هشدار وقوع بهمن در ۹ استان



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آتی سازمان هواشناسی امروز و فردا، جوی پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است. برای روز پنجشنبه در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌ها در زاگرس مرکزی، شمال شرق آذربایجان و اردبیل بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه به غیر از مناطق یاد شده در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور نیز بارش باران پیش بینی می شود. شنبه هفته آینده در مناطقی از سواحل غربی دریای خزر، شمال شرق و جنوب غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود.

سه شنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرزا، شمال شرق، مرکز، شرق و جنوب شرق و چهارشنبه در شمال شرق، شمال غرب و جنوب دامنه های البرزا، وزش باد، وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط – مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز و فردا افزایش نسبی دما و افزایش سرعت باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

روند افزایش نسبی دما طی 2 روز آینده در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل ادامه دارد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه 8 تا 10 درجه دما در نوار شمالی کشور کاهش می یابد. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و تنگه هرمز فردا مواج و دریای خزر امروز و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید  واشنگتن پست: بحران سوخت در لبنان به دلیل قاچاق آن در سوریه است

توضیحات سیستم اول: باد شدید

زمان شروع: سه شنبه 12.2.1401

زمان پایان : بعدازظهر چهارشنبه 12/03/1301

نوع خطر: باد نسبتاً شدید تا شدید، در مناطق مستعد با وزش گرد و غبار

حوزه اثر:

سه شنبه 12/2/1401: آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی شرقی، خراسان جنوبی شرقی، یزد.

چهارشنبه 12/03/1401: تهران، سمنان، جنوب خراسان رضوی.

اثر خطر: احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، امکان کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و امکان تاخیر در پرواز .

توصیه: در ترافیک مراقب باشید، از بالا رفتن از ارتفاعات خودداری کنید، خودرو خود را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره متوقف و پارک نکنید، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، در فعالیت های کوهنوردی در کویر دقت کنید.

شرح سیستم دوم: احتمال بهمن

زمان شروع: سه شنبه 12.2.1401

زمان پایان: چهارشنبه 12.3.1401

نوع خطر: باد شدید، احتمال ریزش بهمن

محدوده عملیاتی: محدوده و ارتفاعات در استان های البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان.

اثر خطر: ریزش بهمن در مناطق حساس و احتمال مسدود شدن گردنه های کوهستانی بهمن.

توصیه: پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر، آماده سازی امدادگران و جاده ها.

توضیحات سیستم: باد شدید، افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: سه شنبه 12.2.1401

زمان پایان : ظهر روز چهارشنبه 12.3.1401

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در مناطق دور از ساحل تا 2 متر.

بیشتر بخوانید  ده نفر در آتش کینه یک جوان ۱۹ ساله سوختند! | در طی این حادثه آتش سوزی ۳ نفر فوت و ۷ نفر مجروح شدند

حوزه بهره برداری: مناطق ساحلی و ساحلی استان های گیلان و مازندران و مناطق ساحلی استان گلستان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری برای پرورش ماهی، اختلال در تردد دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریحی.

توصیه: محدودیت حرکت شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت غواصی و شنا، اخذ هزینه تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در سواحل به ویژه در دریا، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب احتمالی به اشیاء دریایی.


دیدگاهتان را بنویسید