کشف۴۴ تن موادمخدر در فارس



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ سردار رهامبخش حبیبی اظهار داشت: در 48 ساعت گذشته 257 معتاد متجاهر و تعدادی خرده فروش مواد مخدر در قالب این طرح جمع آوری شدند.

وی با بیان اینکه معتادان جمع آوری شده با این طرح به کمپ ها اعزام شدند، افزود: در این دو روز بیش از 15 کیلوگرم مواد مخدر به همراه ابزار مصرف مواد مخدر از دست سوداگران کشف شد.

وی با ارائه آماری از عملیات 11 ماهه فرماندهی انتظامی فارس گفت: در این مدت 77 گروه تولید و توزیع مواد مخدر در فارس شناسایی و 44 تن انواع مواد مخدر از آنها کشف شد.

وی گفت: ماموران کلانتری در این مدت در سراسر فارس 12 هزار و 56 نفر را متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 673 معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ ها شده است، افزود: در این مدت یک هزار و 76 دستگاه خودرو و موتورسیکلت برای استفاده در حوزه توزیع و حمل مواد مخدر توقیف شد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به موقعیت جغرافیایی حساس این استان با توجه به فعالیت باندهای مواد مخدر خاطرنشان کرد: طرح افزایش مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز نگهداری حداقل به یک سال در دستور کار است.

حبیبی با بیان اینکه مدت زمان خروج سم از بدن معتاد حدود 2 هفته است، گفت: مدت زمان عوارض متفاوت است و از سوی دیگر اجرای اقدامات برای جلوگیری از بازگشت فرد سم زدایی شده است. به اعتیاد از جمله درمان های روانی و عاطفی

بیشتر بخوانید  وی دومین شناگر ایرانی شد. متین رکورد زد

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بازگشت فرد رها شده از اعتیاد به حمایت سازمان های مردم نهاد و خانواده ها نیاز است افزود: معتادانی که در این طرح جمع آوری می شوند باید تحت برنامه های بازپروری، آموزشی و بازپروری روانی قرار گیرند و در صورت نیاز آزادی آنها برای جامعه مضر است، آنها باید نگه داشته شوند و همین فضا ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید