تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس نقشه های همدیدی و برنامه ریزی سازمان هواشناسی امروز در خراسان جنوبی، خراسان جنوبی و فلات شمال کرمان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار و در روز سه شنبه در نواحی شمال غرب و فلات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می شود.

امروز کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب کشور به دلیل ظهور گرد و غبار پیش بینی می شود. در 3 روز آینده غلظت آلاینده های جوی افزایش و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی کاهش می یابد.

طی 5 روز آینده افزایش محسوس دما در اکثر نقاط کشور به ویژه شمال کشور و امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

بر اساس اعلام روز سه‌شنبه سازمان هواشناسی، در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چارشبان، علاوه بر این مناطق، در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. و در مناطق مستعد گرد و غبار.

طی 3 روز آینده خلیج فارس و از اواخر وقت امروز تا دوشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: باد شدید، افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: یکشنبه بعدازظهر 1401/11/30

زمان پایان: ظهر روز سه شنبه 12.2.1401

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در مناطق دور از ساحل تا 2 متر.

بیشتر بخوانید  مردهایی که تتو می کنند همسران بهتری هستند

حوزه اثر:

یکشنبه 30/11/1401: دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 12/01/1401: دریای عمان در نواحی ساحلی و ساحلی استان سیستان و بلوچستان.

سه شنبه 12/02/1401: دریای عمان در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری برای پرورش ماهی، اختلال در تردد دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و آسیب به شناورهای سنگین.

توصیه: جلوگیری از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت غواصی و شنا، جمع آوری سفرهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در ساحل و دریا، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب احتمالی به اشیاء دریایی.


دیدگاهتان را بنویسید