میوه ها بگذارید و اگر دسته ای بود آن ها را هم جدا کنید.


بیشتر بخوانید  تأثیر تاج در مسیر نور / ظرفیت 75000 شهید خادم یک جریان بزرگ فرهنگی است - اخبار حماسه فرهنگ و مقاومت - اخبار فرهنگی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید